Τζαννετάκης (Motor Oil): Κλειδί η κρατική στήριξη για το FSRU «Διώρυγα Gas» – Βελτίωση μεγεθών στο 2ο εξάμηνο

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τζαννετάκης (Motor Oil): Κλειδί η κρατική στήριξη για το FSRU «Διώρυγα Gas» – Βελτίωση μεγεθών στο 2ο εξάμηνο
Σε εξέλιξη διαπραγμάτευση για το θέμα με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε., στο επόμενο τρίμηνο η «τύχη» της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης για το έργο, όπως σημείωσε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil, Πέτρος Τζαννετάκης στο χθεσινό conference call. Ήδη έχουν παρέλθει οι αιτίες κάμψης των αποτελεσμάτων κατά το 2ο τρίμηνο, καθώς έχει ολοκληρωθεί η εκτεταμένη περιοδική συντήρηση στο Διυλιστήριο και έχουν διορθωθεί τα περιθώρια διύλισης.

Στο επόμενο τρίμηνο τοποθέτησε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil, Πέτρος Τζαννετάκης, την «τύχη» της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης για το πρότζεκτ της πλωτής μονάδας «υποδοχής» LNG (FSRU) «Διώρυγα Gas», την οποία εξάρτησε από την κρατική ενίσχυση που θα καταφέρει να εξασφαλίσει ο Όμιλος για το έργο.

Σε αυτό το πλαίσιο, όπως επισήμανε στο χθεσινό conference call με αναλυτές για τα αποτελέσματα του 2ου τριμήνου και 1ου εξαμήνου 2023, η Motor Oil βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) της Κομισιόν. Πιο συγκεκριμένα, η Motor Oil έχει λάβει ένα πρώτο ερωτηματολόγιο από την DG Comp, το οποίο πρόκειται να απαντήσει εντός Σεπτεμβρίου. Από την έκβαση των διαπραγματεύσεων θα κριθεί κατά πόσο το έργο θα μπορεί να λάβει κρατική στήριξη, στην οποία με τη σειρά της θα βασισθεί το κατά πόσο θα υπάρξει ή όχι επενδυτικό «πράσινο φως» για την υλοποίηση του FSRU.

Την ίδια στιγμή, όπως πρόσθεσε, η Motor Oil συνεχίζει να ωριμάζει το έργο, για το οποίο πρόσφατα εγκρίθηκε η περιβαλλοντική αδειοδότηση. Παράλληλα, η «Διώρυγα Gas» μαζί με το FSRU της Gastrade στην Αλεξανδρούπολη, περιλαμβάνονται ως νέες «πύλες» εισόδου LNG στην τελευταία πρόταση για την αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).

Σε πορεία ανάκαμψης μεγεθών

Αναφερόμενος στην κάμψη των οικονομικών αποτελεσμάτων της Motor Oil κατά το 2ο τρίμηνο του έτους, σημείωσε πως οι κύριες αιτίες ήταν το εκτεταμένο πρόγραμμα συντήρησης του διυλιστηρίου, αλλά και η υποχώρηση των περιθωρίων διύλισης. Υπενθυμίζεται πως η κάμψη κατά το 2ο τρίμηνο είχε ως συνέπεια τα καθαρά κέρδη του Ομίλου στο πρώτο μισό του έτους να διαμορφωθούν στα 275,4 εκατ., από 685,4 εκατ. το 1ο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.

Σύμφωνα πάντως με τον κ. Τζαννετάκη, η προηγούμενη χρονιά δεν προσφέρεται για ασφαλείς συγκρίσεις, καθώς η περσινή χρήση είχε σημαντικές ιδιαιτερότητες, εξαιτίας των συνθηκών που δημιούργησε η ενεργειακή κρίση. Αντίθετα, αν η λειτουργική κερδοφορία του 1ου εξαμήνου συγκριθεί με τον μέσο όρο της τελευταίας 5ετίας, τότε το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Σε κάθε περίπτωση, οι αιτίες της υποχώρησης των μεγεθών κατά το 2ο τρίμηνο έχουν παρέλθει, με συνέπεια να παρατηρείται ήδη ανάκαμψη κατά το 3ο τρίτο τρίμηνο του έτους, θέτοντας τις βάσεις για βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων κατά το 2ο εξάμηνο. Σημαντικός λόγος είναι πως το πρόγραμμα συντήρησης, το οποίο ξεκίνησε τον Μάιο, ολοκληρώθηκε στα μέσα του προηγούμενου μήνα.
Έτσι, από τη μέσα Ιουλίου έχει επανέλθει σε πλήρη λειτουργία η βασικό μονάδα επεξεργασίας αργού στο διυλιστήριο. Επίσης, και όλες οι μονάδες μονάδες λειτουργούν πλέον στη πλήρη δυναμικότητα, με συνέπεια να καταγράφεται υπεραπόδοση στα περιθώρια διύλισης σε σχέση με την αγορά, τα οποία κινούνται στα επίπεδα του 1ου τριμήνου.

Ενίσχυση στις ΑΠΕ

Ο κ. Τζαννετάκης έκανε μάλιστα ειδική μνεία στη μονάδα κατεργασίας νάφθας, η οποία λειτουργεί σε πολύ ευνοϊκό οικονομικό περιβάλλον, δικαιώνοντας την απόφαση για την υλοποίηση της συγκεκριμένης επένδυσης. Παράλληλα στην εμπορία καυσίμων, τα μερίδια πωλήσεων καυσίμων παραμένουν σταθερά και η κερδοφορία βελτιώνεται ελαφρώς, καθώς παραμένει το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στα πρατήρια. Επομένως, τα λειτουργικά μεγέθη θα είναι ελαφρώς καλύτερα και στον κλάδο της εμπορίας.

Όπως σημείωσε το στέλεχος της διοίκησης, υπάρχει βάσιμη αισιοδοξία ότι οι αποδόσεις των μονάδων ΑΠΕ θα είναι καλύτερες στο δεύτερο μισό του έτους. Στον αντίποδα, τα μεγέθη της μεγέθη της MORE παρουσίασαν υποχώρηση στο 2ο τρίμηνο, λόγω του χαμηλού αιολικού δυναμικού που επικράτησε την εν λόγω χρονική περίοδο.

Όσον αφορά την ενίσχυση του «πράσινου» χαρτοφυλακίου του Ομίλου, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος τόνισε πως από τα νέα αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 84 MW, που βρίσκονται υπό κατασκευή, μονάδες 60 MW θα τεθούν σε λειτουργία στο 3ο τρίμηνο. Επίσης, τρία έργα της Unagi, συνολικής ισχύος 300 MW, έλαβαν οριστικούς όρους σύνδεσης στις αρχές του Ιουλίου και μπαίνουν σε διαδικασία υλοποίησης.

Υπενθυμίζεται ότι, μέσω της θυγατρικής της More, η Motor Oil έχει αποκτήσει το 75% της εν λόγω εταιρείας συμμετοχών, η οποία κατέχει το 51% τριών θυγατρικών που έχουν υπό την κυριότητά τους 16 φωτοβολταϊκά έργα συνολικής ονομαστικής ισχύος 1,9 GW στη Μακεδονία και στην Κεντρική Ελλάδα. Το 49% των τριών θυγατρικών έχει εξαγορασθεί από τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες, ενώ το υπόλοιπο 25% της Umagi παραμένει στους ιδρυτές της, Γιώργο και Χρήστο Μανωλόπουλο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider