Alfa Pastry: Η αύξηση του μεριδίου αγοράς στα «πιτάκια» και το στοίχημα που κερδήθηκε

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Alfa Pastry: Η αύξηση του μεριδίου αγοράς στα «πιτάκια» και το στοίχημα που κερδήθηκε
Ποιος ήταν ο στόχος για τη αύξηση του μεριδίου αγοράς της κοζανίτικης εταιρείας στην κατηγορία της μικρής πίτας για να κατακτήσει την «πρωτιά». Το στοίχημα που κερδήθηκε σε μια δύσκολη αγορά λόγω της τρέχουσας συγκυρίας και η επόμενη μέρα για μια εταιρεία που… λατρεύει να λανσάρει νέα προϊόντα. Δηλώσεις του Retail Commercial Director της Alfa Pastry, Παναγιώτη Αδαμαντιάδη).

Η ανανέωση και πλήρης ανάπτυξη της κατηγορίας των mini bites (πιτάκια) αποτέλεσε βασική στόχευση το προηγούμενο διάστημα για την Alfa Pastry, κορυφαία εταιρεία στα προϊόντα κατεψυγμένης ζύμης.

«Για να κερδίσουμε τον τίτλο του νούμερο ένα επώνυμου παίκτη στην αγορά της μικρής πίτας έπρεπε να αυξήσουμε το μερίδιό μας σε όγκο στο 20% από 13,8%. Σήμερα – κι ενώ η αγορά έχει δυσκολέψει πολύ – κατορθώσαμε να φτάσουμε στο 19,7%, μέσω αύξησης των πωλήσεων κατά 62,9%», αποκάλυψε, μιλώντας στο συνέδριο Sales in Action, ο Retail Commercial Director της Alfa Pastry, Παναγιώτης Αδαμαντιάδης.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το 2021, ορόσημο για την εταιρεία αποτέλεσε το επαναλανσάρισμα της σειράς «Μίνι πιτάκια» που επανεμφανίστηκε στην αγορά με πλήρως ανανεωμένη εικόνα και κωδικολόγιο. Συγκεκριμένα, δημιουργήθηκαν τέσσερις υποκατηγορίες (Κεφάτα, Εκλεκτά, Παραδοσιακά, Τσαλακωτά Τριγωνάρια) με ένα σύνολο 16 κωδικών. Παράλληλα, το ίδιο διάστημα η Alfa Pastry εμπλούτισε το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο με μια νέα σειρά, τις «Χωριάτικες Τσαλακωτές».

«Το λανσάρισμα νέων προϊόντων είναι ένα πολύ αγαπημένο μας χόμπι», δήλωσε με νόημα ο κ. Αδαμαντιάδης, προκειμένου να επιβεβαιώσει τη δέσμευση της κοζανίτικης εταιρείας να πρωταγωνιστεί στην αγορά, μέσω της δημιουργίας νέων προϊόντων.

Το ντεμπούτο στην αμερικανική αγορά και η ενίσχυση των εξαγωγών

Στις αρχές του 2022 η Alfa Pastry πραγματοποίησε το ντεμπούτο της στην αμερικανική αγορά, συνεχίζοντας τη δυναμική της επέκταση στο εξωτερικό και επιχειρώντας να κατακτήσει μια καθ’ όλα απαιτητική αγορά, όπως είναι εκείνη των ΗΠΑ.

Η Alfa Holdings USA ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2019, με έδρα τη Βιρτζίνια και με μετοχικό κεφάλαιο στα 49 εκατ. ευρώ, ωστόσο το όραμα της εταιρείας για το ουσιαστικό «πάτημα» στην αμερικανική αγορά έγινε μόλις φέτος, καθώς μεσολάβησε μια μακρά περίοδο αναμονής λόγω της πανδημίας.

Παρά τις προκλήσεις σε πολλά μέτωπα, το 2021 αποδείχθηκε ισχυρό για την Alfa Pastry, με την εταιρεία να καταγράφει ανάπτυξη 21%. Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, την περασμένη χρονιά ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 44,082 εκατ. ευρώ έναντι 36,538 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ υα έξοδα διοικητικής λειτουργίας ανήλθαν σε 2,033 εκατ. ευρώ έναντι 1,439 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά και τα έξοδα λειτουργίας διάθεσης σε 10,586 εκατ. ευρώ έναντι 9,522 εκατ. ευρώ. Τα λοιπά λειτουργικά έξοδα ανήλθαν σε 92.430 ευρώ έναντι 792.806 ευρώ το 2020. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 5,008 εκατ. ευρώ έναντι 3,006 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα ίδια κεφάλαια ανέρχονται σε 41,366 εκατ. ευρώ έναντι 37,064 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.

Η εξαγωγική δραστηριότητα της Alfa ολοένα και ενισχύεται, με τις ξακουστές πίτες της Κοζάνης να ταξιδεύουν πλέον σε περισσότερες από 35 χώρες ανά τον κόσμο και συγκεκριμένα σε Αμερική, Ευρώπη, Ασία, Αυστραλία, με ένα ισχυρό πελατολόγιο που διακρίνεται στις κατηγορίες της λιανικής και του food service. Για το 2021 η εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Κουκουτάρη κατέγραψε ενίσχυση των εξαγωγών της κατά 44%.

Το 2021 οι επενδύσεις ανήλθαν σε 2 εκατ. ευρώ και αφορούσαν κυρίως σε καινοτόμο μηχανολογικό εξοπλισμό, ενώ μέσα στους πρώτους μήνες του 2022 ξεκίνησε η υλοποίηση ενός νέου επενδυτικού πλάνου συνολικής αξίας 5,5 εκατ. ευρώ, που αφορά σε επιπλέον επέκταση των γραμμών παραγωγής του εργοστασίου της Alfa στην Κοζάνη.

Οι προοπτικές για το 2022

Στόχος της διοίκησης της εταιρείας για τη φετινή χρονιά είναι η διατήρηση της ηγετικής της θέσης στην αγορά και η περαιτέρω ανάπτυξή της, με τη στρατηγική της να εστιάζει στις εξής βασικές κατευθύνσεις:

-Δυναμική υποστήριξη, επένδυση και στρατηγική αντιμετώπιση του καναλιού HoReCa
-Ανάπτυξη της θυγατρικής Alfa Holdings US, η οποία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στα τέλη του 2021
-Εφαρμογή νέων επενδυτικών πλάνων σε μηχανολογικό εξοπλισμό με στόχο την επέκταση σε νέες κατηγορίες
-Συνεχής υποστήριξη των υφιστάμενων κατηγοριών

Από το χθες στο... ταξίδι προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Όπως δήλωσε πρόσφατα, μιλώντας σε ημερίδα, ο IT Director της Alfa Γιώργος Κυριατζής «το ταξίδι της εταιρείας προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια».

Συνώνυμη πια με την παραδοσιακή ελληνική κουζίνα και με μότο «μαγειρεύουμε με ό,τι έχουμε», η εταιρεία απασχολεί σήμερα 450 υπαλλήλους, διαθέτει 11.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα και 64 οχήματα διανομής, συνεργάζεται συνολικά με 50 περιφερειακούς διανομείς, ενώ οι αποθηκευτικοί της χώροι ξεπερνούν σε έκταση τις 48.000 τμ.

Το ταξίδι της Alfa ξεκίνησε στα μισά του περασμένου αιώνα στην Κοζάνη. Εκεί η ιστορία συναντάει τον κ. Αθανάσιο Κουκουτάρη, τον ιδρυτή της εταιρείας. Με μοναδικά εφόδια την αγάπη, την εργατικότητα, το μεράκι του κι ένα έμφυτο επιχειρηματικό ένστικτο, ο έφηβος τότε Θανάσης ετοιμάζει με τη μητέρα του τις πρώτες παραδοσιακές κοζανίτικες πίτες στην κουζίνα του σπιτιού τους. Αφού τις έψηνε στον παραδοσιακό φούρνο της πόλης, τις μοίραζε με ένα φαναράκι δικής του επινόησης και κατασκευής, ώστε να διατηρούνται ζεστές και λαχταριστές...

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πώς θα είναι οι πωλητές του μέλλοντος – Τι προβλέπουν τα στελέχη κορυφαίων επιχειρήσεων

Loulis Food Ingredients: Η νέα ταυτότητα της αλευροβιομηχανίας και το «στοίχημα» της διεθνοποίησής της

gazzetta
gazzetta reader insider insider