Τι «τρέχει» με τον νέο κάθετο άξονα των 50 εκατ. ευρώ της «Εγνατίας Οδού»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι «τρέχει» με τον νέο κάθετο άξονα των 50 εκατ. ευρώ της «Εγνατίας Οδού»
Στο «μικροσκόπιο» έκτακτης επιτροπής η προσφορά-έκπτωση του πρώτου μειοδότη. Η απόφασή της θα δείξει ποιος κερδίζει το συμβόλαιο. Ποιοι ακολουθούν.

Στη διαδικασία εξέτασης της προσφοράς, δηλαδή της έκπτωσης που είχε υποβάλει η εταιρεία ΟΔΟΣ ΑΤΕ για το οδικό έργο «Κάθετος Άξονας 70 Εγνατίας οδού: Τμήματα: Εχίνος – Μελίβοια και Μελίβοια – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα - Υποτμήμα: Παράκαμψη Μελιβοίων Δημάριο», αρχικού ύψους 39.375.000 ευρώ, δηλαδή με ΦΠΑ στα 48,8 εκατ. ευρώ, εισήλθε ο φορέας «Εγνατία Οδός Α.Ε.».

Μετά το από 12.11.2021 αίτημα της Επιτροπής Διαγωνισμού, ορίστηκε ειδική έκτακτη επιτροπή εξέτασης της αιτιολόγησης της προσφοράς της «ΟΔΟΣ Α.Τ.Ε.»,, ώστε να αποφανθεί προφανώς αν πληροί τους όρους της προκήρυξης και να «κλειδώσει» η ανάδειξη αναδόχου, είτε της συγκεκριμένης εταιρείας που είχε δώσει υψηλότερη έκπτωση, είτε αυτών που ακολουθούσαν στη σειρά μειοδοσίας εφόσον προκύψει πρόβλημα.

Το έργο είχε δημοπρατηθεί το καλοκαίρι, υποβλήθηκαν προσφοράς ενός Σεπτεμβρίου και η αποσφράγισή τους στα τέλη του μήνα «έδειξε» ότι η ΟΔΟΣ ΑΤΕ είχε προσφέρει τη μεγαλύτερη έκπτωση, άνω του 21,5% κατά τις τότε πληροφορίες. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ακολουθούσε η ΑΚΤΩΡ με έκπτωση στο 14%, η ΤΕΡΝΑ με έκπτωση κάπου στο 10% και οι υπόλοιπές εταιρείες (Intrakat, ΕΤΕΘ κ.α.) με μονοψήφια ποσοστά. Μάλιστα, προ διμήνου στην κατασκευαστικό κλάδο υπήρχαν επισημάνσεις ότι αν και η προσφορά της ΟΔΟΣ ΑΤΕ δεν κρίνονταν ως απαγορευτική βάσει και των αυξημένων τιμών στα υλικά, δηλαδή δεν έδωσε έκπτωση 30%-40% και άνω, εντούτοις, απείχε από το μέσο όρο των προσφορών των ομίλων που ακολουθούσαν στη σειρά μειοδοσίας. Προφανώς, η επιτροπή του διαγωνισμού έσπευσε να κάνει χρήση του εκ του νόμου δικαιώματός της να ζητήσει δικαιολόγηση της προσφοράς.

Υπενθυμίζεται ότι στον νέο νόμο που είχε φέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τον εκσυγχρονισμό, την απλοποίηση και την αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, ορίζονταν ότι κάθε προσφορά που αποκλίνει κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες από τον μέσο όρο των παραδεκτών υποβληθεισών προσφορών, ορίζεται ως «ασυνήθιστα χαμηλή» και ζητούνται, υποχρεωτικά, εξηγήσεις από τον προσφέροντα. Σε κάθε περίπτωση, η ειδική επιτροπή εξέτασης είναι αυτή που βγάζει αποτέλεσμα.

Να υπενθυμίσουμε ότι στην ευρύτερη περιοχή ήδη κατασκευάζεται από την ΑΚΤΩΡ το τμήμα από το Δημάριο μέχρι τα σύνορα (στην περιοχή του Εχίνου), με σύμβαση που υπεγράφη το 2018.

Αντικείμενο του υπόψη έργου αποτελεί η πλήρης κατασκευή της αρτηρίας του κάθετου άξονα 70 μήκους 10,76 χλμ. περίπου, η κατασκευή τεσσάρων (4) ισόπεδων κόμβων:

· Μελιβοίων-ανατολικά,

· Αιμόνιου/Μελιβοίων-δυτικά,

· Κοτύλης και

· Δημαρίου με τις συνδετήριες σε αυτούς οδούς, συνολικού μήκους 2,0 χλμ. περίπου,

καθώς και η αποκατάσταση του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου.

Στο έργο περιλαμβάνονται οι απαιτούμενες εργασίες χωματουργικών, γεωτεχνικών, τεχνικών (γεφυρών, Ανω/Κάτω διαβάσεων, τοίχων αντιστήριξης), υδραυλικών (οχετών, αποχέτευσης- αποστράγγισης ομβρίων), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης – ασφάλειας, οδοφωτισμού και πρασίνου.

Η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider