Θεοφάνης: Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ανταγωνιστικό

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Θεοφάνης: Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ανταγωνιστικό

Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τον ΟΛΘ, όπως διαβεβαίωσε ο συντονιστής της κοινοπραξίας που διεκδικεί το 67% της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήρης Θεοφάνης.

Μιλώντας στο συνέδριο του ΣΕΒΕ Export Summit V, στην πρώτη δημόσια τοποθέτησή του, ο κ. Θεοφάνης ανέφερε πως στη συγκεκριμένη φάση θα πραγματοποιηθεί η αλλαγή του status της Κοινοπραξίας DIEP - Terminal Link - Βelterra με το ΤΑΙΠΕΔ να την ανακηρύξει σε προτιμητέο επενδυτή, από πλειοδότη.

Ο κ. Θεοφάνης παρουσίασε τα μέλη της κοινοπραξίας, μια ομάδα που συνδυάζει διεθνή και εγχώρια τεχνογνωσία στον κλάδο, τονίζοντας τη συμμετοχή του γερμανικού fund DIEP με ποσοστό 47%, ενώ το υπόλοιπο 20% ανήκει στην Belterra.

Ιδιαίτερη μνεία έγινε στο μέγεθος και στην τεχνογνωσία της Terminal Link. Η γαλλογερμανική εταιρεία είναι ένας σημαντικός παγκόσμιος διαχειριστής εμπορευματοκιβωτίων, θυγατρική της ναυτιλιακής CMA CGM, που έχει τη δυνατότητα να φέρει σημαντικά φορτία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ο συντονιστής της κοινοπραξίας τόνισε ότι απόδειξη της απόφασης για να επενδύσει στον ΟΛΘ και να αναπτύξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το γεγονός ότι δεν έχει ανταγωνιστικά συμφέροντα σε λιμενικές δραστηριότητες στην περιοχή. Παράλληλα δήλωσε ότι τις υποχρεωτικές επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ θα τις υλοποιήσει στον τεχνικά ταχύτερο δυνατό χρόνο των περίπου 4 ετών, όχι στο χρόνο των 7 ετών που προβλέπεται στη σύμβαση.

Δίνοντας περισσότερες διευκρινήσεις για τους δυναμικούς αναπτυξιακούς στόχους που έχει θέσει η Κοινοπραξία για τον ΟΛΘ, ο κ. Θεοφάνης ανέφερε ότι «ο θαλάσσιος Δρόμος του Μεταξιού δεν σταματάει στον Πειραιά».

Στο σημείο αυτό προσέθεσε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί και θα γίνει ανταγωνιστικό μέσα από τις παραπάνω επενδύσεις της κοινοπραξίας και σύντομα θα φανεί ότι ο θαλάσσιος αυτός δρόμος μπορεί να φτάσει και στη Θεσσαλονίκη.

Αναφορικά με τη σχέση Λιμανιού – Πόλης επισήμαινε ότι δεν θα πρέπει να περιορίζεται στην δυνατότητα πρόσβασης των πολιτών στο λιμάνια, αλλά στην συνεργασία των διαφορετικών μερών (των stake holders) πάνω σε χρήσεις του λιμένα. Ιδιαίτερα σημαντικός είναι και ο ρόλος της ελληνικής Πολιτείας, η οποία μπορεί να βοηθήσει μέσα από την επίσπευση των οδικών έργα και των σιδηροδρομικών συνδέσεων του Λιμανιού, ώστε η επένδυση για τον ΟΛΘ να οδηγήσει και σε άλλες επενδύσεις στην πόλη.

Τέλος, ο κ. Θεοφάνης έκανε ιδιαίτερη αναφορά σε θέματα απασχόλησης λέγοντας «θέλουμε να επενδύσουμε στο ανθρώπινο δυναμικό, παρέχοντας ουσιαστική εκπαίδευση στο προσωπικό ώστε να μπορέσει να δουλέψει κάτω από ένα καινούργιο παραγωγικό μοντέλο».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider