Το μεγάλο στοίχημα του πλουσιότερου άνδρα στο Βιετνάμ

Στροφή σε νέες αγορές για τον 57χρονο μεγιστάνα ακινήτων που δηλώνει πρόθυμος να υποστηρίξει την startup του ΕV μέχρι να τελειώσουν τα χρήματά του.
Το μεγάλο στοίχημα του πλουσιότερου άνδρα στο Βιετνάμ

Αφού ξόδεψε δισ. δολάρια αποτυγχάνοντας να μετατρέψει την νεοσύστατη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων του σε σημαντικό παίκτη στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, o Φαμ Νιετ Βουόνγκ, ο πλουσιότερος άνθρωπος του Βιετνάμ αλλάζει πλεύση εκτιμώντας πως ο τρόπος για να σταματήσει τις μεγάλες ζημίες στην VinFast Auto περνάει από ασιατικές αγορές όπως η Ινδία, η Ινδονησία και οι Φιλιππίνες.

Ο 57χρονος μεγιστάνας ακινήτων επιχειρεί να δημιουργήσει μια παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία δαπανώντας τουλάχιστον 14 δισ. δολάρια στη διάθεση της VinFast, συμπεριλαμβανομένης χρηματοδότησης από τον όμιλο Vingroup, τις θυγατρικές της, ξένους, θεσμικούς δανειστές και πάνω από από 2 δισ. δολάρια από την προσωπική του περιουσία. Δηλώνει μάλιστα πρόθυμος να υποστηρίξει την VinFast μέχρι να τελειώσουν τα χρήματά του.

Η δέσμευση του Βουόνγκ έχει κρατήσει ζωντανή την εταιρεία, ακόμη και καθώς οι ζημίες αυξάνονται. Πέρυσι κατέγραψε 1,57 δολάρια σε έξοδα για κάθε 1 δολάριο πωλήσεων με συνολική «τρύπα» 3,2 δισ. δολαρίων. Είναι ένας αγώνας δρόμου ενάντια στον χρόνο, εκτιμά ο Του Λε, ιδρυτής της συμβουλευτική Sino Auto Insights με έδρα το Ντιτρόιτ. Ενώ η VinFast κερδίζει πλέον έδαφος στο Βιετνάμ, αλλά δεν είναι σαφές εάν μπορεί να χτίσει μια παρουσία στην Ασία αρκετά γρήγορα ώστε να ανταγωνιστεί αντιπάλους από την Κίνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έγινε μία από τις πλουσιότερες γυναίκες του κόσμου σε 4 μήνες - Το ράλι 116%

Το άνοιγμα του πρώτου εργοστασίου στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Ινδία είναι ένα κρίσιμο κομμάτι στην στροφή του Βουόνγκ στην Ασία. Το εργοστάσιο κοντά σε μία ινδική πόλη-λιμάνι, θα είναι ικανό να παράγει 150.000 οχήματα ετησίως για τη Νότια Ασία, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Είναι μέρος των 500 εκατ. δολαρίων που θα διαθέσει η VinFast σε μία επένδυση που αναμένεται τελικά να φτάσει τα 2 δισ. δολάρια.

Τον Ιούνιο, η εταιρεία εγκαινίασε το δεύτερο εργοστάσιό της στο Βιετνάμ, το οποίο αρχικά μπορεί να παράγει 200.000 οχήματα ετησίως, και απέχει μήνες από το προγραμματισμένο άνοιγμα ενός μικρότερου εργοστασίου στην Ινδονησία. Οι νέες αγορές-στόχοι είναι «όψιμες» όσον αφορά τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αλλά έχουν τεράστιες δυνατότητες και εισέρχονται επί του παρόντος σε μια δυναμική φάση ανάπτυξης.

Τα σχέδια επέκτασης ακολουθούν την προσπάθεια της VinFast να εδραιωθεί στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Ωστόσο, το «βήμα»... χαντακώθηκε από τις κακές κριτικές για τα αυτοκίνητά της και μια ανάκληση λόγω δυσλειτουργικού λογισμικού. Από τις 97.399 παγκόσμιες παραδόσεις της εταιρείας το 2024, περίπου το 90% ήταν στο Βιετνάμ. Πέρυσι, καθυστέρησε ένα προγραμματισμένο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Καρολίνα μέχρι το 2028.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι 3 Έλληνες δισεκατομμυριούχοι μετανάστες των ΗΠΑ

Το νότιο μισό της Ασίας, ωστόσο, φιλοξενεί ταχέως αναπτυσσόμενες οικονομίες με πάνω από 2 δισ. καταναλωτές. Τα ποσοστά ιδιοκτησίας αυτοκινήτων είναι χαμηλότερα από ό,τι στη Δύση και υπάρχουν λιγότερες καθιερωμένες εγχώριες μάρκες. Αλλά οι πολίτες είναι λιγότερο εύποροι, πράγμα που σημαίνει ότι η ζήτηση πιθανότατα θα καθοδηγηθεί από οικονομικότερα αυτοκίνητα με μικρότερα περιθώρια κέρδους.

«Όπως πολλές άλλες εταιρείες, η VinFast κάνει βραχυπρόθεσμες προσαρμογές στα επιχειρηματικά της σχέδια ανταποκρινόμενη στις μεταβαλλόμενες συνθήκες», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. Από την έναρξη λειτουργίας της VinFast το 2017, έχουν αναδυθεί ανταγωνιστικοί και φθηνοί κινεζικοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, που αποτελούν απειλή όχι μόνο για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις αλλά και για κολοσσούς όπως η Volkswagen και η Tesla.

Ενώ υπάρχει λιγότερος ανταγωνισμός στη Νοτιοανατολική Ασία από ό,τι στη Δύση, αυτό θα αλλάξει όταν οι Κινέζοι κηρύξουν «πόλεμο τιμών». Εάν η VinFast δεν καταφέρει να εδραιωθεί έως τότε, είναι αβέβαιο πόσο μέλλον θα έχει εκτός Βιετνάμ. Ο Βουόνγκ αναμένει ότι η VinFast θα ισοσκελίσει τα κέρδη της στο τέλος του επόμενου έτους. Οι καταθέσεις δείχνουν ότι το 92% των συνολικών εσόδων της τα τελευταία τέσσερα χρόνια προήλθε από το Βιετνάμ.

Η VinFast προέκυψε από την Vingroup, έναν όμιλο που ασχολείται με τα πάντα, από real estate έως φιλοξενία με τα έσοδά του να υπολογίζονται σε περίπου 1% του ΑΕΠ του Βιετνάμ. Ο βραχίονας ανάπτυξης ακινήτων είναι ο πιο κερδοφόρος και έχει βοηθήσει στη χρηματοδότηση του κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων. Ο Βουόνγκ έχει διοχετεύσει τουλάχιστον 8 δισ. δολάρια από τον εταιρικό του όμιλο στην VinFast ως επιχορηγήσεις, δάνεια και μετατροπές χρέους σε μετοχές.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ