Ελλάδα
17-05-2021 | 08:19

Η HIG, τα δάνεια της Χαλυβουργίας (Μάνεσης) και στο βάθος… logistics

Η HIG, τα δάνεια της Χαλυβουργίας (Μάνεσης) και στο βάθος… logistics
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Πριν από λίγες ημέρες κυκλοφόρησαν έντονα στην αγορά πληροφορίες για «κλείσιμο» μιας συμφωνίας που υπό προϋποθέσεις μπορεί να δώσει λύση στην «δύσκολη εξίσωση» της αναδιάρθρωσης του δανεισμού μιας άλλοτε ισχυρής βιομηχανίας, αλλά και σε βάθος χρόνου να δώσει «απαντήσεις» στο ερώτημα αν ο νέος… πιστωτής έχει στο μυαλό του μπίζνες σε logistics.

Την περασμένη εβδομάδα το private equity fund HIG Capital φέρεται να αγόρασε από τις  Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς δάνεια ονομαστικής αξίας περίπου 90 εκατ. ευρώ, δηλαδή μέρος του δανεισμού της Χαλυβουργίας Ελλάδος (οικογένειας Μάνεση), η οποία εδώ και καιρό βαρύνεται με μεγάλο δανεισμό, ζημίες και έχει φθίνουσα πορεία.

Η HIG, ως γνωστόν, έχει ήδη αποκτήσει δάνειο 50 εκατ. ευρώ από την Eurobank, άρα συνολικά θεωρείται δεύτερος τη τάξει πιστωτής με 140 εκατ. ευρώ, πίσω από την Alpha Bank, που ελέγχει χρέος κοντά στα 170 εκατ. ευρώ. Η Alpha Bank ήταν η επικεφαλής του κοινοπρακτικού δανείου των 265 εκατ. ευρώ που είχε εκδοθεί προ περίπου δεκαετίας. Με αυτά τα «νούμερα» ανά χείρας, με μεγάλο discount σε σημαντικότατο μέρος απαιτήσεων από δάνεια (έναντι της ονομαστικής τους αξίας), με περιουσιακά στοιχεία που υπό μία έννοια θα μπορούσαν να πωληθούν ή ανταλλαχθούν έναντι διαγραφής χρέους, αλλά και με σχέδια, κατά πληροφορίες, για μπίζνες στον τομέα των logistics, το ξένο fund μπορεί να μπει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την οικογένεια Μάνεση και την Alpha Bank, προκειμένου να συμφωνηθεί η αναδιάρθρωση του υπέρογκου δανεισμού της Χαλυβουργίας. Το τι θα συμβεί, ποια θα είναι η διαπραγματευτική θέση των εμπλεκόμενων, αν θα τεθεί θέμα νέας χρηματοδότησης, τι σχεδιάζει η HIG για τις μονάδες κ.α., θα φανούν στην πορεία.

Μια φορά πάντως, εδώ και καιρό στην αγορά κυκλοφορούν πληροφορίες και σενάρια ότι το αμερικανικό fund εξετάζει το ενδεχόμενο της αξιοποίησης των εγκαταστάσεων του κλειστού εργοστασίου της Χαλυβουργίας Ελλάδος στον Ασπρόπυργο ως κέντρο logistics, δηλαδή να μετατρέψει κτήριο και χρήσεις.

Αφορμή για αυτά τα σενάρια έχουν δώσει τόσο οι ευρύτερες σχεδιαζόμενες επενδύσεις από εταιρείες και funds στον πολλά υποσχόμενο τομέα των logistics στην χώρα μας, όσο και το γεγονός ότι στις αρχές του έτους η HIG ανακοίνωνε την εξαγορά της ιστορικής οικογενειακής επιχείρησης Makios Logistics, που έχει ήδη δρομολογήσει επενδύσεις στην περιοχή του Ασπροπύργου, με έδρα  δίπλα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται δύο αποθηκευτικά κέντρα στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και ένας στόλο 310 οχημάτων σε όλα τα Βαλκάνια που διαχειρίζεται εμπορεύματα χύμα ή σε container, παλέτες, κιβώτια και τεμάχια.

Πηγές της αγοράς ισχυρίζονται ότι η HIG είτε κοιτάζει προς την κατεύθυνση και άλλης εξαγοράς στον τομέα logistics είτε ακόμα και στην αξιοποίηση της έκτασης και των εγκαταστάσεων της Χαλυβουργίας Ελλάδος στον Ασπρόπυργο, συνολικής επιφάνειας 290 στρεμμάτων, οι οποίοι μάλιστα παρέχουν τη δυνατότητα ανάπτυξης και λιμενικής εγκατάστασης. Η γενικότερα ανάταξη του τομέα logistics, συν την ανάπτυξη λιμενικών και σιδηροδρομικών υποδομών, μαζί με τις επικείμενες επενδύσεις (και διαγωνισμούς) στο Θριάσιο, δημιουργούν ένα «πακέτο» με μεγάλο ενδιαφέρον.

Το 2019 η Χαλυβουργία Ελλάδος παρουσίασε κύκλο εργασιών 187,5 εκατ. ευρώ, οι ζημιές μετά φόρων έφτασαν τα 12,6 εκατ. ευρώ και οι ζημιές σε επίπεδο προ φόρων αποτελεσμάτων τα 14,7 εκατ. ευρώ.

Για την ιστορία, το αμερικανικό private equity fund το οποίο διαθέτει υπό διαχείριση κεφάλαια ύψους 35-40 δις. δολαρίων και γραφεία σε μητροπόλεις του κόσμου, από το Μαϊάμι και τη Νέα Υόρκη μέχρι το Σικάγο και το Λονδίνο, είχε γίνει γνωστό στην Ελλάδα πριν από μερικά χρόνια μέσω της «εισόδου» του στην εταιρείας Mαϊλλη, μέσω αναδιάρθρωσης δανεισμού. Στη συνέχεια «άπλωσε δίχτυα» σε τομείς όπως η ανάπτυξη ακινήτων, ο τουρισμός, τα logistics κ.α. Η εταιρεία Makios Logistics αποτελεί σήμερα μια από τις μεγαλύτερες 3rd Party Logistics εταιρείες στην Ελλάδα, εξειδικεύεται στο logistics τροφίμων και διαθέτει δυο θυγατρικές σε Βουλγαρία και Ρουμανία. Το 2019 σημείωσε άνοδο του κύκλου εργασιών στα 47,76 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου έναντι 42,78 εκατ. το 2018. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 2,91 εκατ. ευρώ, έναντι 2,28 εκατ. ευρώ το 2018.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.