Ένα νέο κεφάλαιο στην επιχειρηματική διαδρομή του ομίλου Fourlis ανοίγει η έλευση του Γιάννη Βασιλάκου. Το καταξιωμένο στέλεχος με πολυετή εμπειρία στον κλάδο της λιανικής αναλαμβάνει καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου στον όμιλο με ισχύ από 1ης Ιουλίου 2025.
Ο κ. Βασιλάκος αντικαθιστά τον Δημήτρη Βαλαχή, ο οποίος θα αναλάβει τη διεκπεραίωση σημαντικών project του ομίλου έως την ολοκλήρωσή τους.
Η μακρά «θητεία» του Γιάννη Βασιλάκου
Ο κ. Βασιλάκος έχει διαγράψει μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία στον χώρο για περισσότερα από 20 χρόνια έχοντας διατελέσει σε καίριες διοικητικές θέσεις σε κορυφαίες εταιρείες του κλάδου.
Από το 2010 έως το 2025 υπήρξε βασικό στέλεχος της Κωτσόβολος. Ξεκίνησε ως εμπορικός διευθυντής για τα προϊόντα τεχνολογίας και από εκεί σταδιακά έφτασε έως τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου. Ήταν υπέρμαχος της αλλαγής κουλτούρας της αλυσίδας ηλεκτρικών κι ηλεκτρονικών ειδών και του συνεχούς μετασχηματισμού. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Κωτσόβολος επί διοίκησης Βασιλάκου κατάφερε να συνδέσει με επιτυχία όλα τα κανάλια των πωλήσεων (online, καταστήματα, B2B) προσφέροντας παράλληλα μεγαλύτερες εμπειρίες στους καταναλωτές και διαδραστικότητα.
Πριν την ένταξή του στο δυναμικό της Κωτσόβολος, είχε διατελέσει Διευθυντής Λιανικής και Εμπορικός Διευθυντής στη Multirama, ενώ ξεκίνησε την καριέρα του ως Marketing Manager στην εταιρεία Πουλιάδης και Συνεργάτες και συνέχισε στον όμιλο Informer ως Business Unit Manager του τομέα Ξενοδοχειακών Λύσεων.
Είναι απόφοιτος του Ashridge Business School στο Ηνωμένο Βασίλειο και του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος.
Το στοίχημα για τον όμιλο Fourlis
Η έλευση του κ. Βασιλάκου στον όμιλο Fourlis σηματοδοτεί, σύμφωνα με τον πρόεδρο, Βασίλη Φουρλή, μια στρατηγική απόφαση, «βασισμένη στην πολυετή εμπειρία του, την ηγετική του ικανότητα και τη βαθιά γνώση του κλάδου», με στόχο «να οδηγήσει τον όμιλο στην επόμενη φάση της ανάπτυξής του».
Άλλωστε μετά από μια σειρά στρατηγικών κινήσεων στις οποίες προχώρησε το 2024, ο όμιλος Fourlis ποντάρει για το 2025 σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε όλους τους κλάδους λιανικής στους οποίους δραστηριοποιείται.
Βασικός μοχλός ανάπτυξης αποτελεί ο κλάδος των ειδών οικιακού εξοπλισμού. Μέσα στο Πάσχα, άνοιξε τις πύλες του το νέο κατάστημα ΙΚΕΑ στο Ηράκλειο της Κρήτης, σε συνέχεια του καταστήματος ΙΚΕΑ που άνοιξε στην Πάτρα την προηγούμενη χρονιά. Πρόκειται για το τέταρτο μεγαλύτερο κατάστημα από πλευράς πωλήσεων στη χώρα, ενώ ο στόχος που τίθεται είναι για 20 εκατ. ευρώ πωλήσεις. Από πλευράς μεγέθους, το επόμενο αντίστοιχο κατάστημα σχεδιάζεται στο Ελληνικό, θα έχει έκταση περί τα 12.000 τμ και εκτιμάται ότι θα παραδοθεί προς λειτουργία το 2028. Το σχέδιο επέκτασης του δικτύου στον κλάδο ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων περιλαμβάνει επίσης το άνοιγμα περίπου δέκα νέων μικρών καταστημάτων ΙΚΕΑ, έως 2.000-2.500 τ.μ. στα αστικά κέντρα της περιφέρειας με ορίζοντα το 2026-2027. Η αρχή θα γίνει από το κατάστημα ΙΚΕΑ στη Ρόδο, όπου μεγαλώνει και από 500 τμ θα φτάσει τα 2.500 τμ. Στόχος είναι το εν λόγω κατάστημα τον Σεπτέμβριο – Οκτώβριο του 2025.
Στις βασικές προτεραιότητες του ομίλου Fourlis περιλαμβάνεται και η περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου των αθλητικών ειδών, ένα πεδίο δραστηριοποίησης με σημαντικές προοπτικές. Στόχος του ομίλου είναι η συμπληρωματική ανάπτυξη τόσο των καταστημάτων Intersport, όσο και του νέου project που αφορά στη συμφωνία με τη Foot Locker. Υπενθυμίζεται εδώ ότι τον περασμένο Αύγουστο ο όμιλος ανακοίνωσε την εξαγορά των δραστηριοτήτων της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία, καθώς και στη σύναψη συμφωνιών αδειοδότησης (licensing agreements) για την επέκταση του δικτύου της Foot Locker στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Πρόσφατα, δε, ο όμιλος Fourlis, προχώρησε στο άνοιγμα του πρώτου εξειδικευμένου ποδοσφαιρικού καταστήματος στον κόσμο. Πρόκειται για το κατάστημα Intersport Football Club, συνολικής έκτασης 1.200 τμ, το οποίο βρίσκεται στο Star Center στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, επί των οδών Θηβών και Παρνασσού. O όμιλος ανοίγει συνεχώς νέα καταστήματα Intersport, ενώ μέσα στο 2026 προχωρά το άνοιγμα ενός τρίτου τύπου καταστήματος, μετά τα παραδοσιακά Intersport και το εξειδικευμένο για ποδόσφαιρο κατάστημα στου Ρέντη. Η αρχή θα γίνει από τη Ρουμανία, θα είναι ένα πολύ μεγάλο κατάστημα άνω των 2.000 τμ και στόχος είναι στη συνέχεια ο νέος τύπος να έρθει και στην Ελλάδα.
Βασική στόχευση για το επόμενο διάστημα αποτελεί και η περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου ευεξίας, στον οποίο ο όμιλος δραστηριοποιείται μέσω της Holland & Barrett. Πρόσφατα επεκτάθηκε η συνεργασία της Holland & Barrett με την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος. Μέχρι πρότινος, η συνεργασία αυτή αφορούσε στην ύπαρξη τριών καταστημάτων shop in shop της Holland & Barrett εντός ισάριθμων καταστημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ πριν από λίγο διάστημα ξεκίνησε η διάθεση των προϊόντων Holland & Barrett σε επιπλέον 30 καταστήματα της αλυσίδας με τη μορφή stands κλπ. Ο όμιλος διαθέτει ήδη ένα δίκτυο 11 καταστημάτων Holland & Barrett, με τα τέσσερα σημεία πώλησης να ανοίγουν μέσα στο 2024.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, στο πρώτο τρίμηνο του 2025 οι πωλήσεις ανήλθαν στα 118,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,7% σε σχέση με το α' τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Παράλληλα, μείωσε τις ζημιές προ φόρων στα 5,5 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών προ φόρων ύψους 7,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, δηλαδή βελτίωση κατά 24,7% και περιόρισε τις ζημιές μετά από φόρους στα 4,6 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών μετά φόρων 5,9 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2024, μια βελτίωση κατά 22,5%. Τα καθαρά κέρδη που αποδίδονται στους μετόχους της μητρικής εταιρείας ανήλθαν σε 2,7 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,7 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο 2024, ενώ τα καθαρά κέρδη του ομίλου στο πρώτο τρίμηνο του 2025 περιλαμβάνουν κέρδη ύψους 6,4 εκ. από την πώληση μετοχών της Trade Estates.
Παράλληλα, ο όμιλος παρουσίασε σημαντική βελτίωση του μικτού κέρδους, υποστηριζόμενη από αποδοτικότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα και βελτιωμένο μείγμα προϊόντων. Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 46,7%, έναντι 44,5% την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Οι δε κεφαλαιουχικές δαπάνες (capex) του ομίλου στο πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 6,0 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 2,2 εκατ. ευρώ αφορούν συντήρηση, ενώ 3,8 εκατ. ευρώ αφορούν στην ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων IKEA και Intersport και Foot Locker.