Οι μεγάλες εταιρείες από τον κλάδο των μεταφορών και της ενέργειας όπως είναι η A.P. Moeller-Maersk A/S και η United Arab Shipping Co.  δοκιμάζουν τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως βασικού καυσίμου για την κίνηση των εμπορικών τους στόλων και μειώνουν τους ρύπους ενώ δημιουργείται μια νέα αγορά η οποία δείχνει στροφή σε πιο «πράσινα καύσιμα».

Ο όμιλος Μaersk, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμφώνησε το Φεβρουάριο να συνεργαστεί με τις Qatar Liquefied Gas Co. και Royal Dutch Shell Plc για να αναπτύξει τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου. Η United Arab Shipping υπέγραψε μια παρόμοια συμφωνία με τη Shell και την Qatargas καθώς η καταριανή εταιρεία είναι γνωστό ότι στις 17 Απριλίου επένδυσε 2,3 δισ. δολάρια σε πλοία που κινούνται με LNG.

Βασική προτεραιότητα του Κατάρ, το οποίο αποτελεί την τρίτη παραγωγό χώρα LNG παγκοσμίως είναι να βρει πελάτες σε μια αγορά που παρουσιάζει υπερπροσφορά ενώ η Shell είναι η μεγαλύτερη εταιρεία εμπορίας LNG. Η συνολική ετήσια δυναμικότητα φυσικού αερίου προβλέπεται ότι θα σημειώσει άνοδο 45% στα 423 εκατ. μετρικούς τόνους μέχρι το 2025 ενώ η προσφορά θα εξακολουθήσει να ξεπερνά τη ζήτηση τουλάχιστον για τα επόμενα επτά χρόνια, όπως εκτιμά η εταιρεία οικονομικών αναλύσεων, Sanford C. Bernstein & Co. Οι εταιρείες μεταφορών δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το LNG καθώς ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών ορίζει  πλέον αυστηρότερες οριακές τιμές για τις εκπομπές θείου.

Ο Jorn Hinge, Διευθύνων Σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας United Arab αναφέρει ότι «το LNG ως παγκόσμιο ναυτιλιακό καύσιμο θα μπορούσε να διεισδύσει δυναμικά στην αγορά μέσα στα επόμενα δύο χρόνια». Παράλληλα, επισημαίνει ότι «αυτή τη στιγμή υπάρχουν πλοία που κινούνται με LNG κυρίως στις λεγόμενες eco-zones στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ αλλά δεν υπάρχει κάποιο αναπτυγμένο σύστημα υποδομών παγκοσμίως».

Το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Η ναυτιλιακή βιομηχανία βασίζεται στα προϊόντα πετρελαίου και η εταιρεία Bernstein προβλέπει ότι στο τέλος αυτής της δεκαετίας τα πλοία θα αντιπροσωπεύουν το 2,5% της συνολικής χρήσης LNG. Από τα 50.000 πλοία του κλάδου, τα 77 κινούνται με LNG ενώ έχουν παραγγελθεί άλλα 85, όπως ανέφερε ο Martin Wold, ενεργειακός σύμβουλος της νορβηγικής DNV GL, η οποία πιστοποιεί πλοία. Ακόμη, όπως εκτιμά η εταιρεία, ο στόλος των πλοίων LNG θα έχει πενταπλασιαστεί μέχρι το 2020 φθάνοντας τα 360.

Η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου επιβάλλεται και από τους νέους διεθνείς κανονισμούς: ο ναυτιλιακός οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών σχεδιάζει να απαγορεύσει τη χρήση καυσίμων που περιέχουν πάνω από 5% θείο.

«Δεδομένου ότι γνωρίζαμε για τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, θεωρήσαμε ουσιώδες να επενδύσουμε 2,3 δις. δολάρια σε νέα πλοία και να εμπλακούμε ενεργά σε αυτές τις πρωτοβουλίες», ανέφερε η United Arab Shipping.

 Οι ελλιπείς υποδομές  στο δίκτυο ανεφοδιασμού LNG και η περιορισμένη προσφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου μέχρι το 2014 περιόρισε τη δημοτικότητά του ως ναυτιλιακού καυσίμου.

Η Βόρεια Ευρώπη και κάποια σημεία στις ΗΠΑ διαθέτουν μερικούς σταθμούς ανεφοδιασμού ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται projects για την επέκταση του δικτύου στο Ρότερνταμ, τη Σιγκαπούρη και την Κίνα. Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στρέφονται επίσης στο LNG ενώ οι τιμές του καυσίμου έφθασαν στο peak το 2014 για να σημειώσουν κατόπιν πτώση η οποία έφθασε το 80% καθώς νέοι προμηθευτές εισήλθαν στην αγορά  μέσω διαφόρων projects σε Αυστραλία και ΗΠΑ.