Pelopac: Η αμιγώς εξαγωγική εταιρεία από τη Βόρεια Ελλάδα που «τζιράρει» σχεδόν 30 εκατ. ευρώ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Pelopac: Η αμιγώς εξαγωγική εταιρεία από τη Βόρεια Ελλάδα που «τζιράρει» σχεδόν 30 εκατ. ευρώ
Ποια είναι η αναπτυξιακή στρατηγική της εξαγωγικής εταιρείας γεωργικών προϊόντων και ειδών διατροφής από τη Θεσσαλονίκη με ιστορία μεγαλύτερη των 30 ετών

Σε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεών της, μέσα από την ανάπτυξη των υφιστάμενων αλλά και νέων συνεργασιών, προσβλέπει για το 2025 και τα επόμενα χρόνια η Pelopac ABEE, μια αμιγώς εξαγωγική εταιρεία γεωργικών προϊόντων και ειδών διατροφής από τη Θεσσαλονίκη.

Προσφέροντας μια ευρεία γκάμα προϊόντων, από ελιές μέχρι ντιπ και αλλείμματα, χούμους, καρυκεύματα και σάλτσες, η Pelopac θέτει ακόμη πιο ψηλά τον πήχη της ανάπτυξής της, παραμένοντας προσηλωμένη στη στρατηγική της για βιώσιμη ανάπτυξη και μακροπρόθεσμη κερδοφορία. Παράλληλα, είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν, ενισχύοντας την παρουσία της στη διεθνή αγορά.

«Βλέπει» πίεση στην κερδοφορία το 2025

Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας, το 2025 αναμένεται να υπάρξει σχετική πίεση στην κερδοφορία, καθώς ενώ η σοδειά ελιάς την περασμένη χρονιά ήταν πολύ μεγάλη σε όγκο, η ανομβρία του προηγούμενου χειμώνα είχε σαν αποτέλεσμα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ελιών σε μικρά μεγέθη, άρα εκτός προδιαγραφών, με αποτέλεσμα η τιμή αγοράς των ελιών να μην μειωθεί όπως αναμενόταν. Επίσης, την αύξηση του κόστους παραγωγής επηρεάζουν η υψηλή ενέργεια, το αυξημένο κόστος πρώτων υλών, οι προκλήσεις στις μεταφορές λόγω γεωπολιτικών εντάσεων και η συνεχιζόμενη έλλειψη εργατικού δυναμικού.

«Παράλληλα η απειλή επιβολής δασμών από τις Ηνωμένες Πολιτείες σε ευρωπαϊκά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών επιτραπέζιων ελιών, προκαλεί επιπλέον αναταραχή στην εξαγωγική δραστηριότητα. Παρ’ όλα αυτά, η σταθερή ζήτηση για ποιοτικά ελληνικά προϊόντα, η ευελιξία της εταιρείας στην προσαρμογή σε νέες συνθήκες και η ενίσχυση της παρουσίας μας σε αγορές υψηλής προστιθέμενης αξίας, ενισχύουν την πεποίθηση ότι, με προσεκτική διαχείριση, μπορούμε να διατηρήσουμε τη θετική μας πορεία και να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Επιπλέον, η εταιρεία θα συνεχίσει να ενισχύει τις σχέσεις της με τους προμηθευτές και τους πελάτες της, διασφαλίζοντας σταθερότητα στην προμήθεια πρώτων υλών υψηλής ποιότητας και στη διανομή των προϊόντων της. Οι επενδύσεις στην έρευνα και ανάπτυξη θα συμβάλλουν στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών και στην εφαρμογή τεχνολογιών που θα μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγής μας», τονίζεται στην οικονομική έκθεση.

Πλησιάζει τα 30 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, το 2024 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 28,56 εκατ. ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 28,7% έναντι του προηγούμενου έτους. Η αύξηση αυτή θεωρείται εν μέρει εξομάλυνση συγκριτικά με την περσινή μείωση του κύκλου εργασιών, όμως αντικατοπτρίζει επίσης τη διεύρυνση του πελατολογίου και την επίτευξη νέων στόχων.

Το μικτό αποτέλεσμα ανήλθε στα 3,14 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων και το EBITDA διαμορφώθηκαν για την εταιρεία σε 1.150.404,67 ευρώ και 2.396.573,21 ευρώ αντίστοιχα.

«Το 2024, ο κύκλος εργασιών παρουσίασε σημαντική αύξηση κυρίως λόγω αύξησης του όγκου πωλήσεων χάρη στην ανάπτυξη νέων αλλά και υφιστάμενων συνεργασιών, αλλά και λόγω της αύξησης της τιμής πώλησης των προϊόντων. Η χρονιά ήταν γεμάτη προκλήσεις αλλά και στρατηγικές ευκαιρίες για τον κλάδο της ελιάς στην Ελλάδα. Οι επιπτώσεις της κλιματικής αστάθειας είχε σαν αποτέλεσμα μία πολύ κακή σοδειά ελιάς, που οδήγησε σε αύξηση του κόστους παραγωγής. Παρά την περιορισμένη διαθεσιμότητα πρώτων υλών και την αντίστοιχη αύξηση των τιμών, η παγκόσμια ζήτηση για ποιοτικά, αυθεντικά μεσογειακά προϊόντα που παράγει η επιχείρηση παρέμεινε ισχυρή. Η Pelopac, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και τις μακροχρόνιες συνεργασίες της, κατάφερε να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις απαιτήσεις των αγορών-στόχων, διατηρώντας τη σταθερότητα στην εφοδιαστική της αλυσίδα και ενισχύοντας περαιτέρω τη φήμη της ως αξιόπιστος εξαγωγικός εταίρος στον αγροδιατροφικό τομέα», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση.

Η εταιρεία δεσμεύεται μάλιστα πως θα συνεχίσει να επενδύει στην αναβάθμιση της παραγωγικής της ικανότητας, την εφαρμογή καινοτόμων λύσεων στην παραγωγή και την αυξημένη υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων στις διοικητικές διαδικασίες. Η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και βιώσιμων πρακτικών θα συμβάλει στη βελτίωση της αποδοτικότητας και της ποιότητας των προϊόντων της, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά της σε παγκόσμιο επίπεδο. Παράλληλα, η εταιρεία θα συνεχίσει να δίνει έμφαση στην ανάπτυξη νέων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες τάσεις και απαιτήσεις των καταναλωτών, ενισχύοντας έτσι τη θέση της ως πρωτοπόρος στον τομέα των μεσογειακών τροφίμων.

Με ιστορία 32 ετών

Με έτος ίδρυσης το 1993, η Pelopac αναπτύσσει και παράγει υψηλής ποιότητας ελληνικά και μεσογειακά προϊόντα για κορυφαίες μάρκες και μεγάλες αλυσίδες λιανικής παγκοσμίως.

Η εταιρεία επικεντρώνεται αποκλειστικά στις εξαγωγές και εξειδικεύεται στην προμήθεια των απαιτητικότερων αγορών παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Αυστραλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ευρώπης.

Οι ειδικά σχεδιασμένες εγκαταστάσεις παραγωγής, έκτασης 7.700 τμ, βρίσκονται στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης στη Σίνδο, όπου ο υπερσύγχρονος εξοπλισμός και οι απαραίτητες διαδικασίες επιτρέπουν την αποτελεσματική παραγωγή των προϊόντων σε μεγάλες ποσότητες, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα υψηλότατες προδιαγραφές ασφάλειας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάζονται αυτή τη στιγμή

Διέρρευσαν στοιχεία πελατών της Vodafone Ελλάδος λόγω κυβερνοεπίθεσης στην Βεϊνόγλου

Φορολοταρία: Έγινε η κλήρωση για τις συναλλαγές Ιουνίου - Δείτε εάν κερδίσατε έως 50.000 ευρώ

Δημογραφικό: Υπό εξαφάνιση οι 20άρηδες και οι 30άρηδες στην Ελλάδα - Πόσο συρρικνώθηκε ο πληθυσμός την τελευταία εικοσαετία

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider