Τι «παίζει» με τις προσφορές Περιστέρη, Grimaldi για το λιμάνι Ηρακλείου – Αναμένεται δεύτερος γύρος

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι «παίζει» με τις προσφορές Περιστέρη, Grimaldi για το λιμάνι Ηρακλείου – Αναμένεται δεύτερος γύρος
Γιατί το ΤΑΙΠΕΔ θα δώσει μικρή παράταση στην αποσφράγιση των προσφορών των δύο «μονομάχων». Ο έλεγχος των φακέλων από τους «μνηστήρες». Πότε «ανοίγουν» τα οικονομικά bets. Έρχεται γύρος με βελτιωμένες οικονομικές προσφορές ανεξαρτήτως διαφοράς.

Μικρή καθυστέρηση αναμένεται να έχουμε στη διαδικασία αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών των δύο «μονομάχων», υπό τους Γ. Περιστέρη (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και Em. Grimaldi (Μινωικές) για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού συμμετοχής τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου» (ΟΛΗ Α.Ε.), διαγωνισμού που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει αίτημα από διεκδικητή του asset να προχωρήσει και ο ίδιος σε έλεγχο του φακέλου με τα νομιμοποιητικά έγγραφα που κατέθεσε ο άλλος «μνηστήρας», αν και αυτή η διαδικασία έχει ήδη ολοκληρωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ. Επίσης, κατά τις ίδιες πηγές, η διαδικασία θα περιλαμβάνει και γύρο βελτιωμένων προσφορών, ανεξαρτήτως της διαφοράς των δύο αρχικών προσφορών.

Κατά συνέπεια, το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ δεν θα προχωρήσει σε αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών στις 8 Ιουνίου, όπως έχει από καιρό αποκαλύψει το insider.gr, αλλά αυτή η διαδικασία θα πραγματοποιηθεί προσεχώς και αφού πρώτα γίνει ο σχετικός έλεγχος. Κατά τις ίδιες πηγές, μάλλον θα έχουμε εξελίξεις στις 12 με 15 Ιουνίου, ενώ συνήθως δίνεται και σχετικό χρονικό διάστημα για τυχόν υποβολή ενστάσεων. Κατά συνέπεια, απαιτείται υπομονή κάποιων ημερών.

Οι δύο «μονομάχοι»

Το εν λόγω asset αποτελεί πεδίο διεκδίκησης δύο, κατά βάση, ισχυρών επιχειρηματικών πόλων. Από τη μία πλευρά βρίσκεται ο πανίσχυρος όμιλος του τομέα υποδομών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, συμφερόντων Γ. Περιστέρη (η εταιρεία συμμετέχει και σε κοινοπραξία με αμερικανικό όμιλο που κέρδισε την υπο-παραχώρηση του λιμένα Φίλιππος Β’ Καβάλας), σε συνεργασία με την AVIAREPS, συμφερόντων Γρύλου (γνωστού και για την αεροπορική Sky Express) και την NECTAR HOLDINGS LTD (διεθνής όμιλος εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών, με ειδικότητα στη διαχείριση φορτίου και στην παροχή λιμενικών υπηρεσιών). Ο έτερος διεκδικητής της υποδομής είναι ο γνωστός Ιταλός Em. Grimaldi (Euromed S.p.A. & Μινωικές Γραμμές), που πρόσφατα είχε αναδειχθεί επενδυτής για το 67% του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας, έναντι τιμήματος 84,17 εκατ. ευρώ, με ισχυρότατη παρουσία σε Αδριατική και Αιγίου Πέλαγος και βασικός «πελάτης» - χρήστης του λιμένος Ηρακλείου.

Γύρος βελτιωμένων προσφορών

Επίσης, όπως αναφέρθηκε στην αρχή, τελικά το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμάται ότι θα ζητήσει και από τους δύο «μονομάχους» βελτιωμένες οικονομικές προσφορές, ανεξαρτήτως της διαφοράς που θα έχουν μεταξύ τους οι αρχικές. Με τα μέχρι πρότινος δεδομένα, αν οι οικονομικές προσφορές είχαν διαφορά μικρότερη του 10% μεταξύ τους, το ΤΑΙΠΕΔ θα καλούσε τους επενδυτές να υποβάλουν βελτιωμένες προσφορές. Πλέον, το Ταμείο θα ζητήσει βελτιωμένες προσφορές και από τους δύο, εφόσον το επιθυμούν, για να βγει προτιμητέος επενδυτής.

Σε κάθε περίπτωση, και εφόσον όλα πάνε βάσει προγραμματισμού που έχει θέσει το ΤΑΙΠΕΔ μέσα στο καλοκαίρι θα έχουμε νεότερα για τον «νικητή» του λιμένος. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προωθεί μεγάλα projects ή έχει αναλάβει μεγάλα έργα (αεροδρόμιο, οδικά, ενεργειακά κ.α.), η οικογένεια Γρύλου (Sky Express) έχει σχέση με την Κρήτη και θέλει να επεκταθεί σε νέους τομείς (πέραν τουρισμού, ακινήτων κ.α.) ενώ ο Grimaldi είναι από τους μεγαλύτερους χρήστες του λιμένα και φέρεται να έχει σχέδια για την υποδομή.

Η υποδομή και τα μεγέθη

Στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου. Η εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε.» (ΟΛΗ Α.Ε.) έχει σήμερα το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου μέχρι τον Ιανουάριο του 2063.

Έχει επίσης διαχειριστικές αρμοδιότητες των α) του παλαιού Ενετικού λιμένα, β) του λιμένα Λινοπεραμάτων και γ) των τριών αλιευτικών καταφυγίων: Λούτρα, Κερατόκαμπος και Άρβη. Προβλέπεται ο Παλαιός Ενετικός Λιμένας να εξαιρεθεί από την αναθεωρημένη ζώνη ευθύνης του Οργανισμού. Οι κύριες δραστηριότητες της ΟΛΗ Α.Ε. περιλαμβάνουν υπηρεσίες ελλιμενισμού πλοίων, φορτοεκφόρτωσης ξηρού χύδην φορτίου και γενικών συμβατικών φορτίων, δραστηριότητες κρουαζιέρας καθώς και παράκτιες μεταφορές επιβατών.

Το 2022 υπήρξε για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ) χρονιά έντονης δραστηριότητας, με εντυπωσιακή ανάπτυξη όλων των οικονομικών μεγεθών. Τα προ φόρων αποτελέσματα της χρήσεως 2022 διαμορφώθηκαν σε 3,77 εκατ. ευρώ, ήτοι βελτιωμένα κατά 2 εκατ. ευρώ (+114,75%) περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξεως του 37,42% διαμορφούμενος σε 7.788.370 ευρώ έναντι 5.667.530 ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση 2021, υπερβαίνοντας και τα αντίστοιχα μεγέθη του 2019 κατά 18,52% οπότε και είχε διαμορφωθεί σε 6.571.242 ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΤΑΙΠΕΔ: «Βάζει μπρος» την αξιοποίηση του mega τουριστικού ακινήτου «Καραθώνα» στο Ναύπλιο

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις «έριξαν άκυρο» στο Φράγμα Χαβρία των 106 εκατ. ευρώ

JP Morgan: Εγγύηση για την οικονομία μια δεύτερη θητεία της Νέας Δημοκρατίας - Επενδυτική βαθμίδα από Σεπτέμβριο

gazzetta
gazzetta reader insider insider