Λούκα ντε Μέο προς την ΕΕ: «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι ανταγωνιστική έναντι της Κίνας και των ΗΠΑ»

Κώστας Μπιτσικώκος
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Λούκα ντε Μέο προς την ΕΕ: «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι ανταγωνιστική έναντι της Κίνας και των ΗΠΑ»
Λούκα ντε Μέο (Πηγή: Renault Group)
O Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και CEO του Renault Group ζητά από την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διαμορφώσει μία νέα και αποτελεσματική στρατηγική στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το... κώδωνα του κινδύνου σχετικά με την κατάσταση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κρούει ο Λούκα ντε Μέο, μέσω ανοικτής επιστολής προς τις Προέδρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωκοινοβουλίου. Ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και Διευθύνων Σύμβουλος του Renault Group, εμφανίζεται απαισιόδοξος για το μέλλον του κλάδου και ζητά από την ηγεσία της Ευρώπης «στρατηγική προσέγγιση, ανοικτούς ορίζοντες, χρόνο και – κυρίως – να ακουστεί η φωνή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας».

Στην επιστολή του προς τις Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και Ρομπέρτα Μέτσολα, ο ντε Μέο αναφέρει ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι «ανταγωνιστική έναντι της Κίνας και των ΗΠΑ» κατά την εποχή της ηλεκτροκίνησης. «Τώρα είναι η ώρα για αποφασιστική δράση ώστε να γλιτώσουμε από τον κίνδυνο απο-βιομηχανοποίησης της Ευρώπης», αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Κατά τα τελευταία 20 χρόνια χάνουμε σταδιακά έδαφος έναντι των κυριότερων ανταγωνιστών μας. Η παραγωγή αυτοκινήτων και οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 25 φορές στην Κίνα από το 2003 μεχρι σήμερα, ενώ στην Ευρώπη υποχώρησαν κατά 25%. Παράλληλα το μερίδιο των Ευρωπαίων κατασκευαστών στην εγχώρια αγορά περιορίστηκε κατά 7 μονάδες στο 70%», τονίζει ο ντε Μέο. «Πρόσφατες πολιτικές αποφάσεις ενδέχεται να βάλουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σε ακόμα πιο δυσχερή θέση έναντι των ανταγωνιστών της από την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες», αναφέρει ο επικεφαλής του Renault Group, υπονοώντας τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που θέτει η νόρμα Euro 7.

«Την ώρα που η προσέγγιση της Ευρώπης στον κλάδο είναι να νομοθετεί για το δρόμο προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, σε άλλες περιοχές δίνονται κίνητρα», γράφει στην επιστολή του ο Πρόεδρος της ACEA. Ως σχετικά παραδείγματα παραθέτει το Inflation Reduction Act στις ΗΠΑ και το πλάνο Made in China 2025 στην Κίνα.

Renault εργοστάσιο Douai

«Το κόστος των μπαταριών θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα και οι τιμές των αυτοκινήτων δεν θα υποχωρήσουν»

O Λούκα ντε Μέο εκτιμά ότι τα προβλήματα σχετικά με την εφοδιαστική αλυσίδα και η ενεργειακή κρίση θα συνεχιστούν. «Το κόστος των μπαταριών και της ηλεκτρικής ενέργειας θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα, για λόγους πέραν του ελέγχου μας. Η κατανάλωση ενέργειας θα χρειαστεί να φορολογηθεί υπέρμετρα, ώστε να αντισταθμιστεί η μείωση των φορολογικών εσόδων», αναφέρει στην επιστολή του o 55χρονος Ιταλός.

«Το κόστος των μπαταριών που ελέγχεται εκτός Ευρώπης και κυρίως στην Κίνα, θα παραμείνει υψηλό, εμποδίζοντας την πτώση στις τιμές των αυτοκινήτων. Και τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων περιορίζονται στην Ευρώπη, για λόγους που έχουν να κάνουν με τους κρατικούς προϋπολογισμούς», αναφέρει ο ντε Μέο. Παράλληλα εκτιμά ότι έως το 2030 μόλις το 5% των πρώτων υλών που είναι απαραίτητες για την παραγωγή μπαταριών θα προέρχεται από την Ευρώπη.

Ο Πρόεδρος της ACEA καλεί επειγόντως την Ευρώπη «να εφαρμόσει μία φιλόδοξη και καλά δομημένη πολιτική για την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θα ανταγωνιστεί αυτές των άλλων περιοχών, ενώ την ίδια στιγμή θα προστατεύει και θα προάγει το ελεύθερο εμπόριο σε όλο τον πλανήτη».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider