ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Επενδύσεις έως 1 δισ. ευρώ το 2022 – Τα κόστη, το καζίνο, οι παραχωρήσεις και οι μέτοχοι

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Επενδύσεις έως 1 δισ. ευρώ το 2022 – Τα κόστη, το καζίνο, οι παραχωρήσεις και οι μέτοχοι
Ποσό 300 εκατ. ευρώ σε παραχωρήσεις και ενέργεια μέσα στο έτος, 700 εκατ. ευρώ από την Εγνατία Οδό. Η ανταμοιβή των επενδυτών, οι κλάδοι «αιχμής», τα 600 εκατ. της ΤΕΡΝΑ στο Ελληνικό και το «τρίπτυχο» για να πέσει το ενεργειακό κόστος. 

Επενδύσεις ύψους 6,5 δισ. ευρώ, μέσω των οποίων θα δημιουργηθούν 20.000 νέες θέσεις εργασίας, με αιχμή Παραχωρήσεις – ΣΔΙΤ και «καθαρή» ενέργεια αναμένεται να υλοποιήσει (αυτόνομα ή μέσω συμμετοχής σε σχήματα) ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έως το 2029, με τα 4,7 δισ. ευρώ περίπου να αφορούν στον τομέα των συμβάσεων παραχώρησης (αυτοκινητόδρομοι, αεροδρόμιο Καστέλι, λιμάνια, Καζίνο Ελληνικού κ.α.). Εξ αυτών, ποσό 300 εκατ. ευρώ αφορά σε projects που θα προωθηθούν μέχρι το τέλος του 2022 σε παραχωρήσεις και ενέργεια (π.χ. στη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής της Κομοτηνής που προωθείται από κοινού με την Motor Oil) με το ποσό να ανεβαίνει κατά επιπλέον 700 εκατ. ευρώ αν τελικά εκκινήσει και η επένδυση για την Εγνατία Οδό μέσα στη χρονιά (αλλιώς αρχές 2023), δίχως να υπολογίζεται στο «πακέτο» το κατασκευαστικό αντικείμενο της θυγατρικής ΤΕΡΝΑ.

Όπως ανέφερε χτες ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γ. Περιστέρης, κατά τη διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης της εισηγμένης, ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί τα τελικά σχέδια για την επένδυση στο Ελληνικό με την κατασκευή του ολοκληρωμένου συγκροτήματος με καζίνο. Ο κ. Περιστέρης εκτίμησε πως το κατασκευαστικό αντικείμενο της ΤΕΡΝΑ από τη συγκεκριμένη σύμβαση θα φτάσει τα 600 εκατ. ευρώ, ενώ η χρηματοδότηση του project θεωρείται εξασφαλισμένη από τα ποσά που υπάρχουν ήδη στα ταμεία της ελληνικής εταιρείας (τα ποσοστά στην κοινοπραξία είναι 49% ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και 51% Hard Rock).

Επενδύσεις και επενδύσεις

«Η φετινή χρονιά αποτελεί ορόσημο για τον Όμιλό μας, καθώς φέτος αποδίδουν σωρευτικά οι εργώδεις και πολύχρονες προσπάθειές μας σε διάφορα μέτωπα σχεδόν σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή τη στιγμή ο Όμιλός μας υλοποιεί ή συμμετέχει σε επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 6,5 δισ. ευρώ, που θα δημιουργήσουν περισσότερες από 20.000 νέες και κυρίως ποιοτικές και καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας τα προσεχή χρόνια», σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του γκρουπ. Που συμπλήρωσε ότι «με ποιοτικό ανεκτέλεστο άνω των 5 δισ. ευρώ, ατενίζουμε με μεγάλη αισιοδοξία το μέλλον», τονίζοντας παράλληλα ότι «πέρα από τα δημόσια κι ιδιωτικά έργα που αναλαμβάνουμε κι εκτελούμε με επιτυχία, εμείς επενδύουμε και δημιουργούμε επιπλέον ανεκτέλεστο». Πέρα από τις υφιστάμενες συμβάσεις έργων, ο όμιλος θα συνεχίσει να διεκδικεί έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, συνολικού ύψους 8 δις ευρώ το επόμενο διάστημα.

Δεν επηρεάζει το κόστος, «όχι» σε ομόλογο - ΑΜΚ

Σε σχέση με το κόστος, ο κ. Περιστέρης σημείωσε ότι είναι σημαντικό θέμα αλλά εσχάτως εξισορροπεί και υπάρχει μια μικρή μείωση τιμών. Τον τελευταίο καιρό «παρατηρείται μια επιπέδωση της καμπύλης ανόδου και πολύ μικρή μείωση σε συγκεκριμένα υλικά», σημείωσε. Ωστόσο, η άνοδος που έχει προηγηθεί δεν θα επηρεάσει την κερδοφορία στον κατασκευαστικό τομέα και δεν αναμένονται ζημίες, δεδομένου του μίγματος των κατασκευαστικών έργων, των διαφόρων επιμέρους συμβάσεων, του χρονισμού των έργων και εν γένει της διάρθρωσης στο κέντρο κόστους του ομίλου. Επίσης, η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σημείωσε ότι δεν είναι στα άμεσα σχέδια του ομίλου ούτε έκδοση νέου ομολόγου ούτε η αύξηση κεφαλαίου. Όπως επίσης αναφέρθηκε, αν και η εταιρεία δεν δίνει guidance για τα οικονομικά μεγέθη, το 2022 ξεκίνησε και συνεχίζει θετικά σε σχέση με τα οικονομικά μεγέθη παρά τις αντιξοότητες.

Οι Παραχωρήσεις

Αναφορικά με τη θυγατρική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις, έχει υπό την «ομπρέλα» της τις συμμετοχές του ομίλου σε συμβάσεις παραχώρησης, όπως οδικά έργα, το αεροδρόμιο στην Κρήτη, προσεχώς την Εγνατία οδό με το κλείσιμο της συναλλαγής, τον λιμένα Καβάλας (Φίλιππο Β’) κ.α., άλλωστε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει το μεγαλύτερο σχετικό χαρτοφυλάκιο έργων στην Ελλάδα. Μάλιστα, όπως από καιρό έχει αναδείξει το insider.gr, κάθε τομέας (π.χ. αυτοκινητόδρομοι, αεροδρόμιο, καζίνο, λιμάνι κ.α.) αποτελεί ξεχωριστή υπο-ενότητα και θυγατρική εντός της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις. Οι βασικοί λόγοι της ύπαρξης σχετικού φορεία συνοψίζονται στο ότι η διοίκηση του γκρουπ επιθυμεί καλύτερο monitoring της εν λόγω σημαντικής δράσης, αξιοποίηση των επενδυτικών ευκαιριών και καλύτερη παρακολούθηση των ταμειακών ροών και διαθεσίμων.

Το Καστέλι

Σε σχέση με το project του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου (δημοκρατήθηκε φθινόπωρο 2016 αλλά η έναρξη παραχώρησης έγινε Φεβρουάριο του 2020), ήδη έχουν γίνει αρχικές εργασίες υποδομής, αναμένονται και νέες μέσα στο καλοκαίρι του 2022 μετά από εγκρίσεις που έχουν δοθεί, με την εμπορική λειτουργία του να αναμένεται στα τέλη του 2025.

Ανταμοιβή των μετόχων

Υπενθυμίζεται ότι η Γ.Σ. ενέκρινε και επιστροφή κεφαλαίου 0,12 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή συνολικά θα διανεμηθούν περίπου 12,5 εκατ. ευρώ, με τον κ. Περιστέρη να δηλώνει ότι η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προγραμματίζει να δίνει προσεχώς καλύτερες διανομές στους μετόχους της. «Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την έναρξη μίας νέας εποχής κατά την οποία εκτιμούμε ότι οι μέτοχοί μας θα απολαμβάνουν όλο και περισσότερο τους καρπούς της κοινής μας προσπάθειας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Το θέμα της ενέργειας

Ο κ. Περιστέρης έκανε αναφορά, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, για τα λεγόμενα ως «υπερκέρδη» στην ενέργεια, κάνοντας λόγο για νούμερα που κυκλοφόρησαν βιαστικά, που δεν αποτυπώνουν την πραγματικότητα καθώς, για παράδειγμα, μεταξύ άλλων δεν υπολογίζονται και τα υπερ-έξοδα, όπως σχετικά σημείωσε. Ενώ συμπλήρωσε ότι δεν μπορούν να υπολογίζονται – απομονώνονται μόλις 3 μήνες για να αποτυπωθεί μια κατάσταση, εκτιμώντας ότι η συζήτηση αυτή δεν έχει υπόσταση αν και το θέμα της επιστροφής χρημάτων σε καταναλωτές θέλει κουβέντα. Πάντως, υπενθύμισε ότι αν η Ελλάδα είχε προχωρήσει σε εκμετάλλευση των εγχώριων πηγών (π.χ. ΑΠΕ κ.α.), σε διασυνδέσεις και σε επενδύσεις στην αποθήκευση, η εικόνα θα ήταν σαφώς καλύτερη και θα κόστιζε η ενέργεια στους Έλληνες καταναλωτές στο 50% του κόστους που ισχύει στην Ευρώπη. Και εμμέσως κάλεσε την κοινωνία να αποφασίσει αν πρέπει να αντιδράει σε αυτά τα έργα που θα ρίξουν τις τιμές και τα κόστη στην ενέργεια (και στους λογαριασμούς). Στον τομέα της καθαρής ενέργειας επίσης ο Όμιλός κατέχει ηγετική θέση. Πριν το τέλος της δεκαετίας στοχεύει να διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας συνολικής εγκατεστημένης ισχύος περίπου 6,4 GW. Στην ομιλία του χτες υπενθύμισε «την ύψιστη στρατηγική σημασία των ΑΠΕ, ιδιαίτερα της αιολικής ενέργειας, για την αντιμετώπιση της οικονομικής καταιγίδας που απειλεί συθέμελα τις δυτικές δημοκρατίες κι όχι μόνο, μέσα από την γεωπολιτική εργαλειοποίηση του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας: η ενέργεια που παράγεται από ΑΠΕ κατακρημνίζει το κόστος του ρεύματος, ενώ παράλληλα χρηματοδοτεί μεγάλο μέρος των επιδοτήσεων που, χωρίς να επαρκούν πλήρως, ανακουφίζουν μερικώς τους καταναλωτές».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ελλάκτωρ: Η δημόσια πρόταση, η άποψη του Δ.Σ. και το στρατηγικό πλάνο

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Εγκρίθηκε από τη ΓΣ η επιστροφή κεφαλαίου 0,12 ευρώ/μετοχή

Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: 6,5 δισ. ευρώ επενδύσεις - 5 δισ. ευρώ ανεκτέλεστο - 20.000 νέες θέσεις εργασίας

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider