Στην ΑΚΤΩΡ καταλήγει η λειτουργία της «Υποθαλάσσιας Ζεύξης Ακτίου – Πρέβεζας»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στην ΑΚΤΩΡ καταλήγει η λειτουργία της «Υποθαλάσσιας Ζεύξης Ακτίου – Πρέβεζας»
Πώς κέρδισε τον διαγωνισμό αρχικού ύψους 8 εκατ. ευρώ για τη «Λειτουργία και Συντήρηση της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Ακτίου – Πρέβεζας (2021 – 2026)».

Στην κατασκευαστική εταιρεία ΑΚΤΩΡ, θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, φαίνεται να καταλήγει διαγωνισμός αρχικού προϋπολογισμού 8.019.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Ο λόγος για το έργο «Λειτουργία και Συντήρηση της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Ακτίου – Πρέβεζας (2021 – 2026)», με αναθέτουσα αρχή την «Εγνατία Οδό Α.Ε.».

Αρχικά, το Δ.Σ. του φορέα όρισε προσωρινό Ανάδοχο την εταιρεία «ΜΟΥΣΤΑΦΕΡΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥ». Ωστόσο, κατόπιν σχετικής προσφυγής στην Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών προέκυψε ανατροπή και αποκλεισμός της εταιρείας καθώς διαπιστώθηκε ότι δεν πληρούσε κριτήριο τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας διότι υπολείπεται των ελαχίστων απαιτήσεων.

Ως εκ τούτου, το Δ.Σ. της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αποφάσισε τη συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας με τον δεύτερο και μοναδικό διαγωνιζόμενο, δηλαδή την «ΑΚΤΩΡ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», και την ανάδειξή του ως Προσωρινό Ανάδοχο, ο οποίος προσέφερε πλέον την χαμηλότερη τιμή ήτοι ποσό 6.655.770 ευρώ (προ Φ.Π.Α.), το οποίο αντιστοιχεί σε ποσοστό έκπτωσης 17%.

Όπως είχε αναφέρει πέρυσι τον Αύγουστο το insider, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είχε αποφασίσει τη διενέργεια ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού με αντικείμενο τη λειτουργία και συντήρηση της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Ακτίου – Πρέβεζας (2021 – 2026). Βάσει της προκήρυξης, η σύμβαση θα έχει χρονική διάρκεια πέντε (5) έτη. Η χρηματοδότηση της σύμβασης θα καλυφθεί από τα έσοδα του σταθμού διοδίων.

Ο ανάδοχος μεταξύ άλλων θα διενεργήσει λεπτομερή επιθεώρηση των συστημάτων αποχέτευσης της σήραγγας και των οδών πρόσβασης, θα αναβαθμίσει το σύστημα ενόργανης παρακολούθησης της σήραγγας, θα πραγματοποιήσει εργαστηριακές δοκιμές σκυροδέματος καθώς και αποκάλυψη, προστασία, στεγανοποίηση και επανεπίχωση του άνω τμήματος των δύο ακραίων σπονδύλων της ράμπας εξόδου του Ακτίου.

Η υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας - Ακτίου συνδέει το θαλάσσιο στενό που χωρίζει τη Στερεά Ελλάδα από την Ήπειρο στο άνοιγμα του Αμβρακικού Κόλπου Το έργο άρχισε να κατασκευάζεται το 1995 και ολοκληρώθηκε το 2002, με σχετικά δημοσιεύματα να αναφέρονται σε κόστος περίπου 58,9 εκατ. ευρώ. Η σήραγγα έχει συνολικό υποθαλάσσιο οδικό μήκος 910 μέτρα και μέγιστο βάθος 27 μέτρα κάτω από τη θάλασσα. Ο σταθμός διοδίων βρίσκεται στο Άκτιο και το κόστος διοδίων για τα ΙΧE είναι 3 ευρώ. Η απόσταση του λιμένα του Ακτίου από τον παλαιό λιμένα φέρι μποτ Πρέβεζας είναι 725 μέτρα ενώ στο πιο στενό σημείο, από το ακρωτήριο Ακρί ως το νέο λιμενοβραχίονα Πρέβεζας, είναι 600 μέτρα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider