Πώς αντιδρά η αυτοκινητοβιομηχανία στην πανδημία του κορονοϊού

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς αντιδρά η αυτοκινητοβιομηχανία στην πανδημία του κορονοϊού
Σε πολλά μέτωπα καλούνται να παλέψουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς ο κορονοϊός έχει πλήξει δραματικά την παραγωγή αλλά και τις πωλήσεις παγκοσμίως.

Σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως η χειρότερη κρίση μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο κλάδος του αυτοκινήτου έχει να δώσει μάχες σε πολλά μέτωπα: σε αυτό της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, της οικονομικής επιβίωσης, της διατήρησης των θέσεων εργασίας και ταυτόχρονα της στήριξης του παγκόσμιου δικτύου αντιπροσώπων και εμπόρων.

Τι insider παρακολουθεί προσεκτικά τις εξελίξεις και παρουσιάζει μια συνολική εικόνα της κατάστασης της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως αυτή διαμορφώθηκε εντός της τρέχουσας εβδομάδας.

Κλειστά τα περισσότερα εργοστάσια

Στην Ευρώπη, εδώ και 20 ημέρες περίπου τα περισσότερα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους. Την Τετάρτη 1η Απριλίου οι εκπρόσωποι των 3 μεγάλων γερμανικών Ομίλων (VW, Daimler, BMW), συναντήθηκαν με την καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ σε μια προσπάθεια να διερευνηθεί πότε μπορούν να πάρουν και πάλι εμπρός οι γραμμές παραγωγής στη Γερμανία. Προς το παρόν, φαίνεται να χάνεται και ο Απρίλιος.

Auto Factory
Οι περισσότερες γραμμές παραγωγής έχουν ήδη σταματήσει στα 229 εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων ανά την Ευρώπη.

Την ίδια στιγμή, λόγω μειωμένων πωλήσεων, προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα ή κυβερνητικών μέτρων σε τοπικό επίπεδο, κλείνουν εργοστάσια σε όλο τον κόσμο. Η Mitsubishi ανακοίνωσε τη διακοπή λειτουργίας τριών εργοστασίων της στην Ταϊλάνδη για το διάστημα 1 έως 26 Απριλίου, ενώ το ίδιο θα ισχύσει και για πέντε μονάδες παραγωγής της Toyota μεταξύ 7 και 17 Απριλίου.

Μόνο στην Κίνα και στη Νότια Κορέα η κατάσταση αρχίζει να εξομαλύνεται.

Κατάρρευση των πωλήσεων

Σημαντική πτώση καταγράφει η αγορά αυτοκινήτου των ΗΠΑ το πρώτο τρίμηνο του έτους και ιδίως τον Μάρτιο, οπότε έγιναν εμφανείς οι αρνητικές συνέπειες από την πανδημία του κορονοϊού. Η Hyundai πούλησε τον εφετινό Μάρτιο 43% λιγότερα Ι.Χ. στις ΗΠΑ σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, ενώ οι απώλειες για τις Mazda και Mitsubishi ήταν 42% και 52%. Η VW κατέγραψε τον Μάρτιο πτώση 42%, ενώ το πρώτο τρίμηνο του έτους πούλησε η GM 7% λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με πέρυσι, αν και η χρονιά είχε ξεκινήσει με θετικό πρόσημο τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Σε επίπεδα τριμήνου είχαμε επίσης στις ΗΠΑ -15,3% λιγότερες πωλήσεις για την BMW, -14% για την Audi και -20% για την Porsche.

BMW Sjowroom
Ακόμα και σε όσα καταστήματα πώλησης αυτοκινήτων είναι ακόμα ανοιχτά, οι πελάτες είναι είδος υπό εξαφάνιση. 

Τα δεδομένα από τις ταξινομήσεις καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων του Μαρτίου σε μερικές από τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης προδικάζουν μια βαθιά ύφεση και στη γηραιά ήπειρο: 86% μειώθηκαν οι ταξινομήσεις στην Ιταλία, 72% στη Γαλλία και 69% στην Ισπανία.

Ακόμα και στην αγορά της Κίνας, η οποία ανέκαμψε κάπως από την τεράστια πτώση του Φεβρουαρίου, τα μηνύματα δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα. Το Μάρτιο του 2020 πωλήθηκαν στην Κίνα περίπου 1.000.000 οχήματα, τέσσερις φορές περισσότερα από τα 250.000 του Φεβρουαρίου. Ωστόσο, το Μάρτιο του 2019 οι ταξινομήσεις είχαν ξεπεράσει τα 2,5 εκατομμύρια οχήματα. Υπάρχει δηλαδή μια μείωση της τάξης του 60% το Μάρτιο του 2020, συγκριτικά με τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Προσπάθειες επιβίωσης

H Fiat Chrysler Automobiles θα προχωρήσει σε μείωση κατά 20% των μισθών του προσωπικού της για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο με στόχο τον περιορισμό των δαπανών κατά την περίοδο της πανδημίας. Μάλιστα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, Μάικ Μάνλεϊ, αποδέχθηκε μείωση των αποδοχών του κατά 50%.

Στην έκδοση ομολόγου θα προχωρήσει λόγω του κορονοϊού η BMW σύμφωνα με το Bloomberg. Το οικονομικό πρακτορείο αναφέρει ότι το ομόλογο θα είναι ύψους 200 εκατ. Ευρώ. Αντίστοιχα, η Daimler (Mercedes – Benz) ανακοίνωσε την 1η Απριλίου τη σύναψη δανείου με τις BNP, Banco Santander, Deutsche Bank και JP Morgan, ύψους 12 δις ευρώ.

Ο όμιλος VW χάνει αυτή την εποχή γύρω στα δύο δισεκατομμύρια ευρώ την εβδομάδα. Αυτό δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Χέρμπερτ Ντις σε συνέντευξή του, όπου τόνισε ότι οι ζημιές οφείλονται κατά κύριο λόγο στα υψηλά πάγια έξοδα του ομίλου.

Κοινωνική προσφορά

Ταυτόχρονα με τις προσπάθειες για την επιβίωσή τους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν παραγνωρίζουν και τον κοινωνικό τους ρόλο στον αγώνα κατά της πανδημίας του κορονοϊού.

Lamborghini mask workshop
Εργάτριες της Lamborghini κατασκευάζουν μάσκες αντί για supercars. 

Ολοένα περισσότερες, στρέφονται στην παραγωγή αναπνευστήρων για την αντιμετώπιση του κορονοϊού. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη SEAT που δημιούργησε ένα ειδικό τμήμα με 150 εργαζομένους, τη Ford που σχεδιάζει να παράγει μαζί με τη General Electric 50.000 τέτοιες συσκευές σε 100 ημέρες, τη Daimler που θα κατασκευάζει σε 3D εκτυπωτές δυσεύρετα ιατρικά εξαρτήματα, τη Lamborghini, τη General Motors και τον όμιλο VW.

Ταυτόχρονα, πολλές εταιρείες όπως οι Renault και PSA στη Γαλλία, προσφέρουν στόλους χιλιάδων αυτοκινήτων στις αρχές, για την κάλυψη των προγραμμάτων βοήθειας στο σπίτι και της πραγματοποίησης test για τη διασπορά του κορονοϊού στον πληθυσμό.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider