ΕΡΓΟΣΕ: «Πέφτουν υπογραφές» με ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίο για την ηλεκτροκίνηση στο «Κιάτο - Ροδοδάφνη»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΕΡΓΟΣΕ: «Πέφτουν υπογραφές» με ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίο για την ηλεκτροκίνηση στο «Κιάτο - Ροδοδάφνη»
Ο σιδηροδρομικός φορέας καλεί στις αρχές Ιουλίου την κοινοπραξία για να «πέσουν υπογραφές» στη σύμβαση στο σιδηροδρομικό έργο των 84 εκατ. ευρώ. Ποιο είναι το project, ποια η σημασία του.

Η ώρα των υπογραφών για ένα από τα 4 σιδηροδρομικά έργα που δημοπράτησε με επιτυχία η ΕΡΓΟΣΕ την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου 2021 φαίνεται ότι φτάνει. Ο σιδηροδρομικός φορέας απέστειλε πρόσκληση προς την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος για να προσέλθει στις 6 Ιουλίου στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ για να «πέσουν υπογραφές» της σύμβασης «Κατασκευή Συστήματος Ηλεκτροκίνησης και Αντιθορυβικών Ηχοπετασμάτων στο Τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη».

Υπενθυμίζεται ότι τον Φεβρουάριο το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε την κατακύρωση του έργου στους δύο ομίλους με μέση τεκμαρτή έκπτωση 18,34% και με συνολική προσφορά ύψους 55.366.115,92 ευρώ (ο διαγωνισμός ήταν αρχικού προϋπολογισμού 84 εκατ. ευρώ, με ΦΠΑ). Πλέον, η κοινοπραξία καλείται και για την υπογραφή της σύμβασης, ενώ υπενθυμίζεται ότι ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος είχαν αναδειχθεί ανάδοχοι και σε ένα ακόμα project (αρχικού κόστους 175 εκατ. ευρώ, με ΦΠΑ) για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο με έκπτωση 8,3% (ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΩΝ, ΕΠΙΔΟΜΗΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ETCS, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η/Μ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ ΓΙΑ ΤΗ Ν.Σ.Γ. ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΡΙΟ).

Το έργο της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη θα υλοποιηθεί σε ορίζοντα τριετίας και πρόσφατα έγινε σχετική ενημέρωση για την προσυμβατική διαδικασία από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις υποδομές, κ. Γιώργο Καραγιάννη και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστο Βίνη, στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων. Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή έχει μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης, τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα. Παράλληλα, περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 – 2020».

Όσον αφορά στην «Κατασκευή Συστήματος Ηλεκτροκίνησης και Αντιθορυβικών Ηχοπετασμάτων στο Τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη» που οδεύει προς υπογραφή, το φυσικό αντικείμενό του έργου αφορά γενικότερα σε:

· Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με δύο υποσταθμούς τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA και συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25
kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.
· Φύτευση των χώρων πλησίον των υποσταθμών σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους.
· Εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου που απαιτούνται βάσει των περιβαλλοντικών όρων του έργου και της ισχύουσας ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ορίων θορύβου που προέρχεται από τη λειτουργία συγκοινωνιακών έργων.
· Εγκατάσταση παθητικού δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων σιδηροδρομικών συστημάτων.
· Εγκατάσταση Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών – Passenger Information System (PIS).
· Εγκατάσταση Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας – Public Address, Emergency Communication (PA/ΕC).
· Εγκατάσταση Συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης (CCTV) στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.
· Εγκατάσταση Σήμανσης Στάσεων και Σταθμών του τμήματος.
· Στην επαλήθευση «ΕΚ» των υποσυστημάτων «ενέργεια» και «υποδομή» της γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη, στην έκταση και στα σημεία που έχει εφαρμογή στο
παρόν έργο.

Το συγκεκριμένο έργο, όπως και αυτό από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη, αφορούν στην ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής του δικτύου Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα, που εντάσσεται στη γραμμή Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – σύνορα και συνδέεται με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο. Αποτελούν δηλαδή, τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα και θα επιτρέψουν τον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των μεταφορών με σιδηρόδρομο και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου. Τα έργα αυτά στηρίζουν την οικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου αλλά και της εθνικής οικονομίας γενικότερα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Χρηματιστήριο: Σε πάνω από 30 εισηγμένες «τρέχει» πρόγραμμα buy back

Intrakat: Εξελίξεις εντός καλοκαιριού για τον στρατηγικό επενδυτή στις ΑΠΕ – Ενίσχυση του «πράσινου» χαρτοφυλακίου

ΗΛΕΚΤΩΡ: «Καπάρωσε» νέα σύμβαση στη Βόρεια Ελλάδα

gazzetta
gazzetta reader insider insider