Ελλάδα
01-03-2021 | 08:12

Προετοιμάζεται για το 13032 η αγορά – Πώς το sms περιορίζει τις μετακινήσεις στα καταστήματα

Ρομίνα Νικηφόρου
Μοιράσου το
Προετοιμάζεται για το 13032 η αγορά – Πώς το sms περιορίζει τις μετακινήσεις στα καταστήματα

Ένας νέος πενταψήφιος αριθμός, μόνο για τις αγορές στα εμπορικά καταστήματα σχεδιάζεται ώστε να μπει στην καθημερινότητα των πολιτών, όταν φυσικά δοθεί το «πράσινο» φως για τη λειτουργία του λιανεμπορίου.

Η ημερομηνία - ορόσημο για το άνοιγμα των καταστημάτων, όπως προκύπτει από τις τελευταίες δηλώσεις των κυβερνητικών στελεχών, είναι η 16η Μαρτίου, με την προϋπόθεση βεβαίως ότι θα το επιτρέψουν και τα επιδημιολογικά δεδομένα.

Εδώ και μερικές μέρες πάντως, ακόμη κι αν τα καταστήματα παραμένουν κλειστά, ο πενταψήφιος αριθμός 13032, χωρίς να έχει ανακοινωθεί επισήμως η χρήση του, λειτουργεί και όσοι επιχειρούν να στείλουν sms, λαμβάνουν κανονικά απάντηση: «μετακίνηση σε εμπορικό κατάστημα». Μάλιστα όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, επιτρέπεται μόνο μία αποστολή την ημέρα καθώς όποιος προσπαθήσει να στείλει και δεύτερο μήνυμα, λαμβάνει την απάντηση ότι «η μετακίνηση σε εμπορικό κατάστημα δεν είναι εφικτή. Επιτρέπεται μία μετακίνηση ημερησίως». Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς επίσης, οι αγορές στα εμπορικά καταστήματα θα έχουν και χρονικό περιορισμό, πιθανότατα 3 ωρών.

Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να αποτρέψει την ανεξέλεγκτη κινητικότητα στην αγορά καθώς και το φαινόμενο που παρατηρήθηκε μέσα στον Ιανουάριο, τις 12 μέρες που λειτούργησαν τα καταστήματα, δηλαδή οι καταναλωτές να στέλνουν διαδοχικά μηνύματα ώστε να παρατείνουν τον χρόνο των αγορών τους με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ουρές έξω από μεγάλες αλυσίδες.

Aπό την πλευρά του ο εμπορικός κόσμος, τονίζει μεν την ανάγκη να ανοίξει το συντομότερο δυνατό το λιανεμπόριο, με ασφάλεια και αυστηρά μέτρα προστασίας και ελέγχους για την τήρησή τους από τα αρμόδια όργανα ωστόσο, ώστε να μη χρειαστεί τα καταστήματα να ξανακλείσουν, ιδιαίτερα ενόψει της πασχαλινής περιόδου.

Όπως επεσήμανε άλλωστε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, οι έμποροι θέλουν να αποφευχθούν εικόνες με ουρές από καταναλωτές έξω από μεγάλες αλυσίδες όπως παρατηρήθηκαν τον Ιανουάριο. «Να μην πέσουμε στην παγίδα του παρελθόντος, με τα πολλαπλά SMS δίωρου, να είμαστε συνεχώς έξω. Ήταν κακό, τελικά. Δεν ξέρω πόσο κακό ήταν για τη δημόσια υγεία, αλλά ήταν σίγουρα κακό για την εικόνα που έδειξε η αγορά. Να το αποφύγουμε αυτό» τόνισε χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ ο κ. Καφούνης.

Αναλυτικές οδηγίες σχετικά με το πώς ακριβώς θα λειτουργήσει η νέα υπηρεσία πάντως, αναμένεται να δοθούν όταν πλησιάζουμε προς την ημερομηνία ανοίγματος της αγοράς. Υπενθυμίζεται τέλος ότι οι χειμερινές εκπτώσεις που κανονικά ολοκληρώνονταν χθες, θα συνεχιστούν και κατά τη διάρκεια του Μαρτίου, μετά την παράταση που έδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.