Nestle Hellas: H «μάχη» των τιμών στη βιομηχανία τροφίμων και το στοίχημα στην αγορά συμπληρωμάτων διατροφής

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Nestle Hellas: H «μάχη» των τιμών στη βιομηχανία τροφίμων και το στοίχημα στην αγορά συμπληρωμάτων διατροφής
Οι στόχοι της Nestle Health Science, του νέου στρατηγικού βραχίονα της εταιρείας στην αγορά συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και οι προοπτικές του κλάδου στην Ελλάδα. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η βιομηχανία τροφίμων.

Σαφές μήνυμα πως στο επίκεντρο της βιομηχανίας τροφίμων πρέπει να βρίσκεται πάντοτε ο καταναλωτής απέστειλε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nestle Hellas, Νίκος Εμμανουηλίδης.

«Σαν εταιρεία τροφίμων ο πιο σημαντικός για εμάς είναι ο καταναλωτής. Δεν θα έχουμε μέλλον εάν χαθεί αυτή η σχέση εμπιστοσύνης», δήλωσε χαρακτηριστικά, σχολιάζοντας την επίδραση του πληθωρισμού στην ελληνική αγορά με αιχμή τις ανατιμήσεις των προϊόντων.

«Δεν ισχύει επί της αρχής η συζήτηση για αισχροκέρδεια»

Στο πλαίσιο εκδήλωσης για την ανάπτυξη του στρατηγικού τομέα της εταιρείας στην κατηγορία των βιταμινών, μετάλλων και συμπληρωμάτων διατροφής κι ενώ φέτος η Nestle Hellas συμπληρώνει 125 χρόνια στην Ελλάδα, ο κ. Εμμανουηλίδης ανέφερε πως «η εταιρεία δεν πρόκειται να εκμεταλλευτεί μια ευκαιριακή κατάσταση, όπως η άνοδος του πληθωρισμού» για να επωφεληθεί σε επίπεδο κερδοφορίας. «Η κερδοφορία μας είναι περιορισμένη και μειωμένη», σημείωσε.

«Δεν ισχύει επί της αρχής η συζήτηση για αισχροκέρδεια», τόνισε χαρακτηριστικά για να προσθέσει πως «σαν εταιρεία είχαμε μεγάλη επιρροή από την αύξηση του κόστους».

Γιατί ανεβαίνουν οι τιμές

Σύμφωνα με τον κ. Εμμανουηλίδη, η άνοδος των τιμών στην Ελλάδα αποδίδεται σε έναν συνδυασμό παραγόντων.

«Είναι οι πρώτες ύλες, είναι το ενεργειακό ζήτημα, είναι τα απόνερα του κορονοϊού. Είναι αρκετοί εξωγενείς παράγοντες που ανεβάζουν πολύ το κόστος», ανέφερε, παραδεχόμενος πως η εταιρεία χρειάστηκε ως έναν βαθμό να αναπροσαρμόσει τις τιμές της.

«Οι πολλές παρεμβάσεις δεν βοηθούν την αγορά»

«Οι πολλές παρεμβάσεις δεν βοηθούν τη σχέση των εταίρων στην εφοδιαστική αλυσίδα και δη τη σχέση των εταιρειών με τον καταναλωτή», σημείωσε στη συνέχεια ο επικεφαλής της Nestle Hellas, αναφερόμενος στους συνεχείς ελέγχους που υπόκεινται οι εταιρείες.

Ο ρόλος των αρχών είναι η προστασία του υγιούς ανταγωνισμού, πρόσθεσε, σπεύδοντας να επισημάνει πως η «Nestle Hellas έχει πάρα πολλούς κωδικούς. Σαν εταιρεία έχει ελεγχθεί πάρα πολλές φορές και μέχρι τώρα δεν έχει βρεθεί τίποτα». Παραδέχθηκε ωστόσο πως «η κατάσταση αυτή απορροφά μεγάλο μέρος της ενέργειάς μας».

Για το 2023, οι πωλήσεις της Νestle Ελλάς ανήλθαν στα 409,04 εκατ. ευρώ, έναντι 379,03 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, καταγράφοντας μια αύξηση περίπου 8%. Τα προ φόρων κέρδη υποχώρησαν στα 26,52 εκατ. ευρώ έναντι 29,21 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη μειώθηκαν στα 21,19 εκατ. ευρώ από 23,10 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022.

Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων διαμορφώθηκε σε 37,00 εκατ. ευρώ, έναντι 39,47 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά, ενώ το κεφάλαιο κίνησης για τη χρήση 2023 είναι θετικό αν εξαιρεθούν οι συναλλαγές με συνδεδεμένα μέρη.

«Ανακάμπτουν οι όγκοι»

Σύμφωνα δε με τον κ. Εμμανουηλίδη, η εικόνα της κατανάλωσης δείχνει να βελτιώνεται, καθώς οι όγκοι πωλήσεων επανέρχονται. «Από τα μέσα του έτους βλέπουμε μια ανάκαμψη όγκων», σημείωσε.

Το στοίχημα στην αγορά συμπληρωμάτων διατροφής

Το νέο στοίχημα της Nestle Hellas αφορά στην ανάπτυξη της κατηγορίας συμπληρωμάτων διατροφής, βιταμινών και μετάλλων, το οποίο βρίσκεται πλέον στο χαρτοφυλάκιό της.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι στις 3 Απριλίου 2023, η εταιρεία απέκτησε τη δραστηριότητα διανομής των προϊόντων της Solgar στην Ελλάδα από την εταιρεία ISO-PLUS Α.Ε. έναντι ποσού ύψους 11,1 εκατ. ευρώ.

Ακολούθησε δε τον περασμένο Νοέμβριο η σύσταση στην Nestle Health Science στην Ελλάδα, προκειμένου να τρέξει την ανάπτυξη της εν λόγω κατηγορίας.

«Το άνοιγμα στην κατηγορία των συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών αποσκοπεί στο μέλλον, καθώς το μέλλον των τροφίμων περνά μέσα από την επιστήμη. Πρόκειται για ένα πιο στρατηγικό σχέδιο αλλά και πιο μακροχρόνιο, το οποίο θα έχει μικρότερο μερίδιο στον συνολικό τζίρο της εταιρείας», εξήγησε χαρακτηριστικά ο κ. Εμμανουηλίδης.

«Η Nestle Health Science είναι ηγέτιδα εταιρεία στην κατηγορία των συμπληρωμάτων διατροφής. Στόχος μας είναι να παραμείνουμε στην κορυφή», δήλωσε από την πλευρά της η Business Executive Officer της Nestle Health Science στην Ελλάδα, Ηρώ Κουμάκη.

«Ο δρόμος για την ανάπτυξη περνά μέσα από την ποιότητα και την ασφάλεια των προϊόντων», σημείωσε η ίδια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ξενοδοχεία: Προσλήψεις και αυξήσεις μισθών φέρνει η έλλειψη εργαζομένων - 6 στους 10 εγκαταλείπουν τη θέση τους

Υποδομές: «Γκρίζες ζώνες» με φόντο τα μεγάλα έργα – Οι προκλήσεις, η ορατότητα, η επόμενη μέρα

Διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου: Τρία «ναι» από τη Λευκωσία – Νέο αίτημα στο τραπέζι

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider