Οικονομία | Ελλάδα
03-12-2021 | 07:59

ΒΟΑΚ: Στη «μάχη» των 360 εκατ. ευρώ οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Μυτιληναίος

ΒΟΑΚ: Στη «μάχη» των 360 εκατ. ευρώ οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Μυτιληναίος
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Άμεσα, μέσα στο 2021, αναμένονται εξελίξεις για το ΣΔΙΤ τμήμα του ΒΟΑΚ, το «Χερσόνησος – Νεάπολη» (22 χλμ., ύψους 360 εκατ. ευρώ), για το οποίο όπως έχει αποκαλύψει το insider.gr εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι και οδεύει προς υποβολή προσφορών.

Το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει κηρύξει από τον Νοέμβριο τη λήξη της φάσης του διαλόγου με τους «μνηστήρες» και επισήμως προχωρά στην επόμενη φάση, δηλαδή της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών. Άλλωστε, με σχετικό έγγραφο ενέκρινε το Τεύχος Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών, Στάδιο Β.ΙΙ της B’ Φάσης του Διεθνούς Διαγωνισμού με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την ανάθεση της Σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα του έργου «ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ / ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ – ΝΕΑΠΟΛΗ, ΜΕ Σ.Δ.Ι.Τ».

Ή αλλιώς με πιο απλά λόγια, ο διαγωνισμός περνάει στην τελική του φάση, δηλαδή στην κατάθεση των οικονομικών προσφορών εντός του 2021, στο τέλος Δεκεμβρίου, όπως άλλωστε έχει ήδη αναδείξει το insider.

Πλέον, οι διεκδικητές του οδικού έργου, δηλαδή οι «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ», στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ με το γνωστό fund MARGUERITE, «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ», «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ», «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt» ετοιμάζονται για τη «μάχη». Η σύμβαση ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 30 χρόνια και τα τέσσερα εξ αυτών θα αφορούν την περίοδο κατασκευής του έργου. Το έργο ΣΔΙΤ πρόσφατα εντάχθηκε και τυπικά στο «πακέτο» των projects που έλαβαν το «πράσινο φως» για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης με ποσό 90 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την έναρξη λειτουργίας του Γραφείου Δεδομένων (Data Room) και τον πρώτο γύρο διαλόγου με τους ενδιαφερόμενους, ακολούθησε και διεξαγωγή 2ου Κύκλου Διαλόγου, επί τη βάσει συγκεκριμένων, μη δεσμευτικών κειμένων εργασίας, τα οποία θα μπορούσαν να διευκολύνουν τους προεπιλεγέντες να διατυπώσουν και αναπτύξουν με πληρέστερο και σαφέστερο τρόπο τις θέσεις τους ή/και τις προτάσεις τους σε σχέση με το Έργο και τους συμβατικούς όρους υλοποίησής του. Αυτή η διαδικασία περατώθηκε στις αρχές Νοεμβρίου, κατά συνέπεια ολοκληρώθηκε το στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου και ανοίγει ο δρόμος ώστε το υπουργείο να «δώσει» ημερομηνία για προσφορές.

Όπως επανέλαβε χτες και ο υφυπουργός Υποδομών, Γ.  Καραγιάννης, μέχρι τα τέλη του μήνα θα υποβληθούν οι  δεσμευτικές προσφορές για τρία μεγάλα οδικά έργα ΣΔΙΤ. Πρόκειται για το κομμάτι του ΒΟΑΚ, το Fly Over στη Θεσσαλονίκη και το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ενώ, εντός Δεκεμβρίου θα βγουν σε διαγωνιστική διαδικασία άλλα 4 δημόσια οδικά έργα. Σημειώνεται ότι για το Fly Over στη Θεσσαλονίκη και το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη έχει προγραμματιστεί οι προσφορές να υποβληθούν έως τις 20 Δεκεμβρίου.

Πέραν αυτών, σε φάση ωρίμανσης περνάει και το οδικό τμήμα «Κίσσαμος-Χανιά», μήκους 36 χιλιομέτρων, του ΒΟΑΚ, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ξεκινά διαγωνισμούς για την πρόσληψη τεχνικών συμβούλων που βοηθήσουν την αρμόδια Διεύθυνση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κώστας Καραμανλής: Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για ΒΟΑΚ και άλλες υποδομές της Κρήτης

MUST READ

Σκρέκας: «Ξεκινάει ο ΒΟΑΚ - Το μεγαλύτερο έργο υποδομής της Κρήτης»