Ξεκινά τον Φεβρουάριο το πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών ταξί

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ξεκινά τον Φεβρουάριο το πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών ταξί
Η επιδότηση, συνολικού ύψους 22.500 ευρώ, θα καλύψει σε πρώτη φάση έως 2.000 αιτήσεις, όπως σημείωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Σκρέκας, σε συνάντηση με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών ταξί

Στη γραμμή εκκίνησης μπαίνει τον επόμενο μήνα το πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά ηλεκτροκίνητων ταξί, όπως ανέφερε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Σκρέκας, σε συνάντηση με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών ταξί.

Όπως είναι γνωστό, μέσω του προγράμματος η επιδότηση θα ανέλθει έως 22.500 ευρώ ανά αιτούντα. Σύμφωνα με τον υπουργό, η πλατφόρμα για την κατάθεση των αιτήσεων θα ανοίξει στο τέλος Φεβρουαρίου, ενώ σε πρώτη φάση θα καλυφθούν έως 2.000 αιτήσεις. Το συνολικό ποσό της επιδότησης θα μοιραστεί αναλογικά ανά Περιφέρεια.

Παράλληλα με την αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος, ο επαγγελματίας θα προχωρά στην απόσυρση του υφιστάμενου ταξί, με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όσοι υποβάλλουν αίτηση και προβούν σε παραγγελία ηλεκτροκίνητου ταξί θα έχουν το ίδιο δικαίωμα παράτασης (στην αντικατάσταση αυτοκινήτου) που ισχύει και για τα υπόλοιπα οχήματα ταξί.

40 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης

Όπως έχει αναφέρει σε παλαιότερες δηλώσεις του ο υπουργός Ενέργειας, ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 40 εκατ. ευρώ. Τα κονδύλια θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης, στο οποίο έχει ενταχθεί η συγκεκριμένη δράση μαζί με μία σειρά από άλλα μέτρα (όπως π.χ. την εγκατάσταση 8.656 δημόσιων φορτιστών ανά την επικράτεια) για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με την περιγραφή των μέτρων αυτών στο συνοδευτικά κείμενα του «Ελλάδα 2.0», η χώρα μας διαθέτει έναν από τους γερασμένους στόλους αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με μέσο όρο ηλικίας τα 16 έτη. Παράλληλα, η αντικατάσταση των οχημάτων ταξί θα μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, καθώς τα περισσότερα επαγγελματικά οχήματα είναι συγκεντρωμένα σε πυκνοκατοικημένα αστικά κέντρα

Επίσης, η υποχρέωση αντικατάστασης των υφιστάμενων αυτοκινήτων θα δημιουργήσει μια κρίσιμη μάζα ηλεκτροκίνητων ταξί. Κάτι που είναι κρίσιμο για τη μελλοντική υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης στον συγκεκριμένα κλάδο των μεταφορών.

Η επιδότηση των «πράσινων» ταξί περιλαμβάνεται στα 55 έργα, προϋπολογισμού 3,35 δισ. ευρώ, τα οποία εντάχθηκαν την Παρασκευή 7 Ιανουαρίου στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μετά από έγκριση του αρμόδιου για το Πρόγραμμα Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, κ. Θόδωρου Σκυλακάκη.

«Πράσινα» τα νέα ταξί από το 2025

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τον Κλιματικό Νόμο, από την 1η Ιανουαρίου 2025 θα πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων όλα τα νέα οχήματα ταξί εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, εως την 31η.12.2023, το αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα επαναξιολογήσει την ημερομηνία εφαρμογής του μέτρου και τη σκοπιμότητα επέκτασής του και σε άλλες περιφέρειες ή περιφερειακές ενότητες της Επικράτειας.

Επίσης, από την ίδια ημερομηνία, θα πρέπει να είναι οχήματα μηδενικών ρύπων και το 1/3 των νέων οχημάτων που ταξινομούνται για σκοπούς μίσθωσης και εκμίσθωσης σε τρίτους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Και για τη συγκεκριμένη κατηγορία, θα εξεταστεί η προοπτική επέκτασης της εν λόγω ποσόστωσης και σε άλλες περιοχές, με κριτήριο την επαρκή διαθεσιμότητα σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider