JetZero: Η USAF επιχορηγεί με 235 εκατ. δολάρια νέου τύπου αεροπλάνο που καίει 50% λιγότερα καύσιμα

Την κατασκευή ενός αεροπλάνου με τεχνολογία μεικτών φτερών με την άτρακτο ανέθεσε στη startup εταιρεία JetZero η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ με επιχορήγηση 235 εκατ. δολαρίων. Το αεροσκάφος θα καταναλώνει 50% λιγότερα καύσιμα θα πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση το 2027.
JetZero: Η USAF επιχορηγεί με 235 εκατ. δολάρια νέου τύπου αεροπλάνο που καίει 50% λιγότερα καύσιμα

Επιχορήγηση 235 εκατ. δολαρίων ανακοίνωσε ότι έλαβε από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ η αεροναυπηγική startup εταιρεία JetZero για την κατασκευή ενός πλήρους κλίμακας αεροπλάνου, βασισμένου στο πρωτότυπο αεροσκάφος της το οποίο διαθέτει πτερύγια ενιαία με την άτρακτο.

Διαβάστε ακόμα: Air France - Λανσάρει νέα business class με καθίσματα 2 μέτρων, οθόνες 4K και μενού από 17 διάσημους σεφ

Στην κοινή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησαν την περασμένη εβδομάδα, η καλιφορνέζικη εταιρεία και η Μονάδα Καινοτομίας του Υπουργείου Άμυνας ανακοίνωσαν ότι το X-BWB-1 θα μπορούσε να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση το 2027.

Τα αεροσκάφη μεικτών φτερών δεν έχουν συγκεκριμένη άτρακτο όπως τα συμβατικά αεροπλάνα. Αντίθετα διαθέτουν ενσωματωμένα φτερά στην άτρακτο σε μία ενιαία κατασκευή, που στόχο έχει να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και να επεκτείνει την εμβέλειά του.

Εικόνα

«Προσφέρει 50% χαμηλότερες απαιτήσεις σε καύσιμα, χρησιμοποιώντας τους σημερινούς κινητήρες αλλά και την απόδοση του πλαισίου του αεροσκάφους που απαιτείται για να υποστηρίξει τη μετάβαση στην πρόωση μηδενικών εκπομπών άνθρακα στο μέλλον», ανέφερε ο CEO της JetZero, Tom O'Leary. «Κανένα άλλο προτεινόμενο αεροσκάφος δεν πλησιάζει αυτά τα επίπεδα από άποψη αποτελεσματικότητας».

Κορυφαίοι αξιωματούχοι της Πολεμικής Αεροπορίας που συμμετείχαν στη συνέντευξη Τύπου έδωσαν μια άλλη προέκταση στο εγχείρημα: «Είμαστε σε έναν αγώνα δρόμου για τεχνολογική υπεροχή σε αυτό που ονομάζουμε πρόκληση ρυθμού, έναν τρομερό αντίπαλο», δήλωσε ο υπουργός Πολεμικής Αεροπορίας Frank Kendall, αναφερόμενος στην Κίνα.

«Όλοι σας έχετε αναγνωρίσει ότι έχουμε εισέλθει σε μια νέα εποχή ανταγωνισμού μεγάλων δυνάμεων στην οποία η Κίνα έγινε γνωστή ως η πρόκληση του ρυθμού μας», πρόσθεσε ο βοηθός γραμματέας Ravi I Chaudhary, του οποίου το τμήμα επιβλέπει το νέο αεροσκάφος. «Σήμερα, θα ορίσουμε εμείς το ρυθμό, κάνοντας αυτό που κάναμε πάντα. Σχεδιάζουμε, κατασκευάζουμε και πετάμε με τεχνολογία συνδυασμένων φτερών».

Το X-BWB-1 αναμένεται αρχικά να παρέχει υλικοτεχνική υποστήριξη στην «Agile Combat Employment» της αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας, μια στρατηγική που θα επιτρέπει στον στρατό των ΗΠΑ να διατηρεί τα πλοία και τα αεροπλάνα του σε διάσπαρτες, απομακρυσμένες τοποθεσίες σε όλο τον Ειρηνικό, σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί η χρήση όπλων μεγάλου βεληνεκούς.

«Η επιχειρησιακή δυναμική θα ενισχύσει το περιθώριο νίκης σε μια σύγκρουση σχεδόν ομοτίμων στον Ινδο-Ειρηνικό», είπε ο Chaudhary, αναφερόμενος στη χαμηλότερη καύση καυσίμου που απαιτούν τα αεροπλάνα με τεχνολογία μικτών πτερυγίων. Το X-BWB-1 έχει επίσης μεγαλύτερη εμβέλεια, με μικρότερες απαιτήσεις για απογείωση και προσγείωση.

Η JetZero συνεργάζεται με τη Northrop Grumman και την Scaled Composites για την κατασκευή και τη δοκιμή του πρωτότυπου αεροσκάφους. Η εταιρεία επέλεξε την Pratt & Whitney για τους κινητήρες GTF, οι οποίοι θα κάνουν το αεροσκάφος με μικτά φτερά πιο εύκολο να ενσωματωθεί σε εμπορικούς στόλους.

Εικόνα

Σύμφωνα με τη Cirium, εταιρεία ανάλυσης αερομεταφορών, η εναέρια κυκλοφορία θα αυξάνεται με προβλεπόμενο ρυθμό 3,6% εκατό ετησίως. Ο παγκόσμιος στόλος των αεροπορικών εταιρειών προβλέπεται να διπλασιαστεί σχεδόν, σε 47.700 αεροσκάφη μέχρι το 2041, καθιστώντας την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση.

Η έκδοση Jetliner της JetZero θα σχεδιαστεί για την εμπορική αγορά, δημιουργώντας μια νέα θέση μεταξύ αεριωθούμενων αεροσκαφών μονού διαδρόμου και αεροσκαφών ευρείας ατράκτου και θα μπορεί να ενταχθεί στις υπάρχουσες υποδομές αεροδρομίων.

«Το νέο μας πλαίσιο ανταποκρίνεται τόσο στην κλιματική πρόκληση όσο και στις απαιτήσεις ενός υποεξυπηρετούμενου τμήματος μεσαίας αγοράς», δήλωσε πρόσφατα ο O'Leary. «Το Jetliner –πρόσθεσε- θα είναι επίσης έτοιμο να λειτουργεί με πρόωση μηδενικών εκπομπών, χρησιμοποιώντας, για παράδειγμα, κυψέλες καύσιμου υδρογόνου, όταν αυτή η τεχνολογία γίνει διαθέσιμη.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ