Τέμπη: Τα 4 πρόσωπα - «κλειδιά» και ο ρόλος τους στην πολύνεκρη σύγκρουση

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τέμπη: Τα 4 πρόσωπα - «κλειδιά» και ο ρόλος τους στην πολύνεκρη σύγκρουση
Πέρα από τον 59χρονο στο κάδρο μπαίνουν τόσο οι σταθμάρχες βάρδιας σε Λάρισα, Νέους Πόρους, Παλαιοφάρσαλα όσο αλλά και εκείνος που ήταν μαζί με τον σταθμάρχη και αποχώρησε

Ο σταθμάρχης της Λάρισας από την πρώτη στιγμή είχε ξεκαθαρίσε πως πέρα από τις δικές του ευθύνες υπάρχουν κι άλλοι που έχουν μερίδιο με την βεντάλια των ερευνών να ανοίγει, όπως και οι αποδόσεις ευθυνών, τουλάχιστον για το μοιραίο βράδυ στα Τέμπη για τις κινήσεις που έγιναν.

Μέχρι στιγμής τέσσερα είναι τα πρόσωπα που δείχνουν πως τα όσα έκαναν ή δεν έκαναν, έπαιξαν ρόλο στην εξέλιξη των πραγμάτων.

Σύμφωνα με το MEGA πέρα από τον 59χρονο στο κάδρο μπαίνουν τόσο οι σταθμάρχες βάρδιας σε Λάρισα, Νέους Πόρους, Παλαιοφάρσαλα όσο αλλά και εκείνος που ήταν μαζί με τον σταθμάρχη και αποχώρησε. Επίσης υπό έρευνα, με εντολή του υπουργού Υγείας, είναι και η αναρρωτική άδεια που ζήτησε και έλαβε ο επόπτης που βγάζει τις βάρδιες, αμέσως μετά το δραματικό περιστατικό που οδήγησε στον θάνατο τουλάχιστον 57 ανθρώπους

Τα πρόσωπα της τραγωδίας

  • Ο σταθμάρχης της Λάρισας που την κρίσιμη ώρα έκανε το μοιραίο λάθος
  • Ο επόπτης, που επέλεξε τον 59χρονο ως επικεφαλής της βάρδιας την νύχτα του δυστυχήματος
  • Ο σταθμάρχης βάρδiας 14.00-23.00 που έφυγε μισή ώρα νωρίτερα
  • Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων που δεν αντέδρασε στην κίνηση του τρένου στην άνοδο

Από το χαρτί των βαρδιών του Φεβρουαρίου, το οποίο παρουσίασε το MEGA, υπάρχουν 15 σταθμάρχες στη Λάρισα. Οι βάρδιες είναι:

  • 6.00-15.00
  • 14.00-23.00
  • 22.00-07.00 με μία ώρα κοινή σε κάθε βάρδια

Με βάση το βαρδιόχαρτο, από τις 10 μέχρι τις 7 της επόμενης μέρας, είχε βάρδια μόνος του ο μοιραίος σταθμάρχης. Ο 2ος, (στη βάρδια 2-11) άλλαξε στο «μιλητό» με τον σταθμάρχη. Ο εν λόγω σταθμάρχης έφυγε από τη βάρδια μισή ώρα νωρίτερα. Το Intercity 62 πέρασε από το σημείο στις 23.04. Αναφορικά με τον 59χρονο σταθμάρχη, στις 22 και 23 Φεβρουαρίου, ενώ ήταν σταθμάρχης τοποθετημένος, λόγω της απειρίας του, το βαρδιόχαρτο αναγράφει πως δεν έχει βάρδια, είναι σε μαθητεία.

Σημεία κλειδιά είναι 2 οδοί, η οδός Λαταμίας και η οδός Καραγάτση. Από την οδό Λαταμίας ο κλειδούχος ρώτησε τον σταθμάρχη – στη βάρδια του οποίου έγινε το δυστύχημα – να γυρίσει το κλειδί και του είπε: όχι γιατί θα ακολουθήσει η 1564 (η αμαξοστοιχία που θα πήγαινε στον Βόλο). Τα button του «αυτόματου πιλότου», επίσης, δεν είχαν πατηθεί.

Η άδεια του επόπτη

Ο επόπτης που βγάζει τις βάρδιες, μία μέρα μετά το δυστύχημα πήρε αναρρωτική άδεια, εμφανίζοντας πρόβλημα με τη μέση του. Ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης έχει διατάξει ΕΔΕ για το γεγονός.

Σύμφωνα με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, εφόσον κάποιος είναι σε αναρρωτική άδεια, κανείς δεν μπορεί να τον βγάλει σε διαθεσιμότητα.

Ο ρόλος των υπόλοιπων σταθμαρχών

Οι εισαγγελείς της υπόθεσης, ψάχνουν τις στιχομυθίες με το Ρ6. Η σταθμάρχης ενημερώθηκε από τη Θεσσαλονίκη ότι κάτι συμβαίνει στη γραμμή.

Οι αρχές αναζητούν εάν η σταθμάρχης μίλησε με τον 59χρονο και σύμφωνα με πληροφορίες μίλησαν μετά το συμβάν και της είπε: «έχω εκτροχιασμό».

«Έχω σύγκρουση του 62 με το εμπορικό… μάλλον»

Στο σταθμαρχείο, την ώρα του δυστυχήματος, δεν γνώριζε κανείς ότι έγινε ατύχημα και πού.

Ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου, Γιώργος Ζήνδρος μίλησε σχετικά με το γεγονός και το τι συνέβη.

«Εγώ κατεβαίνω να πάω στο γραφείο του να του πω ένα γεια και να φύγω στο σπίτι. Είχα σχολάσει από το Παλαιοφάρσαλο. Και εκείνη την ώρα που μπαίνω στο γραφείο μιλούσε (ο 59χρονος σταθμάρχης) με την πυροσβεστική. Και του λέω «τι έγινε, με ποιον μιλάς;» και μου λέει «με την πυροσβεστική, έχω σύγκρουση”», είπε αρχικά. «”Τι σύγκρουση;» του λέω, και μου απαντάει «σύγκρουση του 62 με το εμπορικό, μάλλον. Το εμπορικό εκτροχιάστηκε και έπεσε το τρένο (το intercity 62) πάνω». Εννοούσε όμως όχι μετωπική. Εννοούσε ότι το τρένο το έβαλε κανονικά προς την άνοδο, το επιβατικό. Και το εμπορικό όπως κατέβαινε, εκτροχιάστηκε και συγκρούστηκαν. Αυτό εννοούσε αυτός, αλλά δεν έγινε αυτό, έγινε αλλιώς. Το έβαλε στην κάθοδο το τρένο. Από λάθος ναι, και δεν κατάλαβε τι έχει κάνει. Δεν μπορούσε να το φανταστεί τι έκανε, κατάλαβες;», συμπλήρωσε. «Δεν μπορώ να το διανοηθώ αυτό που έγινε. Μετωπική σύγκρουση με τέτοιες ταχύτητες, τέτοιο βάρος, με 160 χλμ/ ώρα πήγαινε. Αν γινόταν σε τούνελ θα ήταν ακόμα χειρότερο. Εντάξει αυτό το είχε παρκάρει πολύ νωρίτερα. Και έπρεπε να επαναφέρει τα κλειδιά στην ευθεία. Δεν τα άλλαξε καθόλου. Του είπα: «γιατί το έκανες αυτό;». δεν κατάλαβε, τα είχε χάσει τελείως, δεν μιλούσε καθόλου δεν ήξερε τι του γινόταν. Τι να παραδεχθεί. Μετά που συνειδητοποίησε τι έκανε, δεν υπήρχε κάποιο σύστημα που να το βλέπει αυτό. Αυτό μπορεί να το πάθει ο καθένας. Ήταν η κακιά ώρα; Δεν ξέρω…. Δεν μπορώ να το εξηγήσω πως το έκανε. Εγώ μόλις κατάλαβα ότι έκανε σύγκρουση μετωπική, μου κόπηκαν τα πόδια», είπε ο κ. Ζήνδρος. «Ο μηχανοδηγός ήταν πολύ έμπειρος. Εγώ απορώ πως την πάτησε αυτός ο μηχανοδηγός και έφυγε ανάποδα. Εκεί «τρελαίνομαι», ήταν «ψείρας» ο μηχανοδηγός που λέμε, τα έψαχνε δεν ήταν «ζαμανφού», αποκάλυψε κλείνοντας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΣΥΡΙΖΑ για Τέμπη: Μοιραία αδράνεια από την πλευρά της κυβέρνησης - Αναμένουμε επίσημη δικαιολογία

Τραγωδία στα Τέμπη: Στο μικροσκόπιο του οικονομικού εισαγγελέα 4 συμβάσεις της περιόδου 2005-2015

Τραγωδία στα Τέμπη: Έγγραφο ντοκουμέντο με τις βάρδιες

gazzetta
gazzetta reader insider insider