Πλώρη για κύκλο εργασιών ύψους 100 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα τριετίας βάζει η σαπωνοποιία Παπουτσάνης, διεκδικώντας ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς σε όλες τις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται, ενώ η στρατηγική της επόμενης ημέρας στηρίζεται σε τέσσερις άξονες και δη την οργανική ανάπτυξη, τα νέα προϊόντα, τη γεωγραφική επέκταση και τις νέες συνεργασίες/εξαγορές.
Όπως αποκάλυψε η διοίκηση της μεγαλύτερης παραγωγού στερεών σαπώνων στην Ευρώπη κατά την παρουσίαση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, ο πήχης για τις πωλήσεις τίθεται στα 100 εκατ. ευρώ έως το 2028. Υπενθυμίζεται ότι για το 2024 η Παπουτσάνης εμφάνισε πωλήσεις ύψους 66,2 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2025 η διοίκηση προσβλέπει σε διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της.
Μόνο στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 17,2 εκατ. ευρώ έναντι 14,2 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2024, αυξημένες κατά 21%, με τις εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν πλέον το 61% του κύκλου εργασιών. Τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 1,2 εκατ. ευρώ έναντι 0,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024, καταγράφοντας ισχυρή άνοδο κατά 79%.
Κάθε πέντε χρόνια διπλασιάζεται ο τζίρος
«Κάθε πέντε χρόνια διπλασιάζεται ο τζίρος της εταιρείας. Ο στόχος για πωλήσεις 100 εκατ. ευρώ θα επιτευχθεί μέσω οργανικής ανάπτυξης σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιούμαστε, ενώ αν προσθέσουμε και άλλες αγορές, όπως η Κύπρος και η Ιταλία, θα έχουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα», ανέφερε χαρακτηριστικά η marketing director της Παπουτσάνης, Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το 2023 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ήταν στα 62 εκατ. ευρώ, το 2019 στα 31 εκατ. ευρώ και το 2015 στα 15,5 εκατ. ευρώ.
«Η Παπουτσάνης αλλάζει και από κλασική σαπωνοποιία γίνεται μια σύγχρονη εταιρεία. Το σαπούνι είναι μόνο η αρχή», πρόσθεσε η κυρία Χατζηιωακειμίδου, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «οι τρεις κορυφαίοι πελάτες μας είναι μαζί μας πάνω από δέκα χρόνια».
Πώς συμβάλλει στην ανάπτυξη ο κάθε τομέας
Σύμφωνα με τον Chief Transformation Officer της Παπουτσάνης, Αλέξανδρο Σκανδαλάκη, η εταιρεία χτίζει ισχυρά αποτελέσματα πάνω σε δυνατό επιχειρησιακό μοντέλο. «Έχουμε από τα παραδοσιακά σαπούνια μέχρι καλλυντικά. Έχουμε μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης στην αγορά του σαπουνιού που αγγίζει τα 620 εκατ. ευρώ, όπου αυτή την στιγμή έχουμε μερίδιο 4,5%. Παράλληλα το λανσάρισμα στα μαλακτικά Aromatics έχει καταφέρει ήδη να πάρει 5 μονάδες, σε μια αγορά που φτάνει τα 100 εκατ. ευρώ. Στα ξενοδοχειακά προϊόντα έχουμε 27% μερίδιο και στρατηγική μας προτεραιότητα είναι οι εξαγωγές», εξήγησε χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στον κύκλο εργασιών στο πρώτο τρίμηνο του 2025, το 28% των συνολικών εσόδων προέρχεται από τις πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 15% από τις πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 42% από προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα) και το 15% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.
Η «ευκαιρία» των ΗΠΑ και οι επενδύσεις της διετίας
Σύμφωνα μάλιστα με τη διοίκηση της σαπωνοποιίας, καθώς συνεχίζονται οι προσπάθειες επέκτασης των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό, αναδύεται ως ευκαιρία η αγορά των ΗΠΑ, στη σκιά της νέας δασμολογικής πολιτικής του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ.
Όπως αποκάλυψε στη συνέχεια ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Μενέλαος Τασόπουλος, τα επενδυτικά πλάνα θα συνεχιστούν, με τις επενδύσεις για το 2025 να εκτιμώνται πέριξ των 5 εκατ. ευρώ και να αφορούν σε κτηριακές υποδομές και δη αποθηκευτικούς χώρους, σε μηχανολογικά νέα projects, καθώς και σε βελτιστοποίηση των εγκαταστάσεων. Για το 2026 αναμένεται να «τρέξουν» επενδύσεις επίσης 4-5 εκατ. ευρώ.
Η Παπουτσάνης δίνει έμφαση στις εργασίες μετασχηματισμού της, εστιάζοντας στον πελάτη, στις διαδικασίες μέσω απλούστευσής τους και focus στην παραγωγή, καθώς και στα συστήματα και εργαλεία που αφορούν σε αυτοματισμό και τεχνητή νοημοσύνη.
Οι τιμές
Κληθείσα η διοίκηση να σχολιάσει την τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας ανέφερε ότι «με τον νόμο Σκρέκα μειώσαμε τις τιμές μας στους προμηθευτές με στόχο να πέσει η τιμή και στο ράφι για τους καταναλωτές. Δεν είδαμε να συμβαίνει αυτό, αλλά τουλάχιστον η τιμή έχει παραμείνει σταθερή».
Για τη μερισματική δε πολιτική, εκτιμάται ότι θα είναι κατά 7 λεπτά αυξημένη σε σχέση με τα περυσινά επίπεδα.
Η Παπουτσάνης διαθέτει σήμερα τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής του είδους της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μια από τις πιο εξελιγμένες τεχνολογικά σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο. Τα επώνυμα προϊόντα της φέρουν τα εμπορικά σήματα Aromatics, Karavaki, Natura, Arkadi, Πράσινο Σαπούνι Παπουτσάνης, Σαπούνι Γλυκερίνης Παπουτσάνης, Olivia Thinks, Olivia, Good to Declare, Le Jardin Med, Olive Care, Skin Essentials, Papoutsanis Family, Papoutsanis Baby, Papoutsanis Kids.
Παράγει, επίσης, σαπούνια και καλλυντικά για λογαριασμό τρίτων. Σήμερα, κατέχει σημαντική θέση στην κατηγορία σαπουνιού σε μπάρες, ενώ αποτελεί τον μεγαλύτερο προμηθευτή ξενοδοχειακών προϊόντων προσωπικής περιποίησης στην Ελλάδα.
Συνολικά, η Παπουτσάνης παράγει πάνω από 200.000.000 τεμάχια ετοίμου προϊόντος ετησίως και πραγματοποιεί εξαγωγές σε περισσότερες από 45 χώρες.