Sergey Brin: Ο συνιδρυτής της Google ετοιμάζεται να απογειώσει ένα γιγαντιαίο υπερ-αερόπλοιο 122 μέτρων

Με μήκος 122 μέτρα, το Pathfinder 1 πρόκειται να γίνει το μεγαλύτερο αερόστατο που θα αναληφθεί στους ουρανούς εδώ και σχεδόν έναν αιώνα. Υπό κατασκευή από την εταιρεία LTA του συνιδρυτή της Google, Sergey Brin, το υπερ-αερόστατο αναμένεται να διαμορφωθεί αργότερα φέτος, με την πρώτη δοκιμαστική πτήση να προγραμματίζεται για το 2023.
Sergey Brin: Ο συνιδρυτής της Google ετοιμάζεται να απογειώσει ένα γιγαντιαίο υπερ-αερόπλοιο 122 μέτρων

Τα πολυτελή αερόπλοια φαίνεται να διάγουν περίοδο αναγέννησης. Ωστόσο ο δισεκατομμυριούχος συνιδρυτής της Google, Sergey Brin, έχει βάλει στόχο να διασφαλίσει ότι η νέα γενιά των υπερ-αερόστατων θα είναι μεγαλύτερη και καλύτερη από πριν.

Διαβάστε ακόμα: Falcon Solar - Το ηλιακό αεροπλάνο της Lasky Design μοιάζει να βγήκε από ταινία της Marvel

Ο Brin, με αξία άνω των 90 δισ. δολαρίων, εργάζεται αθόρυβα πάνω σε ένα τεράστιο νέο αερόπλοιο, το οποίο με την ολοκλήρωσή του θα αποτελεί το μεγαλύτερο αερόστατο που θα αναληφθεί στους ουρανούς εδώ και σχεδόν έναν αιώνα.

Εικόνα

Έχοντας από καιρό στενή σχέση με όλους τους τύπους αεροπλάνων, ο Brin ίδρυσε την εταιρεία Lighter Than Air Research (LTA) το 2017, με στόχο να αναπτύξει την επόμενη γενιά αερόπλοιων. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Akron Beacon Journal, το εναρκτήριο μοντέλο της LTA βρίσκεται τώρα στα τελικά στάδια σχεδιασμού.

Εικόνα

Με το όνομα Pathfinder 1, το νέο αερόπλοιο απέχει παρασάγγας από τα προπολεμικά ζέπελιν, που έκαναν την εμφάνισή τους στους ουρανούς πριν από 100 χρόνια. Το αεροσκάφος αναμένεται να έχει μήκος 122 μέτρα από την άκρη μέχρι την ουρά, ενώ, σύμφωνα με τα σχέδια της εταιρείας, ένα προγραμματισμένο τρίτο μοντέλο με το όνομα Pathfinder 3 θα εκτείνεται σε 183 μέτρα περίπου.

Εικόνα

Αυτό σημαίνει ότι τα Pathfinder της LTA θα είναι τα μεγαλύτερα αερόπλοια που κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ από το 1931, χρονιά που η Goodyear ολοκλήρωσε τα USS Macon και USS Akron μήκους 239 μέτρων για λογαριασμού του αμερικανικού Ναυτικού.

Εικόνα
Το αερόπλοιο USS Macon που κατασκεύασε η Goodyear για λογαριασμό του αμερικανικού Ναυτικού το 1931 (Πηγή: Associated Press) 

Όσον αφορά την κατασκευή, η εσωτερική δομή του σκελετού του Pathfinder θα αποτελείται από ελαφριούς σωλήνες ανθρακονημάτων της εταιρείας Kilwell Fibrelab. Το άκαμπτο πλαίσιο, είναι το στοιχείο εκείνο που διακρίνει το αερόπλοιο από ένα αεροπλάνο. Ο στιβαρός σκελετός θα τυλιχτεί σε ένα σκληρό εξωτερικό κάλυμμα, το οποίο θα κάνει το μπαλόνι αρκετά ανθεκτικό στις εξωτερικές συνθήκες.

Εικόνα

Όπως τα αερόπλοια Macon και Akron της Goodyear, έτσι και τα μοντέλα Pathfinder θα λειτουργούν με ήλιο, αέριο ελαφρύτερο από τον αέρα. Το ήλιο είναι άκαυστο και πολύ πιο ασφαλές από το επικίνδυνα εύφλεκτο υδρογόνο που χρησιμοποιήθηκε στο μοιραίο, 245 μέτρων Hindenburg, το οποίο τυλίχθηκε στις φλόγες κατά τη διαδικασία προσγείωσής του στο Νιου Τζέρσι, στις 6 Μαίου 1937.

Επιπλέον, το πλήρως ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης θα τροφοδοτείται αρχικά από μπαταρίες, αλλά στο μέλλον θα μπορούσε να λειτουργεί με κυψέλες καύσιμου υδρογόνου παράγοντας έτσι μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Ομοίως με τα Macon και Akron, το Pathfinder θα κατασκευαστεί επίσης στις γιγάντιες εγκαταστάσεις του αεροναυπηγείου στο Akron του Οχάιο. Η LTA βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη διαδικασία απόκτησης της εγκατάστασης διαστάσεων 33.800 τετραγωνικών μέτρων, καθώς και τη στρατολόγηση πληρώματος για τη νέα προσπάθεια.

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι τα αερόπλοια θα χρησιμοποιηθούν κυρίως για τη μεταφορά ανθρωπιστικής βοήθειας σε απομακρυσμένες περιοχές, οι οποίες είναι δύσκολο να προσεγγιστούν μέσω παραδοσιακών αεροσκαφών και οχημάτων. Το Pathfinder 1 αναμένεται να διαμορφωθεί αργότερα φέτος, με την πρώτη δοκιμαστική πτήση να προγραμματίζεται για το 2023.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ