Εχουμε συνηθίσει να ταυτίζουμε τα θωρακισμένα οχήματα με τους πολιτικούς ηγέτες, τους διάσημους καλλιτέχνες και τους ζάπλουτους συμπολίτες μας. Επίσης πιστεύουμε, ότι τέτοια μοντέλα κυκλοφορούν κυρίως σε χώρες, όπως η Ρωσία, τα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ, ωστόσο αυτό δεν είναι αλήθεια. Η μεγαλύτερη αγορά για θωρακισμένα αυτοκίνητα είναι πλέον η Βραζιλία, αφού η υψηλή εγκληματικότητα οδηγεί πολλούς εύπορους πολίτες της χώρας του καφέ στην απόκτηση ενός τέτοιου μοντέλου.

Ιδιαίτερα στην ευρύτερη περιοχή του Σάο Πάολο και του Ρίο ντε Τζανέιρο, όπου οι απαγωγές και οι ένοπλες επιθέσεις στα φανάρια έχουν γίνει δυστυχώς μέρος της καθημερινότητας, πολλαπλασιάζεται χρόνο με το χρόνο ο αριθμός των θωρακισμένων Ι.Χ. Μόνον πέρυσι ταξινομήθηκαν στη χώρα των 200 εκατ. κατοίκων πάνω από 7.000 τέτοια μοντέλα, λίγα από τα οποία είναι ακριβά αυτοκίνητα, όπως BMW σειρά 5, Αudi A4 ή Toyota Land Cruiser. Οι περισσότεροι ευκατάστατοι Βραζιλιάνοι δεν είναι σε θέση να πληρώσουν τόσο ακριβά θωρακισμένα μοντέλα και στρέφονται σε αυτοκίνητα μικρομεσαία ή μεσαία, όπως η ταπεινή Toyota Corolla, το γνωστό μας Ford Mondeo, η μπερλίνα Hyundai Azera και το SUV Mitsubishi Pajero. Αυτά τα μοντέλα μετατρέπονται από τοπικές φίρμες σε φρούρια με αλεξίσφαιρα παράθυρα και παρμπρίζ και με ενισχυμένο αμάξωμα από αραμίδιο και καρβονικά υλικά.

Moνάδα θωράκισης «λαϊκών» θωρακισμένων οχημάτων στη Βραζιλία

Μετά την αναβάθμισή τους, αντέχουν τα θωρακισμένα αυτοκίνητα made in Brazil σε σφαίρες διαμετρήματος 38 ή 44 χιλιοστών και προσφέρουν προστασία στη συντριπτική πλειοψηφία των επιθέσεων από κακοποιούς στα φανάρια ή σε άλλα σημεία των πόλεων. Πρόκειται για έναν κλάδο, που ανθεί στην κυριολεξία και του οποίου ο τζίρος άγγιξε το 2018 τα 250 εκατ. δολάρια, ενώ για τη θωράκιση απαιτούνται περίπου δύο εβδομάδες και το κόστος κυμαίνεται μεταξύ 11.000 και 17.000 δολαρίων. Πρόκειται για ένα μεγάλο ποσόν για τον μέσο Βραζιλιάνο, ωστόσο βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από το κόστος ενός εργοστασιακού θωρακισμένου μοντέλου.

Περίπου δύο στις τρεις τέτοιες μετατροπές πραγματοποιούνται στο Σάο Πάολο, όπου η εγκληματικότητα έχει χτυπήσει στην κυριολεξία κόκκινο τα τελευταία χρόνια, ενώ το δημοφιλέστερο μοντέλο για θωράκιση είναι η Toyota Corolla. Το βάρος του ιαπωνικού best seller αυξάνει με τις ενισχύσεις από 1,4 σε 1,6 τόνους, οπότε επαναρρυθμίζονται οι αναρτήσεις του, κάτι που δεν χρειάζεται για τα φρένα, που αντέχουν χωρίς πρόβλημα στα επιπρόσθετα κιλά.

Tα παχιά κρύσταλλα αντέχουν σε σφαίρες 38 ή 44 χιλιοστών

Η μόδα των θωρακισμένων αυτοκινήτων δεν περιορίζεται μάλιστα μόνον μεταξύ των ντόπιων, αλλά εξαπλώνεται και μεταξύ των τουριστών, που θέλουν να νιώθουν ασφαλείς. Ετσι γίνονται οι μετακινήσεις των γκρουπ με θωρακισμένα βανάκια, ενώ πολλές εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων προσφέρουν τέτοια μοντέλα στους πελάτες τους.