Viral, spicy και κερδοφόρα: Το success story των ramen noodles της Buldak

Τα έσοδα έχουν υπερδιπλασιαστεί από το 2022, στο 1,5 δισ. δολάρια το 2025. Η μετοχή της έχει εκτιναχθεί περίπου 100% μόνο φέτος. Στους 1,4 εκατ. oι followers στο TikTok.
Viral, spicy και κερδοφόρα: Το success story των ramen noodles της Buldak

Tα στιγμιαία noodles και συγκεκριμένα, τα instant ramen της Buldak προκαλούν φρενίτιδα στα social media, με σχετικά βίντεο στο TikTok να αποτελούν τη μυστική συνταγή της επιτυχίας για εύκολα views καθώς τρεντάρουν. Η πικάντικη γεύση καρμπονάρα από τη νοτιοκορεατική επιχείρηση με την χαρακτηριστική φωτεινή ροζ συσκευασία, κοστίζει λιγότερο από 8 δολάρια στα περισσότερα μεγάλα καταστήματα λιανικής των ΗΠΑ, αλλά είναι τα αγαπημένα της Cardi B, της GloRilla και των σταρ της K-pop Lisa και Jimin.

Η πρώτη επαφή της Buldak με τη διαδικτυακή φήμη ήρθε το 2014, όταν ένας YouTuber παρότρυνε τους φίλους του να φάνε τα εξαιρετικά καυτερά noodles μπροστά στην κάμερα (11 εκατ. προβολές) και πυροδότησε την «πρόκληση των fire noodles», όπου χιλιάδες άνθρωποι δοκίμασαν την τύχη τους με πιο πικάντικες εκδοχές του πιάτου. Την τελευταία δεκαετία, το Buldak έχει βρει ξανά τον δρόμο του στην καρδιά του αλγορίθμου των social media, ειδικά για την Gen A, οι μεγαλύτεροι εκ των οποίων γεννήθηκαν γύρω στο 2010.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Tι κάνουν με τα χρήματά τους οι 240.000 crypto - εκατομμυριούχοι

Αυτή η υπερπροβολή έχει μεταφραστεί σε αυξημένες ταμειακές ροές: Τα έσοδα της μητρικής εταιρείας της Νότιας Κορέας, Samyang Foods έχουν υπερδιπλασιαστεί από το 2022, φτάνοντας το 1,5 δισ. δολάρια το 2025, ενώ η μετοχή της έχει εκτιναχθεί περίπου 100% μόνο φέτος, με την αξιοποίηση του viral να έχει γίνει πυρήνας της διαφημιστικής και μαρκετίστικης στρατηγικής της.

Η εταιρεία έρευνας αγοράς Numerator νωρίτερα φέτος ονόμασε τα Buldak Ramen ως «πολιτιστικό και γαστρονομικό φαινόμενο» - ξεπερνώντας τα μπουκάλια νερού Owala μέχρι και το Fortnite. «Τα γεύματά μας είναι η νέα τους εκδοχή των μακαρονιών με τυρί. Είναι η τροφή της ψυχής», υπογράμμισε μιλώντας στο Bloomberg η Σάρα Τανγκ, διευθύντρια μάρκετινγκ της Samyang για τη Βόρεια Αμερική.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένας Ελληνοαμερικανός στους 10 πιο καλοπληρωμένους CEOs παγκοσμίως

Οι γενιές Z και Alpha μπορεί να λατρεύουν τα instant ramen, αλλά δεν είναι οι πρώτες που τα δοκίμασαν. Η Samyang Foods ιδρύθηκε το 1961 από το πρώην στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας Tσουν Γιουνγκ - Ουν, o οποίoς πίστευε ότι τα στιγμιαία noodles θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ανακούφιση των σοβαρών ελλείψεων τροφίμων στη Νότια Κορέα μετά τον πόλεμο.

Η ασιατική οικονομική κρίση του 1997 επιδείνωσε τον πόνο για την Samyang. Λίγα χρόνια αργότερα, ήρθε η μαγική ιδέα από την Κιμ Τζουνγκ Σου: Η γεύση ενός πικάντικου πιάτου με κοτόπουλο που σοτάρεται θα μπορούσε να ταιριάζει καλά με τα instant ramen. Έτσι, η Samyang το 2012 παρουσίασε τη σειρά γρήγορων γευμάτων Buldak: παραδοσιακά instant noodles ramen συνοδευόμενα από ένα πακέτο συμπυκνωμένης πικάντικης σάλτσας.

Εικόνα

Σχεδόν μια δεκαετία μετά τη σπουδαία έμπνευση, η Κιμ έγινε CEO, όμως η αρχική αντίδραση των καταναλωτών δεν ήταν θετική: Πολλοί είπαν ότι το γεύμα ήταν πολύ πικάντικο για να το απολαύσουν. Στη συνέχεια, όμως, το διαδίκτυο έκανε τη δουλειά του: Όταν το challenge με τα νουντλς - φωτιάς μετέτρεψε τα ράμεν που καίνε τη γλώσσα σε παγκόσμιο trend, η ζήτηση εκτοξεύτηκε.

Το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις της Samyang στις ΗΠΑ ξεπέρασαν τα 185 εκατ. δολάρια σε 28.000 καταστήματα, αποτελώντας περίπου το 30% των εσόδων της στο εξωτερικό, ενώ στοχεύει να υπερδιπλασιάσει τον αριθμό των franchises που διαθέτουν τα νουντλς της. Ακόμα και οι πιο φιλόδοξες προβλέψεις δεν θα μπορούσαν να προβλέψουν τη διεθνή ανάπτυξη, καθώς για να συμβαδίσει με τη ζήτηση περιλαμβάνουν το άνοιγμα ενός 4ου εργοστασίου ράμεν στη Νότια Κορέα που θα παράγει 100 εκατ. πακέτα ετησίως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί είναι τόσο big deal το νέο άλμπουμ της Τέιλορ Σουίφτ

Η Samyang χρησιμοποιεί τα social media ως βαρόμετρο για την ανάπτυξη προϊόντων. Στις ΗΠΑ, το ίντερνετ αποκάλυψε ότι οι καταναλωτές έβαζαν σάλτσα Buldak στα τάκος, επομένως η εταιρεία άρχισε να πουλάει μια κορεατικό-μεξικανική fusion γεύση, το Buldak Taco, που είναι πιο ήπια από άλλες με τη Samyang να ελπίζει ότι θα διευρύνει τη βάση των καταναλωτών. Δοκιμάζει επίσης τις δυνατότητές της σε νέες κατηγορίες, όπως τα πατατάκια και τα ζυμαρικά Buldak, που ήταν διαθέσιμα μόνο στην Κορέα.

Η Δανία απαγόρευσε τις πιο πικάντικες εκδοχές noodles, λέγοντας ότι η υψηλή περιεκτικότητα σε καψαϊκίνη (η χημική ουσία στις πιπεριές που τις κάνει καυτερές) μπορεί να προκαλέσει οξεία δηλητηρίαση. To «μπλόκο» διήρκεσε λίγους μήνες και όταν ήρθη, η Samyang άρπαξε την ευκαιρία: ναύλωσε ένα πλοίο Buldak στο λιμάνι έξω από την Κοπεγχάγη με πινακίδες που έγραφαν: «Μας λείψατε!» με μπροστάρισσα τη μασκότ, Hochi. Ο αριθμός των followers της Samyang στο TikTok έχει υπερτριπλασιαστεί, στα 1,4 εκατ. ακολούθους.