Με ιστορία 163 ετών, η Champagne de Lossy βγαίνει από τον «λήθαργο» και πρόκειται να κυκλοφορήσει τις επόμενες εβδομάδες, σε ένα ιστορικό comeback μίας ετικέτας υψηλής ποιότητας εν μέσω εμπορικών εντάσεων και ύφεσης του κλάδου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Champagne de Lossy, Σεμπάστιαν Μπεσόν, τα νέα μπουκάλια θα διατίθενται στη λιανική περίπου στα 300 ευρώ -σε brut και ροζέ- σε επιλεγμένα καταστήματα κρασιών της Γαλλικής Ριβιέρας, όπως στις Κάννες, το Σεν Τροπέ και το Μονακό. Η διανομή θα επεκταθεί σε άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης, τις ΗΠΑ και την Ασία.
Η αναβίωσης της ετικέτας περιλαμβάνει μέχρι στιγμής επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνουν την απόκτηση ενός ιστορικού πύργου, την παραγωγή και αποθήκευση της σαμπάνιας, καθώς και ένα εντυπωσιακό promotion του προϊόντος πάνω σε μια ειδικά διαμορφωμένη Rolls-Royce Droptail, όπως τόνισε ο CEO.
Η επανατοποθέτηση της ετικέτας, που δημιουργήθηκε τo 1862 από τον πλούσιο βαρόνο και έμπορο κρασιού του Λονδίνου, Ανρί Αλεξάντρ ντε Λοσί, έρχεται καθώς η σαμπάνια επλήγη από δασμούς 10% στις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ - τη μεγαλύτερη αγορά τους - ελέω απειλών για νέα αύξησή τους δια στόματος Τραμπ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα σταφύλια του... κέρδους - Ώρα για επενδύσεις στην σαμπάνια
«Παρά τις ζοφερές προοπτικές, παραμένουμε πολύ αισιόδοξοι. Είναι τα προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας και μικρότερης αξίας που υποφέρουν. Υπάρχει υγιής ζήτηση για υψηλής ποιότητας, καινοτόμες μάρκες» υπογραμμίζουν οι ιθύνοντες της γαλλικής επιχείρησης.
Στις προκλήσεις για την επανακυκλοφορία Champagne de Lossy ανήκει η ήδη γεμάτη αγορά με 16.200 καλλιεργητές σταφυλιών αλλά και το μεγάλο μερίδιο της πίτας που κατέχει το μεγαθήριο, η LVMH όντας η μεγαλύτερη παραγωγός, κατέχοντας μάρκες όπως οι Dom Perignon, Moet & Chandon, Ruinart και Veuve Clicquot.
Η δημιουργία μιας επιτυχημένης, αποκλειστικής ετικέτας σχεδόν από το μηδέν είναι σπάνια στα ιστορικά προάστια ανατολικά του Παρισιού, όπου πολλοί αμπελώνες έχουν συντηρηθεί οικογενειακά και περνούν από γενιά σε γενιά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι σημαίνει να είσαι πλούσιος στην Ελλάδα
Η Champagne de Lossy ξεκίνησε το 1862 από τον Μπάρον ντε Λοσί, που έχτισε ένα μεγαλοπρεπές αρχοντικό στο χωριό Ριγί λα Μοντάν, νότια της Ρενς, και στη συνέχεια άρχισε να παράγει τη σαμπάνια του και να τη διανέμει σε όλο τον κόσμο, με ξεχωριστό σταθμό τα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ. Δυστυχώς, δεν επέζησε τη Μεγάλη Ύφεση του 1929.
Πριν από δύο χρόνια, ο Αλεξάντρ Κατιέ, επικεφαλής της 13ης γενιάς της οικογενειακής επιχείρησης Maison Cattier, η οποία έχει τις ρίζες της στο 1625, ανακοίνωσε ότι είχε αποθηκεύσει στα κελάρια του φιάλες Champagne de Lossy για παλαίωση, με τις πωλήσεις να ξεκινούν προς το τέλος του 2025 - έως αρχές του 2026.