BACKSTORY

Μπροστά με αποτύπωμα - Διαφορετικές ταχύτητες - «Πέφτουν» τσιμέντα ανά την Ελλάδα

Μπροστά με αποτύπωμα

Τα 15 χρόνια της Google στη χώρα μας αποτέλεσαν ένα γεγονός σημαντικό μιας και η εταιρεία τιμήθηκε με την παρουσία του ίδιου του πρωθυπουργού στη σχετική εκδήλωση. Είναι και αυτό ένα δείγμα της τεχνολογικής προόδου που είχε καταγράψει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Δεν χρειάζεται να πω ότι όλο αυτό έχει και ταυτότητα και πολιτικό αποτύπωμα... Βέβαια, μένουν πολλά να γίνουν.

Διαφορετικές ταχύτητες

Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις που λένε πως το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας θέλει να μην προχωρήσει με τη μία στην αποκρατικοποίηση της Τράπεζας Πειραιώς αλλά σε ένα ποσοστό της, ενώ θα διακρατήσει για λίγο αργότερα και το υπόλοιπο της ΕΤΕ. Κάτι τέτοιο, όμως, διαφοροποιεί τις δυνατότητες επενδυτικές και άλλες για τα πιστωτικά ιδρύματα τα πλήρως ιδιωτικά και για εκείνα των οποίων ένα ποσοστό παραμένει στο Δημόσιο. Πάντως, εφόσον υπάρξει πρόταση, το Ταμείο πρέπει να κινήσει διαδικασίες.

Γερμανοαυστριακό σχέδιο για μονάδα μπαταριών στην Ελλάδα

Την προοπτική πραγματοποίησης επένδυσης στη χώρα μας, για την κατασκευή μονάδας παραγωγής μπαταριών, εξετάζουν η γερμανική start-up εταιρεία CMBlu Energy σε συνεργασία με τον αυστριακό κατασκευαστικό κολοσσό Strabag. Αν το σχέδιο «κλειδώσει», η επένδυση αναμένεται να αγγίξει έως και τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ ενδιαφέρον για σύμπραξη στο πρότζεκτ έχουν εκδηλώσει και μεγάλοι εγχώριοι επιχειρηματικοί Όμιλοι.

Οι δύο υποψήφιες περιοχές για την εγκατάσταση της μονάδας είναι η Μεγαλόπολη και η Πτολεμαΐδα. Το εργοστάσιο θα παράγει μία εναλλακτική και πολλά υποσχόμενη τεχνολογία μπαταριών – πιο συγκεκριμένα μπαταρίες οξειδοαναγωγικής ροής. Μάλιστα, το συγκεκριμένο προϊόν βασίζεται σε πατέντα της CMBlu Energy (Organic SolidFlow), χάρις στην οποία οι ηλεκτρολύτες έχουν οργανική χημική σύνθεση. Ως συνέπεια, δεν βασίζεται σε κρίσιμες ορυκτές πρώτες ύλες, δεν είναι εύφλεκτο και είναι πλήρως ανακυκλώσιμο.

Ο αγενής Έλον

Άσχετο! Τι αγενής που έχει γίνει ο Έλον Μασκ με αυτούς που έχουν πάψει να διαφημίζονται στο Χ (πρώην Twitter). Τελικώς αυτοί οι μεγιστάνες - η νέα κυρίως γενιά- έχουν την εκκεντρικότητα στο αίμα τους.

Δείκτης prive επί πληρωμή

Άσχετο αλλά αναρωτιέμαι αν εκείνος ο δείκτης της Morgan Stanley που ξεκίνησε prive να παίζει στο Χρηματιστήριο συνεχίζει να είναι prive; Και πληρώνουμε και για αυτό; Γιατί, από ό,τι αντιλαμβάνομαι ενώ υποτίθεται ότι το θέμα θα είχε επιλυθεί δεν μου προκύπτει κάτι τέτοιο, εκτός και αν μου διέφυγαν οι εξελίξεις.

Τα βλέμματα στην ανακοίνωση της Fitch

Όπως είχαμε προβλέψει χθες, είχαμε δυνατές συγκινήσεις από πλευράς τζίρου στο Χρηματιστήριο λόγω rebalancing των δεικτών του MSCI. Την Παρασκευή τα βλέμματα και τα στοιχήματα κινούνται γύρω από τον οίκο Fitch. Επόμενο ορόσημο, η πρόωρη αποπληρωμή δανείων στις 15 Δεκεμβρίου.

Το εύρος του εύρους τιμής

Δεν ξέρω εκεί στην Orilina που ετοιμάζεται να μπει στο Χρηματιστήριο τι ακριβώς θα κάνουν οι ανάδοχοι με το εύρος τιμής της μετοχής. Γιατί από τη μια η ανώτατη τιμή είναι 0,95 ενώ η κατώτατη με απόφαση Γενικής Συνέλευσης δεν μπορεί να είναι κάτω από 0,87 ευρώ που είναι και η ονομαστική αξία της μετοχής. Δηλαδή, σήμερα θα έχουμε ανακοίνωση ενός εύρους τιμής που θα κινείται σε προκαθορισμένο εύρος τιμής;

Αυξάνει και το ποσοστό του δημοσίου

Από την μια ακύρωση ιδίων μετοχών στην άλλη αυξάνεται το ποσοστό της Deutsche Telekom στον ΟΤΕ αλλά και το άμεσο και έμμεσο ποσοστό του ελληνικού δημοσίου. Βεβαίως, παρά το γεγονός ότι το ποσοστό του δημοσίου είναι μικρό με βάση την τελευταία και χαλαρότερη από την προηγούμενη συμφωνία, το ελληνικό δημόσιο ακόμα διορίζει μέλη στο ΔΣ και έχει δικαιώματα βέτο σε κρίσιμα ζητήματα ειδικά σε θέμα εθνικής ασφάλειας.

«Πέφτουν» τσιμέντα ανά την Ελλάδα

Σε διάφορες περιοχές – περιφέρειες της χώρας έχει πολλή «δουλειά» η τσιμεντοβιομηχανία ΗΡΑΚΛΗΣ και προφανώς η Αττική έχει τη μερίδα του λέοντος, καθώς προχωρούν μεγάλα έργα αλλά και ιδιωτικές αναπτύξεις, όπως το Ελληνικό, όπου καθημερινά το γκρουπ χρησιμοποιεί μερικές δεκάδες οχήματα (μπετονιέρες κ.α.), δοκιμάζοντας και ηλεκτρική κίνηση. Ωστόσο, και σε άλλες περιοχές υπάρχουν projects, όπως βέβαια στην Κρήτη, στην Κεντρική Ελλάδα (π.χ. Θεσσαλία), ακόμα και στις Κυκλάδες, σύμφωνα με τη διοίκηση του γκρουπ. Ας μην αφήνουμε απ’ έξω και την Πελοπόννησο με τουριστικά projects ή και οδικά έργα (π.χ. ΣΔΙΤ Καλαμάτας – Πύλου). Για την ιστορία, κάθε μέρα περί τα 1.000 φορτηγά κάθε είδους του ΗΡΑΚΛΗ είναι σε κίνηση.

Το (σχεδόν) double score για ΑΒΑΞ

Σχεδόν… double score, λένε χαριτολογώντας οι traders, θα γράψει η μετοχή της ΑΒΑΞ αν επιβεβαιωθούν οι αναλυτές της Optima Bank που έδωσαν τιμή – στόχο στα 2,79 ευρώ, με τον τίτλο χτες να πετυχαίνει ένα διόλου ευκαταφρόνητο +10% και να αναρριχάται στα 1,52-1,53 ευρώ, με όγκο μάλιστα 730 χιλ. τεμάχια. Κάνοντας χρήση διαφόρων μοντέλων αποτίμησης, οι αναλυτές της Optima Bank άθροισαν την αξία των δραστηριοτήτων της εταιρείας (sum-of-the-parts). Η συνολική επιχειρηματική αξία του ομίλου (BV) σύμφωνα με τον δανεισμό της 30.06.2023 προσδιορίζεται σε 700 εκατ., με το κατασκευαστικό σκέλος να αποτιμάται σε 195 εκατ., οι παραχωρήσεις σε 379 εκατ., τα ακίνητα και οι μαρίνες σε 93 εκατ., και οι θυγατρικές σε 33 εκατ. ευρώ. Κατά τους ίδιους, η αποτίμηση μάλιστα μπορεί να αυξηθεί εφόσον η ΑΒΑΞ κερδίσει νέα έργα σε μεγαλύτερο βαθμό από τον αναμενόμενο, ή βελτιωθούν περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους στην κατασκευή και αυξηθούν οι κυκλοφοριακές ροές στις παραχωρήσεις, εισφέροντας μεγαλύτερα από τα προβλεπόμενα έσοδα από μερίσματα. Η υψηλή κερδοφορία που αναμένεται για το κατασκευαστικό σκέλος της ΑΒΑΞ μέχρι το 2026 λόγω ενίσχυσης των εσόδων και βελτίωσης των περιθωρίων κέρδους, εκτιμάται από τους αναλυτές της Optima Bank ότι θα οδηγήσει σε περαιτέρω αποκλιμάκωση του δανεισμού και διανομή μερισμάτων στους μετόχους. Για να δούμε αν πέσουν μέσα.

Το διαδικτυακό ραντεβού με τους εκπροσώπους της Ε.Ε.

Ραντεβού με εκπροσώπους της Ε.Ε. έχουν σήμερα αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων & ΕΣΠΑ, αν τελικά γίνει η συνάντηση αργά το μεσημέρι, όπως είχε προγραμματιστεί. Για την ιστορία, θέμα αυτής της τεχνικής συνάντησης, που θα γίνει διαδικτυακά, είναι η προετοιμασία των ελληνικών προτάσεων για την επόμενη πρόσκληση του CEF Transport Sector, ήτοι, υποθέτουμε, η αναζήτηση – εξασφάλιση ποσών από συγκεκριμένα χρηματοδοτικά «καλάθια» για μεταφορές. 

Λίγη υπομονή για τις «e-apallotriosis» των ΜΕΤΚΑ – ΤΕΡΝΑ;

Δεν ξέρουμε αν έχει να κάνει απλώς και μόνο με διαδικαστικά θέματα ή λόγω εσωτερικών αλλαγών (μετασχηματισμός) του ομίλου Mytilineos - METKA, μια φορά πάντως, το υπ. Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε να ζητηθεί παράταση κατά έξι μηνών της ισχύος των προσφορών και αντιστοίχως των εγγυητικών επιστολών συμμετοχής του σχήματος ΜΕΤΚΑ – ΤΕΡΝΑ στο διαγωνισμό για την ανάθεση της Συμφωνίας Πλαίσιο του έργου με τίτλο «Δημιουργία Εθνικού Ψηφιακού Χάρτη Απαλλοτριώσεων και Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος e-apallotriosis για την κεντρική και ενιαία παρακολούθηση και διαχείριση όλων των απαλλοτριώσεων των φορέων του Δημοσίου». Θυμίζουμε ότι το insider.gr είχε αποκαλύψει προ κάμποσων μηνών ότι το «δίδυμο» ήταν το μόνο που είχε δώσει προσφορά για το έργο των 23 εκατ. ευρώ και άνω.

TAGS: