Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να ξεκινήσει η δεύτερη (δεσμευτική) φάση του market test για το FSRU Αλεξανδρούπολης με στόχο να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου ώστε μέσα στο 2020 να ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση και μέσα στο 2022 το έργο να είναι έτοιμο για εμπορική λειτουργία.

Αυτή την εκτίμηση διατύπωσε ο γενικός διευθυντής της Gastrade, Κωνσταντίνος Σιφναίος, μιλώντας στο Athens Investment Forum, ενώ σημείωσε ότι ήδη καταγράφεται έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον. «Είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι. Πιστεύουμε ότι θα πάμε καλύτερα από ό,τι χρειάζεται για να λάβουμε την τελική επενδυτική απόφαση», σημείωσε και τόνισε ότι στη δεσμευτική φάση υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από παίκτες της αγοράς και διεθνείς παίχτες «που βλέπουν την πίτα να μεγαλώνει», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Όπως είναι γνωστό, η πρώτη φάση του market test ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2018. Κατά τη συγκεκριμένη διαδικασία, 24 εταιρείες υπέβαλαν σχετική εκδήλωση ενδιαφέροντος για συνολική δέσμευση έως και 12,2 δισ. κυβικά μέτρα/ έτος δυναμικότητας επαναεριοποίησης στον πλωτό τερματικό σταθμό και παράδοσης στο Ελληνικό Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος υπερκάλυψε την τεχνική δυναμικότητα επαναεριοποίησης 5,5 δισ. κ.μ./έτος του έργου.

«Ρεβυθούσα και FSRU Αλεξανδρούπολης μπορούν να λειτουργήσουν αλληλοσυμπληρωματικά»

Ο κ. Σιφναίος τόνισε ότι το πρόγραμμα απολιγνιτοποίησης που εξαγγέλθηκε θα φέρει αλλαγές στο ενεργειακό μείγμα της χώρας και εκτίμησε ότι η αγορά του φυσικού αερίου από τα 4,5 δις κυβικά μέτρα θα εκτιναχθεί στα 7 δις κυβικά στα επόμενα 5 με 7 χρόνια. «Μόνο φέτος η αγορά κινήθηκε με 17% ρυθμό ανάπτυξης ενώ για πρώτη φορά το LNG ξεπέρασε το αέριο των αγωγών».

«Είμαστε η μόνη χώρα που μπορεί να φέρει LNG στη ΝΑ Ευρώπη. Δημιουργούνται ευκαιρίες για trading, εμπορία. Θα δημιουργηθεί μια αλυσίδα προς θετική κατεύθυνση. Τα νέα τερματικά, οι αγωγοί, οι υπόγειες αποθήκες θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της αγοράς. Θα μεγαλώσει η πίτα. Και αυτό θέλουμε τελικά», ανέφερε.

«Φέτος ήταν πολύ καλή χρονιά για το LNG στην Ευρώπη και αντίστοιχα για την Ελλάδα και τη Ρεβυθούσα, η οποία τους τελευταίους 4 μήνες είναι γεμάτη και δεν μπορεί να φέρει άλλα φορτία. Εάν υπήρχε το FSRU της Αλεξανδρούπολης θα μπορούσαμε να φέρουμε και άλλα φορτία ώστε να μειώσουμε το κόστος για τον καταναλωτή και την ελληνική οικονομία. Οι δύο υποδομές μπορούν να δουλέψουν πολύ καλά συμπληρωματικά. Το έργο της Αλεξανδρούπολης πληροί όλα τα κριτήρια. Είναι ένα έργο που βοηθά στη διαφοροποίηση των πηγών και των οδεύσεων. Ούτε αυτό ούτε η Ρεβυθούσα εξαρτώνται από τη διέλευση αερίου μέσω Τουρκίας. Λειτουργούν συμπληρωματικά με όλα τα υπόλοιπα έργα υποδομών και μπορεί να επιτευχθεί χαμηλότερο κόστος για τον τελικό καταναλωτή ενώ κατ’ επέκταση θα ενισχυθεί και η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων στο διεθνές στερέωμα», τόνισε.