Για τον Alex He στο Πεκίνο μια βόλτα στο εμπορικό κέντρο μπορεί να του κοστίσει εύκολα και 3.000 δολάρια. Ο 29χρόνος He εργάζεται στον χρηματοπιστωτικό τομέα και όπως δηλώνει ο ίδιος δεν πάει συχνά για ψώνια αλλά όποτε ψωνίζει αγοράζει πολλά πράγματα. Μεταξύ των πρόσφατων αγορών του περιλαμβάνεται ένα ζευγάρι παπούτσια Adidas. Επίσης του αρέσουν τα σορτσάκια και τα μπλουζάκια της Under Armour. «Συνήθιζα να αγοράζω μάρκες πολυτελείας αλλά τον τελευταίο χρόνο έχω στραφεί περισσότερο στις σπορ μάρκες επειδή είναι πιο άνετες», δηλώνει.
Οι κινέζοι καταναλωτές όπως ο He στρέφονται ολοένα και περισσότερο στις αθλητικές μάρκες. Η πολυετής προσπάθεια του Κινέζου προέδρου Xi Jinping να μειώσει την κατανάλωση πολυτελών αγαθών από δημόσιους λειτουργούς έχει επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις τις Pernod Ricard, της Hugo Boss και της ΒΜW. Την ίδια στιγμή που οι πωλήσεις των πολυτελών ειδών υποφέρουν, οι πωλήσεις των αθλητικών παραμένουν ισχυρές. Οι παραγγελίες ειδών Nike σημείωναν από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Απρίλιο αυξήσεις από 27% έως 35%.
Οι πωλήσεις ειδών Adidas στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 38% πέρσι φτάνοντας τα 2,47 δισ. δολάρια και πλέον αποτελούν το 15% των εσόδων της εταιρείες. Το 2015, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικών ρούχων του κόσμου άνοιξε 500 καταστήματα στη Κίνα ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων της στην χώρα στα 9.000. Η εταιρεία σκοπεύει να ανοίξει άλλα 500 καταστήματα φέτος. «Πηγαίνουμε πολύ καλά στην Κίνα», δήλωσε στην τηλεόραση του Bloomberg o διευθύνων σύμβουλος της Adidas, Herbert Hainer στις 4 Μαίου. Οι πωλήσεις της εταιρείας στη χώρα αυξήθηκαν κατά 22% το πρώτο τρίμηνο του έτους. «Ο κινέζος καταναλωτής πραγματικά εκτιμά αυτό που παίρνει από εμάς», σημείωσε.
Οι μεγάλες μάρκες ρούχων είναι οι πιο ασφαλείς επιλογές για όσους ανησυχούν για τις πολιτικές επιπλοκές των αγορών τους. Οι Κινέζοι που δεν θέλουν να επιδεικνύουν τα πόσα που ξοδεύουν θέλουν να αγοράζουν ρούχα που είναι ακριβά αλλά όχι υπερβολικά φανταχτερά. Υπάρχει επίσης ζήτησης «για οτιδήποτε μπορεί να δώσει την εντύπωση ότι έχει κάποιο χρηστικό χαρακτήρα», σημειώνει η Catherine Lim, αναλύτρια του Bloomberg Intelligence στη Σιγκαπούρη.
Επίπλεον, οι κινέζοι ενδιαφέρονται περισσότερο για την υγεία τους. Ο κύκλος εργασιών της βιομηχανίας αδυνατίσματος έφτασε τα 127,2 δισ. γουάν το 2014, σημειώνοντας αύξηση 84% σε σχέση με το 2009, σύμφωνα δημοσίευμα της επίσημης εφημερίδας του κράτους, China Daily. H κινεζική κυβέρνηση στηρίζει αυτή την τάση ελπίζοντας να αυξήσει το ενδιαφέρον των πολιτών για τον αθλητισμό ενόψει της διοργάνωσης των χειμερινών Ολυμπιακών του 2022. «Έχουμε δει μια μεγάλη αύξηση των καταναλωτών που ξεκινούν αθλητικές δραστηριότητες όπως το τρέξιμο και άλλα σπορ», σχολιάζει ο επικεφαλής της Adidas για την Κίνα.
Ωστόσο η αθλητική βιομηχανία της χώρας παραμένει υποανάπτυκτη. Τα σπορ αποτελούν το 3% του ΑΕΠ των ΗΠΑ, αλλά μόνο το 0,7% του ΑΕΠ της Κίνας. Η κυβέρνηση θέλει να τριπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της βιομηχανίας μέχρι το 2020.