Πολυκαταστήματα Attica: Πώς θα γίνουν τα «Harrods» της Ελλάδας

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πολυκαταστήματα Attica: Πώς θα γίνουν τα «Harrods» της Ελλάδας
Οι στόχοι, τα σχέδια και η επόμενη μέρα για την εταιρεία. Ποια η εικόνα σήμερα στην αγορά των ειδών πολυτελείας.

Πλώρη για να αναδειχθούν ως ο απόλυτος προορισμός αγορών για το καταναλωτικό κοινό, αλλά και να καταστούν ένα πραγματικό εμπορικό hot spot όπως τα Harrods στο Λονδίνο, λαμβάνοντας στήριξη από την άνοδο του τουρισμού στην Ελλάδα, έχουν βάλει τα Πολυκαταστήματα Attica, εταιρεία μέλος της Ideal Holdings που το 2025 συμπληρώνει 20 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής.

«Πιστεύω πολύ στη δυναμική των πολυκαταστημάτων και στη δυνατότητά τους να προσελκύσουν κόσμο που άλλα καταστήματα δεν μπορούν. Τα attica είναι ακόμη ‘νεαρά’ σε ηλικία, αλλά τα πολυκαταστήματα είναι σαν το κρασί. Όσο παλαιώνεται, τόσο καλύτερο γίνεται…», περιέγραψε με νόημα χθες, κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης με τους εκπροσώπους του Τύπου, ο Paolo de Cesare, μέλος του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, με 25 χρόνια εμπειρίας στον χώρο της μόδας.

Αισιοδοξία για το «αύριο» των Attica

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της εταιρείας, Παναγιώτης Κανελλόπουλος, υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία για το αύριο των Πολυκαταστημάτων Attica, καθώς πρόκειται για μια «μεγάλη κι επιτυχημένη εταιρεία με ένα απόλυτα δομημένο επιχειρησιακό πλάνο που εστιάζει στις αρχές της πελατειακής πίστης, των σύγχρονων εργαλείων στο μάρκετινγκ, της σχέσης με τα brands, καθώς και στον σχεδιασμό για νέα καταστήματα με προσεκτική γεωγραφική επιλογή».

Επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ

Η αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας ενισχύεται από ένα επενδυτικό πλάνο, συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ που ξεκίνησε το 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027.

Μόνο για την τριετία 2025-2027, οι νέες επενδύσεις θα ξεπεράσουν τα 15 εκατ. ευρώ, ενώ όπως αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος, Δημοσθένης Μπούμης, θα αφορούν στην εισαγωγή νέων brands και υπηρεσιών, τη διερεύνηση εισόδου σε νέες κατηγορίες, τις συνεχείς ανακαινίσεις χώρων, την ενίσχυση του ψηφιακού καναλιού, καθώς και σε σημαντικές αναβαθμίσεις τεχνολογικού χαρακτήρα.

Είναι ενδεικτικό ότι μόνο μέσα στο 2014, υλοποιήθηκαν ανακαινίσεις και ριζικές εμπορικές αλλαγές σε επιμέρους τμήματα ή ορόφους των πολυκαταστημάτων, ύψους 6,5 εκατ. ευρώ.

Έχοντας ξεκινήσει το 2005 με 22.600 τ.μ., τα attica έχουν καταφέρει να διαχειρίζονται σήμερα συνολικούς χώρους 69.000 τ.μ. Το δίκτυο περιλαμβάνει πλέον τέσσερα πολυκαταστήματα, δύο στην Αθήνα -Citylink και Golden Hall- και δύο στη Θεσσαλονίκη - Mediterranean Cosmos και Τσιμισκή - καθώς και τέσσερα monobrand stores και τρία multi-brand καταστήματα. Τα πολυκαταστήματα Attica εξυπηρετούν περισσότερους από 5 εκατ. πελάτες ετησίως και φιλοξενούν περισσότερα από 1.000 κορυφαία brands και 1 εκατ. προϊόντα στα φυσικά καταστήματα. Παράλληλα, το digital store διατηρεί πρωταγωνιστική θέση στον τομέα των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, προσελκύοντας 11,4 εκατ. επισκέπτες ετησίως και διαθέτοντας περισσότερους από 30.000 κωδικούς προϊόντων.

Στα 179,6 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις στο δεκάμηνο

Θετικές όμως καταγράφονται και οι οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, με τις λιανικές πωλήσεις στο 10μηνο του 2024 να ανέρχονται σε 179,6 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10% και τη λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) να αγγίζει τα 19,2 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 15,7%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Υπενθυμίζεται εδώ ότι την περασμένη χρονιά η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) διαμορφώθηκε στα 23,9 εκατ. ευρώ, με τις λιανικές πωλήσεις να φτάνουν στα 227 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 16,5% και 24% αντίστοιχα έναντι του 2022.

Σύμφωνα με τον Μπούμη, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προέρχεται κατά 20% από το καλλυντικό και κατά 80% από τη μόδα. Πρώτη έρχεται η αντρική μόδα με 22%, ακολουθεί το γυναικείο ρούχο με 18% και έπονται με 11% οι τσάντες, 10% η υπόδηση και 5% τα αθλητικά.

«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις μας, καθώς κινούμαστε καλύτερα από τις επιδόσεις μας και αναμένεται να ξεπεράσουμε τους στόχους που έχουν τεθεί», εξήγησε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Τα επόμενα σχέδια

Επενδύοντας στη σύγχρονη τάση της αγοραστικής εμπειρίας (experiential retail) και το 2025 ο στρατηγικός σχεδιασμός των πολυκαταστημάτων Attica αναμένεται να εστιάσει στην αναβαθμισμένη εμπειρία του πελάτη σε όλα τα κανάλια και σημεία με εισαγωγή νέων και επώνυμων brands, ενίσχυση του digital store, ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, ανακαίνιση χώρων, τεχνολογική αναβάθμιση και υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση.

Συγκεκριμένα και την επόμενη χρονιά θα δοθεί προτεραιότητα στη συνεχή αναβάθμιση των χώρων και την περαιτέρω ενίσχυση της προϊοντικής ποικιλίας, μέσω premium, αλλά και niche brands που ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις και επιθυμίες των πελατών, ενώ η εταιρεία θα εστιάσει επίσης και στο digital store.

Ερωτηθείς ο κ. Μπούμης εάν η εταιρεία σχεδιάζει μια πιθανή είσοδο στο Χρηματιστήριο, απάντησε ότι αυτό είναι θέμα του μετόχου, ενώ στο ενδεχόμενο επέκτασης στο Ελληνικό ανέφερε πως «δεν υπάρχει τίποτα ανακοινώσιμο αυτή τη στιγμή».

Από την πλευρά του ο κ. Κανελλόπουλος επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία πάντοτε και διαρκώς «σκανάρει» νέες περιοχές στην Ελλάδα για ενδεχόμενα νέα καταστήματα, ωστόσο αποκλείστηκε η πιθανότητα νέων αγορών, όπως πχ τα Βαλκάνια και η Κύπρος.

Μεγάλη η δυναμική των ειδών πολυτελείας

Με μακρόχρονη εμπειρία στον χώρο της μόδας, τα δύο νέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της, Paolo de Cesare και Florence Rollet, μίλησαν, μεταξύ άλλων, για την τεράστια δυναμική που παρουσιάζει η αγορά των ειδών πολυτελείας.

Όπως αναγνώρισαν, υπάρχει μια αγοραστική κόπωση στα είδη πολυτελείας η οποία αποτυπώθηκε σε μια μείωση κατά 2% των πωλήσεων, έσπευσαν δε να επισημάνουν πως πρόκειται για ένα προσωρινό φαινόμενο και όχι μια τάση που ήρθε να παγιωθεί, εν μέσω ραγδαίων αλλαγών στην παγκόσμια καταναλωτική συμπεριφορά.

«Η ανάπτυξη των ειδών πολυτελείας μπορεί να μην είναι διψήφια, αλλά θα συνεχιστεί», εκτίμησε ο Paolo de Cesare.

Από την πλευρά της η Florence Rollet έκανε λόγο για μια αγορά που υπολογίζεται να φτάσει τα 370 δισ. ευρώ το 2025, όταν το 2006 δεν ξεπερνούσε τα 26 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Black Friday: Κορυφώνεται η εμπορική «γιορτή» της χρονιάς – Στη μάχη των προσφορών τα καταστήματα

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μετά τη βασική γραμμή, «πέφτουν στο τραπέζι» οι επεκτάσεις – Ζητούμενο η χρηματοδότηση

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider