Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να ξεκινήσουν πριν από το τέλος του καλοκαιριού, σύμφωνα με σημερινές ανακοινώσεις από το υπουργείο Υποδομών της κυβέρνησης Μελόνι.
Το συνολικό κόστος του έργου είναι 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ και η ολοκλήρωσή του προβλέπεται για το 2026. Το μήκος της γέφυρας θα ξεπερνά τα 3,6 χιλιόμετρα και για να καλύψει κανείς την απόσταση αυτή με αυτοκίνητο θα χρειάζεται ένα τέταρτο της ώρας. Οι δυο «πύργοι», στην αρχή και στο τέλος της γέφυρας, θα έχουν ύψος 399 μέτρων. Η συγκεκριμένη υποδομή σχεδιάστηκε για να μπορεί να αντέχει σε σεισμούς μέχρι και 7,7 βαθμών (δεδομένου ότι η περιοχή είναι σεισμογενής) και σε ανέμους ταχύτητας μέχρι και 200 χιλιομέτρων την ώρα.
Πρόκειται για προσωπικό «στοίχημα» του γραμματέα της Λέγκα και υπουργού Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι, ο οποίος επέμεινε ιδιαίτερα στην αναγκαιότητα του έργου, με την λογική ότι -μεταξύ των άλλων- θα αυξήσει σημαντικά την απασχόληση (η σχετική πρόβλεψη αναφέρει ότι μπορεί να δημιουργηθούν μέχρι και 120.000 νέες θέσεις εργασίας) και θα φέρει πιο κοντά την Σικελία στην υπόλοιπη Ιταλία.
Η ιταλική αντιπολίτευση, από την μεριά της, εφιστά την προσοχή στον κίνδυνο παρείσδυσης εργολαβικών εταιριών που συνδέονται με την μαφία και υπογραμμίζει ότι θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα σε δεκάδες άλλες υποδομές που χρειάζονται άμεσα ενίσχυση και συντήρηση, όπως για παράδειγμα στις σιδηροδρομικές συνδέσεις της Κάτω Ιταλίας. Οι υπεύθυνοι του σχεδίου εγγυώνται ότι «η γέφυρα της Μεσσίνας» πρόκειται να διαρκέσει τουλάχιστον δυο αιώνες, αλλά πολλές οικολογικές οργανώσεις απαντούν ότι το τίμημα, σε ό,τι αφορά την καταστροφή του περιβαλλοντικού πλούτου της περιοχής, θα είναι πολύ βαρύ.
Δεν έχει καθοριστεί ακόμη το ύψος των διοδίων που θα πρέπει να πληρώνουν οι οδηγοί. Το υπουργείο Μεταφορών διαβεβαιώνει όμως τους Ιταλούς ότι «οι τιμές θα είναι ανταγωνιστικές και εντελώς λογικές».
Η μεγαλύτερη γέφυρα στον κόσμο σε ό,τι αφορά την κατηγορία της, θα οικοδομηθεί με εθνικά και ευρωπαϊκά κονδύλια. Μέρος του ποσού, μάλιστα, πρόκειται να θεωρηθεί δαπάνη αμυντικού χαρακτήρα, από την στιγμή που θα διευκολύνει στρατηγικές οδικές συνδέσεις, σε περίπτωση πολέμου. Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση Μελόνι αναμένεται να μπορέσει να προσεγγίσει πιο εύκολα τον στόχο της διάθεσης του 5% του ΑΕΠ της χώρας, για αμυντικές δαπάνες.
Μελόνι: «Είναι η μεγαλύτερη γέφυρα στον κόσμο χωρίς ενδιάμεσους πυλώνες»
Ο Ιταλός υπουργός Μεταφορών, Ματέο Σαλβίνι, αναφέρθηκε σήμερα στο «πράσινο φως» που έδωσε η κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι, στην οικοδόμηση της γέφυρας η οποία θα συνδέει την ηπειρωτική Ιταλία με την Σικελία.
«Δίπλα στην γέφυρα, στην Σικελία, θα φτιάξουμε και τρεις στάσεις του μετρό, για την εξυπηρέτηση ντόπιων και τουριστών», είπε ο Ιταλός υπουργός και γραμματέας της Λέγκα. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι τα έργα θα ξεκινήσουν στα τέλη Σεπτεμβρίου ή στις αρχές Οκτωβρίου και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα σε επτά ή οκτώ χρόνια. H Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι, από την μεριά της, πρόσθεσε ότι η κυβέρνησή της καταφέρνει να υλοποιήσει ένα έργο, «οι συζητήσεις και τα πρώτα σχέδια του οποίου άρχισαν πριν έξι δεκαετίες».
Η επικεφαλής της κυβέρνησης της Ρώμης υπενθύμισε, παράλληλα, ότι είναι η μεγαλύτερη γέφυρα στον κόσμο η οποία, ανάμεσα στους δυο «πύργους» της (δηλαδή για 3,3 χιλιόμετρα) δεν θα έχει κανέναν πυλώνα στήριξης, στο εσωτερικό της θάλασσας.
Από την αντιπολίτευση, το κεντροαριστερό Δημοκρατικό Κόμμα υπογραμμίζει ότι «πρόκειται μόνον για μια τεράστια σπατάλη δημοσίων χρημάτων» και «για ένα έργο που δεν θα υλοποιηθεί ποτέ, με τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται σήμερα». Το δε Κίνημα Πέντε Αστέρων, εστιάζει την κριτική του στο ότι «ενώ η κυβέρνηση Μελόνι ενέκρινε το σχέδιο για την γέφυρα της Μεσσίνας, δεν καταφέρνει ακόμη να βρει τους αναγκαίους πόρους για να μπορέσει να προσφέρει, στον ιταλικό Νότο, τρένα υψηλής ταχύτητας».
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ