Αυτοκίνητο
05-01-2022 | 12:28

Η Chrysler θα γίνει «ηλεκτρική» έως το 2028 - Ντεμπούτο με το EV Airflow

Newsroom
Μοιράσου το
Η Chrysler θα γίνει «ηλεκτρική» έως το 2028 - Ντεμπούτο με το EV Airflow
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Η κάποτε κυρίαρχη αυτοκινητοβιομηχανία Chrysler σχεδιάζει να «επανεφεύρει» τον εαυτό της ως μια μάρκα αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2028, ανακοίνωσε η εταιρεία την Τετάρτη.

Αυτά τα σχέδια ξεκινούν με μια νέα ιδέα crossover που ονομάζεται Chrysler Airflow, η οποία παρουσιάστηκε διαδικτυακά για την έκθεση τεχνολογίας CES στο Λας Βέγκας. Το τεχνολογικά εξελιγμένο πρωτότυπο αυτοκίνητο είναι «ένας προάγγελος» σε ένα όχημα που η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει το 2025, σύμφωνα με την διευθύνουσα σύμβουλο της Chrysler, Christine Feuell.

Σύμφωνα με το CNBC, η CEO είπε ότι το μη κατονομαζόμενο crossover θα είναι το πρώτο από τουλάχιστον δύο ή τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός μίνι βαν, που σχεδιάζεται μέχρι το 2028. Η Chrysler θα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των σχεδίων 35,5 δισ. δολαρίων της μητρικής εταιρείας Stellantis για ηλεκτρικά οχήματα, ανέφερε η Feuell.

«Όταν επιδιώξαμε να επαναπροσδιορίσουμε και να αναζωογονήσουμε τη μάρκα Chrysler, έπρεπε να βεβαιωθούμε ότι δημιουργούσαμε διαφοροποίηση στο χαρτοφυλάκιο της Stellantis καθώς και σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό», δήλωσε. «Θα προσθέτουμε ένα νέο προϊόν ετησίως μόλις κυκλοφορήσουμε το πρώτο μας νέο προϊόν… και θα επεκτείνουμε αυτή τη σειρά από τότε έως το 2028».

Η Stellantis ιδρύθηκε τον Ιανουάριο από τη συγχώνευση της ιταλοαμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Fiat Chrysler και της γαλλικής PSA. Διαθέτει 14 brands, συμπεριλαμβανομένων των Chrysler, Jeep, Fiat και Peugeot – που όλες έχουν ιστορική σημασία στις χώρες τους.

Αναγέννηση της Chrysler

Τα σχέδια της Stellantis για την Chrysler να γίνει μάρκα EV στις ΗΠΑ είναι τα πιο πρόσφατα σε μια προσπάθεια αναζωογόνησης της σχεδόν αιωνόβιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία απέτυχε να παραμείνει στο προσκήνιο από τότε που η ομώνυμη μητρική της εταιρεία χρεοκόπησε το 2009.

Η μάρκα έχει προσφέρει μόνο ένα μίνι βαν και ένα μεγάλο σεντάν από τότε που διέκοψε την παραγωγή ενός μεσαίου μεγέθους αυτοκινήτου το 2016 και έχει χάσει την ανάπτυξη που επήλθε στις κατηγορίες των crossover, των SUV και των pickup τα τελευταία χρόνια. Άργησε επίσης να υιοθετήσει τα EV εκτός από μια plug-in υβριδική ηλεκτρική έκδοση του minivan Pacifica.

Η Feuell είπε ότι το νέο σχέδιο μετασχηματισμού εστιάζει στα EV καθώς και στις νέες τεχνολογίες, τον προηγμένο σχεδιασμό και την προσαρμογή στους χρήστες, τομείς στους οποίους εστιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να προσελκύσουν αγοραστές με γνώσεις τεχνολογίας.

«Η Τεχνολογία είναι τόσο σημαντική σε αυτό που αναζητούν οι καταναλωτές όσον αφορά αυτήν την απρόσκοπτη συνδεσιμότητα και την ενσωμάτωση της προσωπικής τους ψηφιακής ζωής με την ψηφιακή ζωή των φορητών συσκευών», είπε η Feuell. Η ιδέα είναι να γίνει «τόσο εύκολο και διαισθητικό με τη δυνατότητα εξατομίκευσης κάθε χώρου μέσα στο όχημα, ανεξάρτητα από το αν είναι οδηγός ή συνεπιβάτης».

Λογισμικό «STLA Brain»

Το concept του Chrysler Airflow περιλαμβάνει μεγάλες οθόνες που εκτείνονται στο εσωτερικό, σχεδόν από πόρτα σε πόρτα. Είναι επίσης το πρώτο όχημα που χρησιμοποιεί το νέο λογισμικό «STLA Brain» και το «STLA SmartCockpit» της Stellantis.

Ορισμένα χαρακτηριστικά του οχήματος, ιδίως οι μεγάλες οθόνες, φαίνονται παρόμοια με ορισμένα από τα νεότερα προϊόντα της Stellantis, όπως το Jeep Grand Wagoneer SUV.

Το εξωτερικό του crossover οχήματος διαθέτει μια νέα σχεδιαστική κατεύθυνση για την Chrysler, συμπεριλαμβανομένου ενός ενημερωμένου λογότυπου «Chrysler Wing» σε μάσκα cross-car και λάμα φωτός LED. Ένα πίσω φως LED λειτουργεί επίσης σε όλο το πλάτος του οχήματος.

«Το θέμα του σχεδιασμού όσον αφορά την κομψότητα και τη δυναμική του στάση είναι ένα προμήνυμα για τη σχεδιαστική κατεύθυνση που θέλουμε να δώσουμε στην Chrysler και να εναρμονίσουμε πραγματικά αυτό το θέμα σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο», τόνισε η Feuell.

Το Airflow, καθώς και το μελλοντικά παραγόμενο όχημα, αναμένεται να προσφέρει αυτονομία 350 έως 400 μιλίων με μία μόνο φόρτιση, σύμφωνα με την Chrysler.

Η εταιρεία αρνήθηκε να σχολιάσει την πιθανή τιμολόγηση του οχήματος το οποίο θα βασιστεί στο Airflow και σχεδιάζεται για το 2025, αλλά η Feuell ανέφερε ένα «σημείο για τα EVs συνολικά μεταξύ 35.000 και 60.000 δολαρίων».
 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.