Πέντε εργοστασιακά τρικ για οικονομική οδήγηση

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πέντε εργοστασιακά τρικ για οικονομική οδήγηση
Οι εταιρείες αυτοκινήτου «εκπαιδεύουν» τους οδηγούς με διάφορους τρόπους, ώστε να πετυχαίνουν οικονομικότερη κατανάλωση καυσίμου. Δείτε πέντε τέτοια…κόλπα.

Οι κινητήρες νέας γενιάς έχουν γίνει πολύ οικονομικότεροι σε κατανάλωση σε σχέση με το παρελθόν, καθώς οι τσιμπημένες εκπομπές ρύπων θα κοστίζουν πολύ ακριβά στις εταιρείες αυτοκινήτων. Ακόμη όμως και σε αυτές τις περιπτώσεις, πρέπει να βάλει και ο ίδιος ο οδηγός το χεράκι του –και το…ποδαράκι του- προκειμένου να έχουμε τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση καυσίμου. Είναι μάλιστα αποδεδειγμένο, ότι η συμπεριφορά μας στο τιμόνι μπορεί να επηρεάσει πολύ εύκολα την κατανάλωση του οχήματός μας και μάλιστα σε ποσοστά έως και 30%. Αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια έρχονται και οι ίδιες οι εταιρείες αυτοκινήτων με ήδη γνωστά συστήματα, όπως το Start and Stop που σβήνει τον κινητήρα στις στάσεις και τις ενδείξεις αλλαγής ταχύτητας στον πίνακα οργάνων.

Ωστόσο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν περιορίζονται σε αυτά, αλλά ουσιαστικά «εκπαιδεύουν» με διάφορα τεχνολογικά και ψυχολογικά τρικ τους οδηγούς στην προσπάθεια για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Δείτε πέντε τέτοια «κόλπα», που μας κάνουν να συμπεριφερόμαστε πιο οικολογικά και οικονομικά, όταν οδηγούμε.

Μερικές μάρκες δημιουργούν κίνητρα με ειδικά γραφιστικά, όπως λουλουδάκια που ανθίζουν ή μαραίνονται, για να ευαισθητοποιείται οικολογικά ο οδηγός. Σε κάποια άλλα μοντέλα αλλάζει το χρώμα του κόκπιτ ανάλογα με τα επίπεδα κατανάλωσης ή εμφανίζονται μπάρες με σκορ, από τις οποίες βλέπεις, πού μπορείς να βελτιωθείς και να πετύχεις καλύτερες επιδόσεις στην οικονομία καυσίμου. Για παράδειγμα με ένα χαμηλό σκορ στην επιτάχυνση ή στην ομαλή ροή γνωρίζεις, ότι πρέπει να ξεκινάς πιο απαλά και να οδηγείς πιο προβλέψιμα, ώστε να αποφεύγεις τις συχνές αυξομειώσεις ταχύτητας.

 

Οδηγείτε με αιρ-κοντίσιον και ανοιχτά παράθυρα ή ηλιοροφή; Ξεχάσατε το αυτόματο σαζμάν στο σπορ πρόγραμμα S και δεν το γυρνάτε στο D; Κάποια μοντέλα επαναφέρουν τον αφηρημένο οδηγό στην τάξη με σχετικές ενδείξεις στο κόκπιτ, ώστε να κάνει τις απαιτούμενες διορθωτικές κινήσεις και να μην ξοδεύει άσκοπα βενζίνη ή πετρέλαιο.

Ορισμένες εταιρείες εξοπλίζουν το πεντάλ του γκαζιού με έναν μηχανισμό αντίστασης, όταν πατιέται απότομα. Επίσης, σε κάποια μοντέλα συνδέεται το πεντάλ του γκαζιού με το NAVI και προειδοποιεί τον οδηγό, όταν πλησιάζει μία κλειστή στροφή ή σε μία κατοικημένη περιοχή, ώστε να κόψει ταχύτητα και να πάρει το πόδι από το γκάζι. Αν αγνοήσεις τις προειδοποιήσεις, τότε πάλλεται ελαφρά το πεντάλ και κατεβάζεις ασυναίσθητα το πόδι από το γκάζι.

Κάποια μοντέλα διαθέτουν έναν διακόπτη, με τον οποίο ενεργοποιούνται εργοστασιακές ρυθμίσεις του κινητήρα και του σαζμάν για οικονομικότερη κατανάλωση. Σε αυτές τις περιπτώσεις ωστόσο μειώνεται εμφανώς η ισχύς του μοτέρ και γίνονται οι επιδόσεις αρκετά πιο αργές, οπότε συνήθως είναι καλύτερα να μην επιλέγεις το πρόγραμμα ECO, αλλά να προσέχεις περισσότερο με το γκάζι.

Τα ρεζερβουάρ καυσίμων έχουν γίνει αισθητά μικρότερα σε σχέση με πριν 20 χρόνια. Αυτό εξοικονομεί βάρος και χώρο, ενώ ανταποκρίνεται και στις μειωμένες καταναλώσεις των σύγχρονων κινητήρων. Ταυτόχρονα όμως μας επηρεάζει και ψυχολογικά, όταν βλέπουμε να χαμηλώνει η στάθμη του καυσίμου και να ανάβει το λαμπάκι. Ετσι προσπαθούμε υποσυνείδητα, να οδηγήσουμε το επόμενο διάστημα πιο συγκρατημένα, ώστε να μην χρειαστεί να πάμε πάλι στο πρατήριο καυσίμων τόσο σύντομα.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:53

Μιχαηλίδου: Οι πράσινες θέσεις εργασίας αποτελούν σήμερα τη μεγαλύτερη ευκαιρία

19:52

Δένδιας: Δεν θα δοθούν S-300 στην Ουκρανία

19:49

Μητσοτάκης: Η πρόληψη σώζει ζωές – Να φροντίσουμε να επενδύσουμε στην υγεία μας

19:40

Ευρωαγορές: Τα εταιρικά αποτελέσματα έφεραν κέρδη - Σε υψηλό εννέα ετών οι τραπεζικές μετοχές

19:33

ΑΑΔΕ: Νέo app για καταχώρηση ραντεβού διασύνδεσης ERP – POS

19:28

Στο σκαμνί «Σπαρτιάτες» και Ηλίας Κασιδιάρης στις 19 Ιουνίου

19:12

Καρέλιας: 86,8 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το 2023 - Μέρισμα 12,4 ευρώ ανά μετοχή

19:02

Trastor: Εισήγηση για διανομή μερίσματος 0,02 ευρώ ανά μετοχή

18:50

Ελλάκτωρ: Απέκτησε 24.514 μετοχές της Reds - 2,70 ευρώ ανά μετοχή

18:39

Παγκρήτια Τράπεζα: Προϋπόθεση ανάπτυξης, η γυναικεία ενδυνάμωση – Το 52% του προσωπικού της γυναίκες

18:31

Ευ. Μυτιληναίος: Όσο το δυνατόν πιο σύντομα το dual listing

18:30

Unibios: Καθαρά κέρδη 2,04 εκατ. το 2023 - Αύξηση πωλήσεων 15,4%

18:21

Galaxy Cosmos Mezz: Στα 5,4 εκατ. τα καθαρά κέρδη το 2023

18:15

Σημαντικές καθυστερήσεις στην εξυγίανση της αγοράς των επίγειων καζίνο

18:12

Ακυρώνεται η επίσκεψη Ερντογάν στις ΗΠΑ

18:09

EΤΕ: Η ανακοίνωση για τη Δημόσια Πρόταση στην Epsilon Net

18:00

ΕΡΓΑΝΗ: Έκρηξη προσλήψεων με 252.606 νέες θέσεις τον Μάρτιο - Οι περιζήτητες ειδικότητες

17:46

Alumil: Διευκρινίσεις για την απόσχιση του κλάδου χύτευσης και την εξεύρεση επενδυτή

17:45

«Θριάσιο 2»: Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού το κοινό σχήμα των Hellenic Train – DAMCO για το logistics center

17:38

ΗΠΑ: Υποχώρησε η καταναλωτική εμπιστοσύνη τον Απρίλιο

17:26

Χρηματιστήριο: Κέρδη άνω του 4,4% στην εβδομάδα - Υπέρβαση των 1.450 μονάδων

17:10

Κασσελάκης : Ο κόσμος δεν ζει στον «παράδεισο» που θέλει να παρουσιάζει η κυβέρνηση

17:09

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Πράσινο φως» για την τροποποίηση όρων του ΚΟΔ των 500 εκατ. ευρώ

17:01

Ακρίτας: Στα 4,3 εκατ. ευρώ τα EBITDA το 2023

16:53

Τράπεζα Πειραιώς: Στηρίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις μέσω των εγγυοδοτικών εργαλείων του Ταμείου InvestEU

16:48

ΟΔΔΗΧ: Δημοπρασία τρίμηνων εντόκων τη Μεγάλη Τρίτη

16:39

Συνταξιοδοτείται ο CEO της Schroders

16:38

Wall Steet: Alphabet και Microsoft δίνουν ώθηση στους δείκτες

16:37

Συνάντηση Σακελλαροπούλου με εκπροσώπους της Mytilineos Energy & Metals στη Χιλή

16:31

Νέα αγροτικά προϊόντα «ΓΑΙΑ» από τη ΔΕΗ

gazzetta
gazzetta reader insider insider