Τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων της Χίου έχει προκαλέσει η απόφαση της ΑΒ Βασιλόπουλος να προχωρήσει στην δημιουργία καταστήματος cash & carry (χονδρικής) υπό τις ευλογίες της Εκλησσιαστικής Επιτροπής του νησιού

Όπως αναφέρει ο τοπικός τύπος η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία απέκτησε προσφάτως παρουσία στη Χίο μετά την εξαγορά της τοπικής αλυσίδας Key Food, φέρεται να έχει έρθει σε συμφωνία με την Εκκλησιαστική Επιτροπή του Αγίου Σπυρίδωνα για για την  αλλαγή χρήσης της αποθήκης συνολικού εμβαδού 2.500 τ.μ., σε κατάστημα cash & carry.

Η εξέλιξη αυτή έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων των επιχειρηματιών του νησιού, καθώς θεωρούν ότι θα πιεστούν οι τοπικές επιχειρήσεις και θα υποστούν σημαντικό πλήγμα στα οικονομικά τους μεγέθη, ενώ παράλληλα επικαλούνται όρο του συμβολαίου, ο οποίος δεν επιτρέπει τη μετατροπή του ακινήτου σε υπερκατάστημα. 

Στο θέμα παρενέβη η Εκκλησιαστική Επιτροπή Χίου, η οποία έσπευσε να διευκρινίσει ότι το συμβόλαιο για την ενοικίαση των αποθηκών, συνολικής έκτασης 6,5 στρεμμάτων, υπεγράφη το 2004 μεταξύ του Ιερού Ναού και της εταιρίας «Key Food» και έχει ισχύ μέχρι τον Αύγουστο του 2022. Στο συμβόλαιο η μοναδική ρήτρα που υπήρχε ήταν η απαγόρευση λειτουργίας συσκευαστηρίου για ψάρια καθώς και η πώλησή τους μέσα στον στεγασμένο χώρο.

Κύκλοι της ΑΒ Βασιλόπουλος, σχολιάζοντας το θέμα ανέφεραν ότι η κατασκευή του νέου cash & carry στην Χίο βρίσκεται στην τελική ευθεία, το ακίνητο έχει ήδη περάσει στα χέρια της αλυσίδας μετά την εξαγορά της Key Food, ανώ αναμένεται να γίνουν και περί τις 45 προσλήψει εργαζομένων για την στελέχωση του. 

Στο στόχαστρο των αλυσίδων η Χίος

H Xίος έχει μπει την τελευταία διετία στο στόχαστρο των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ. 

Η αρχή έγινε από την βορειοελλαδίτικη Μασούτης η οποία τον Φεβρουάριο του 2015 απέκτησε την τοπική αλυσίδα Λεβίδης, η οποία αριθμεί δύο καταστήματα, ενώ λίγες μέρες αργότερα στην εξαγορά μιας ακόμη τοπικής αλυσίδας της Key Food, προχώρησε η ΑΒ Βασιλόπουλος.  

Η αλυσίδα Κey Food, ήταν μέλος του ΕΛΟΜΑΣ. Το 2013 είχε τζίρο 14 εκατ ευρώ ενώ υπολογίζεται ότι ελέγχει το 30% της τοπικής αγοράς. 

Ως εκ τούτου, το ενδιαφέρον των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ, μετατοπίζεται πλέον στην επαρχία και κυρίως σε περιοχές αλλά και νησιά με υψηλή τουριστική κίνηση. 

Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη τα 25 εκατομμύρια τουρίστες που αναμένονται στη χώρα μας για το 2016, όσο και το γεγονός ότι οι επιπτώσεις της κρίσης είναι μικρότερες στην επαρχία σε σχέση με τις μεγάλες πόλεις, τότε γίνεται οφθαλμοφανές, για πιο λόγο οι μεγάλοι του κλάδου επενδύουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, είτε για την αυτόνομη ανάπτυξη τους, είτε για την εξαγορά κάποιας τοπικής αλυσίδας.