Πώς «κλείδωσε» το mega deal UFC - Paramount: Αποκαλύπτει ο Ντάνα Γουάιτ

Ο «άρχοντας» του Οκταγώνου ρίχνει φως σχετικά με το γιατί ήθελε την ισχύ του Ντέιβιντ Έλισον πίσω από το MMA. Ο λόγος που τα pay-per-view events δεν λειτουργούν πλέον.
Ντάνα Γουάιτ / Πηγή Φωτογραφίας: Getty Images - Ideal Image

Όταν ο Ντέιβιντ Έλισον καθόταν στην πρώτη σειρά σε δύο αγώνες του UFC τον Απρίλιο και τον Ιούνιο, μόλις λίγες θέσεις μακριά από τον Ντόναλντ Τραμπ, οι αναλυτές των ΜΜΕ αναρωτήθηκαν αν ο 42χρονος διευθύνων σύμβουλος της Skydance Media - και γιος του δεύτερου πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο, Λάρι Έλισον - αξιοποιούσε την ευκαιρία για να εξομαλύνει τυχόν πολιτικές ανησυχίες σχετικά με την εξαγορά της Paramount για 8 δισ. δολάρια.

Η συμφωνία, η οποία είχε καθυστερήσει για μήνες, ολοκληρώθηκε επίσημα αλλά φαίνεται ότι η συγχώνευση δεν ήταν το μοναδικό deal πολλών δισ. δολαρίων που «μαγειρεύονταν» μία ανάσα από το ρινγκ. H Paramount απέκτησε τα δικαιώματα μετάδοσης του UFC του ομίλου TKO στις ΗΠΑ για επτά χρόνια, ξεκινώντας από το 2026 έναντι 7,7 δισ. δολαρίων.

Ο CEO του UFC, Ντάνα Γουάιτ, μιλώντας στο Forbes επεσήμανε ότι γνώριζε χρόνια τον Λάρι Έλισον και μίλησε με τον Ντέιβιντ, ένα από τα πολλά στελέχη δικτύων που προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν της ατριαξιόν των μεικτών πολεμικών τεχνών (Μixed Μartial Αrts - MMA). Ο Έλισον δυναμικά στην κούρσα της διεκδίκησης και απέκλεισε τον ανταγωνισμό λίγες μέρες μετά την έγκριση της συγχώνευσης μεταξύ της Skydance και της Paramount.

Εικόνα

«Αυτοί οι τύποι μπήκαν επιθετικά με μια προσέγγιση "όλα ή τίποτα" και είπαν: "Θέλουμε τα πάντα". Οι Έλισον είναι λαμπροί επιχειρηματίες και έχουν ένα ολόκληρο σχέδιο δράσης πίσω από αυτό το πράγμα. Ανυπομονώ να συνεργαστώ μαζί τους» υπογράμμισε ο Γουάιτ. Η Paramount θα πληρώνει κατά μέσο όρο 1,1 δισ. δολάρια ετησίως, για το πλήρες πρόγραμμα των 13 κορυφαίων εκδηλώσεων και των 30 "Fight Nights" του UFC.

Όλοι οι αγώνες και οι εκδηλώσεις θα μεταδίδονται ζωντανά στις ΗΠΑ μέσω του Paramount+ και επιλεγμένες εκδηλώσεις θα προβάλλονται ταυτόχρονα στο CBS. Το UFC θα κερδίζει πλέον σχεδόν όσο το MLB (1,8 δισ. δολάρια), οι Ολυμπιακοί Αγώνες (1,3 δισ. δολάρια), το March Madness (1,1 δισ. δολάρια) και το Nascar (1,1 δισ. δολάρια), επισκιάζοντας πρωταθλήματα όπως το NHL (635 εκατ. δολάρια) και το PGA Tour (700 εκατ. δολάρια).

«Θα είναι έτσι μέχρι να φύγω», εκτίμησε ο 56χρονος Γουάιτ, ενώ παράλληλα, οι ετήσιες πληρωμές της Paramount θα διπλασιάσουν σχεδόν τα τρέχοντα έσοδα του UFC σε σχέση με το ESPN, με το οποίο συνεργάζονταν το 2019. Η υπάρχουσα συμφωνία θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του 2025 και το ESPN θα πληρώνει το UFC περίπου 350 εκατ. δολάρια ετησίως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έγινε μία από τις πλουσιότερες γυναίκες του κόσμου σε 4 μήνες - Το ράλι 116%

Παράλληλα, με το νέο deal οι χρήστες δεν θα καταβάλλουν καμία πρόσθετη χρέωση για την πρόσβαση στις εκδηλώσεις, εξαλείφοντας το μοντέλο pay-per-view που έχει χρησιμοποιήσει το ESPN+ για ορισμένες premium εκδηλώσεις UFC. Η κατάργηση του pay-per-view που αποτελεί θεμελιώδη λίθο για το UFC από την έναρξή του το 1993.

Ο Μαρκ Σαπίρο, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της μητρικής εταιρείας του UFC, TKO Holdings, ήθελε να εγκαταλείψει το PPV από την έναρξη των διαπραγματεύσεων με πιθανούς συνεργάτες τον Φεβρουάριο. Με σχεδόν 100 δολάρια τον μήνα, το μοντέλο είχε γίνει πολύ ακριβό για πολλούς θεατές, οδηγώντας σε μια τεράστια αύξηση των πειρατικών ροών κατά τη διάρκεια των μεγαλύτερων εκδηλώσεων.

«Τότε ήταν που πραγματικά καταλάβαμε ότι η τιμή είχε ξεφύγει από τον έλεγχο», επεσήμανε ο CEO του Ομίλου ΤΚΟ, που στο παρελθόν υπηρέτησε ως επικεφαλής προγραμματισμού και παραγωγής στο ESPN. «Βλέπαμε δεκαπλάσια αύξηση του αριθμού των πειρατειών, κάτι που συνέβαινε ειδικά στα μεγάλα pay-per-views της πυγμαχίας» συμπλήρωσε.

Εικόνα

Καθώς οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονταν αυτό το καλοκαίρι, οι δύο άνδρες σκέφτηκαν ότι το UFC θα χρειαζόταν να διαμοιράσει το πακέτο δικαιωμάτων στα ΜΜΕ μεταξύ διαφόρων παρόχων. Σε κάποιο σημείο, εξέταζαν να χρησιμοποιήσουν έως και πέντε διαφορετικούς διανομείς, με το Netflix και την Warner Bros Discovery να περιλαμβάνονται μεταξύ των μνηστήρων.

«Κάθε φορά που κάνουμε μια συμφωνία για τα δικαιώματα μετάδοσης είναι μνημειώδης - πρώτον, επειδή προφανώς τα χρήματα ανεβαίνουν. Και δεύτερον, επειδή αρχίζουμε να εξετάζουμε όλα τα διαφορετικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε αξιοποιώντας τα περιουσιακά στοιχεία που έχουν και ποιο είναι το σχέδιό τους για την επιχείρησή τους τα επόμενα πέντε χρόνια» σημείωσε ο Γουάιτ.

Η ηγεσία της Paramount αναμφίβολα υπολογίζει στην επένδυση. Από τις 31 Ιουλίου, η εταιρεία ανέφερε 77,7 εκατ. συνδρομητές για την υπηρεσία streaming Paramount+, πίσω από σημαντικούς ανταγωνιστές, όπως το Netflix (300 εκατ. subscribers), το Amazon Prime Video (200 εκατ. subscribers), το Disney+ (150 εκατ. subscribers) και το HBO Max (125 εκατ. subscribers).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι 3 Έλληνες δισεκατομμυριούχοι μετανάστες των ΗΠΑ

Σύμφωνα με τη Nielsen, το Paramount+ αντιπροσωπεύει μόλις το 2% της συνολικής τηλεθέασης σε μηνιαία βάση. Σε μια προσπάθεια να ενισχύσει αυτά τα στοιχεία, ο Έλισον έχει ήδη υπογράψει μια συμφωνία 1,5 δισ. δολαρίων για να φέρει το South Park στο Paramount+, ένα deal που μετέτρεψε σε δισεκατομμυριούχους τους δημιουργούς της σειράς, Ματ Πάρκερ και Τρέι Στόουν.

Αλλά η συμφωνία με το UFC είναι ένα πολύ μεγαλύτερο στοίχημα με τους μετόχους να στοιχηματίζουν τα ρέστα τους πως ένα παγκόσμιο άθλημα που διαρκεί όλο το χρόνο μπορεί να προσελκύσει νέους θεατές στην πλατφόρμα, να επιβραδύνει την απώλεια εσόδων από το streaming Xκαι να αυξήσει την αλληλεπίδραση.

Με την Paramount να είναι πλέον η αποκλειστική έδρα του UFC, ο Έλισον έχει καταστήσει την προώθηση του MMA σε πυλώνα της νέας ταυτότητας της επιχείρησης. Οι πολιτικές επιπτώσεις που προκύπτουν -δεδομένης της αγάπης του Τραμπ για τα μαχητικά αθλήματα και της προσωπικής φιλίας με τον Γουάιτ- δεν μπορούν να αγνοηθούν.