Πέντε κατηγορίες μοντέλων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πέντε κατηγορίες μοντέλων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλάζουν ριζικά τη σύνθεση των στόλων τους, με αποτέλεσμα να αποτελούν πέντε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων είδη υπό εξαφάνιση.

Πριν σχετικά λίγα χρόνια, κάθε οικογενειάρχης που σεβόταν τον εαυτό του ονειρευόταν ένα πολυμορφικό μοντέλο, ενώ λίγο παλαιότερα βολευόταν με ένα στέισον βάγκον. Τα τετράθυρα σεντάν αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά της γκάμας των περισσοτέρων εταιρειών και τα λεγόμενα τζιπ διέθεταν απαραιτήτως τετρακίνηση και κυλιόντουσαν χωρίς πρόβλημα στις λάσπες. Σήμερα, σχεδόν όλα τα τζιποειδή είναι εμπροσθοκίνητα SUV, οι τετράπορτες «κούρσες» υποχωρούν άτακτα μπροστά στα πεντάθυρα hatchbags, τα πολυμορφικά και τα στέισον βάγκον λιγοστεύουν εξαιτίας της επέλασης των crossover και τα μικρά μοντέλα πόλης χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους, αφού γίνονται ολοένα ακριβότερα. Ετσι διαμορφώνεται ένας νέος χάρτης της αυτοκίνησης, από τον οποίο κινδυνεύουν με μεγάλη συρρίκνωση, που αγγίζει τα όρια της εξαφάνισης, οι εξής πέντε κατηγορίες οχημάτων.

Στις ΗΠΑ και στην Ασία κυριαρχούν εδώ και χρόνια τα μοντέλα με αυτόματα σαζμάν, στην Ευρώπη παραμένουμε ακόμη σε μεγάλο ποσοστό πιστοί στα μηχανικά κιβώτια, επειδή κοστίζουν αρκετά φτηνότερα. Όμως αυτό πρόκειται να αλλάξει στο μέλλον, καθώς τα αυτόματα σαζμάν δεν υστερούν πλέον σε τίποτα απέναντι στα χειροκίνητα, ενώ σχηματίζουν το ιδανικό δίδυμο με τους ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν το μάξιμουμ της ροπής τους από το πρώτο πάτημα του γκαζιού. Ήδη μάλιστα, το γερμανικό Υπουργείο Συγκοινωνιών ανακοίνωσε, ότι τα επόμενα χρόνια θα αναγνωρίζεται η απόκτηση διπλώματος οδήγησης με αυτόματο όχημα κανονικά για όλους τους τύπους αυτοκινήτων, ακόμη και για μοντέλα με χειροκίνητα κιβώτια.

Αρκετά SUV είναι σε θέση να κινηθούν με αξιοπρέπεια και ασφάλεια και εκτός δρόμου, ωστόσο οι ιδιοκτήτες τους αποφεύγουν κάτι τέτοιο, για να μην προκαλέσουν ζημιές στο αμάξωμα ή στις ζάντες τους. Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν μπορούν να συγκριθούν οι χωμάτινες δυνατότητές τους με εκείνες των γνήσιων μοντέλων off road. Ετσι συρρικνώνεται συνεχώς ο αριθμός των τελευταίων και έχουν εξαφανιστεί από την αγορά μοντέλα, όπως το Nissan Patrol ή το Mitsubishi Pajero, αλλά και το σκληροτράχηλο Lada Niva. Αν εξαιρέσουμε τα Suzuki, το επόμενο διάστημα θα κυκλοφορήσει μόνον το νέο Land Rover Defender ως συνεχιστής του είδους και όποιος θέλει ένα σκληροπυρηνικό μοντέλο εκτός δρόμου, θα αναγκάζεται να στραφεί σταδιακά κυρίως προς τα Pick-up.

Λίγο μετά την αλλαγή της νέας χιλιετίας γνώρισαν τα Cabriolet μία σημαντική ζήτηση χάρη στο λανσάρισμα των μοντέλων Coupe-Cabriolet με τις σπαστές μεταλλικές οροφές. Ωστόσο, η εμπορική πορεία τους είναι πλέον πτωτική και οι επιλογές στην κατηγορία των ανοιχτών μοντέλων θα περιοριστούν δραματικά τα επόμενα χρόνια, κυρίως για οικονομικούς λόγους. Τα Cabrios παραμένουν δημοφιλή στη Γερμανία και στη Μεγάλη Βρετανία, όμως στις μεγάλες αγορές, όπως της Κίνας, έχουν ουσιαστικά ανύπαρκτη ζήτηση, γι αυτό δεν συμφέρει τους mainstream κατασκευαστές η εξέλιξη και η παραγωγή τέτοιων μοντέλων. Ωστόσο, θα εξακολουθήσουν να εκπροσωπούνται τα Cabrios στις premium κατηγορίες πολυτελείας και στα σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων, όπου οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το ανάλογο αντίτιμο.

Τα μικρομεσαία πολυμορφικά, που είχαν κατακλύσει στο παρελθόν την αγορά, βρίσκονται την τελευταία πενταετία σε ελεύθερη πτώση. Όπως φαίνεται μάλιστα από τις φθίνουσες πανευρωπαϊκές πωλήσεις τους, πρόκειται για μία τάση που θα συνεχιστεί, καθώς τη θέση τους έχουν πάρει τα SUV και τα Crossover. Ετσι βλέπουμε μάρκες, όπως τη Ford, να βάζουν ημερομηνία λήξης στα πολυμορφικά Galaxy και S-Max και να ετοιμάζουν ένα νέο μοντέλο Crossover για αντικαταστάτη τους.

Τα μικρά μοντέλα με τιμές γύρω στις 10.000 ευρώ αποτελούσαν ανέκαθεν τα αποπαίδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, επειδή απέδιδαν ελάχιστα κέρδη. Οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές και τα μελλοντικά στάνταρ ασφαλείας από το 2022 και μετά, θα ανεβάσουν τόσο πολύ τις τιμές τους, ώστε θα γίνουν ασύμφορα για τις εταιρείες αυτοκινήτων, που θα προτιμήσουν να τα λανσάρουν αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητα ή να τα αποσύρουν εντελώς από τη γκάμα τους. Κάτι τέτοιο συνέβη ήδη με τα ηλεκτρικά τρίδυμα VW E-Up, Skoda Citigo E και SEAT Mii Electric, αλλά και με το Smart Fortwo EQ, που θα συνεχίσουν μόνον ως ηλεκτροκίνητα την καριέρα τους.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

17:10

Κασσελάκης : Ο κόσμος δεν ζει στον «παράδεισο» που θέλει να παρουσιάζει η κυβέρνηση

17:09

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Πράσινο φως» για την τροποποίηση όρων του ΚΟΔ 500 εκατ. ευρώ

17:01

Ακρίτας: Στα 4,3 εκατ. ευρώ τα EBITDA το 2023

16:53

Τράπεζα Πειραιώς: Στηρίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις μέσω των εγγυοδοτικών εργαλείων του Ταμείου InvestEU

16:48

ΟΔΔΗΧ: Δημοπρασία τρίμηνων εντόκων τη Μεγάλη Τρίτη

16:39

Συνταξιοδοτείται ο CEO της Schroders

16:38

Wall Steet: Alphabet και Microsoft δίνουν ώθηση στους δείκτες

16:37

Συνάντηση Σακελλαροπούλου με εκπροσώπους της Mytilineos Energy & Metals στη Χιλή

16:31

Νέα αγροτικά προϊόντα «ΓΑΙΑ» από τη ΔΕΗ

16:23

ΑΑΔΕ: Νέες λειτουργίες εξυπηρέτησης στις ψηφιακές εφαρμογές

16:18

Υπουργός ενόπλων δυνάμεων Γαλλίας: Υπέρ μίας ευρωπαϊκής στρατιωτικής δύναμης ταχείας επέμβασης

16:16

Μητσοτάκης: Να στήσουμε ανάχωμα απέναντι σε αυτούς που καπηλεύονται τη χριστιανοσύνη

16:10

Η Ρωσία είναι έτοιμη να επεκτείνει τη συνεργασία της με το Ιράν

15:56

ΗΠΑ: Στο 2,8 τον Μάρτιο ο αγαπημένος δείκτης της Fed για τον πληθωρισμό

15:53

Τουλάχιστον 34.356 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί σε ισραηλινά πλήγματα από τον Οκτώβριο

15:44

Υπουργείο Εσωτερικών: Στις αρμόδιες Αρχές το πόρισμα για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων Ελλήνων του εξωτερικού

15:40

Eurobank - ΕΤαΕ: Συμφωνία για χρηματοδότηση ΜμΕ στο πλαίσιο του Ταμείου InvestEU

15:37

Αναλυτές για Mytilineos: Πώς έφτασε να διεκδικεί μια θέση στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου

15:36

ΟΗΕ: Καταγγέλει την αυστηροποίηση ελέγχων για γυναίκες που δεν φορούν χιτζάμπ στο Ιράν

15:30

Διπλό πρεσάρισμα Κομισιόν για τα ληξιπρόθεσμα «φέσια» του Δημοσίου

15:27

Συνάντηση Υφυπουγών Εξωτερικών Ελλάδας - Τουρκίας: «Καλό κλίμα και διάθεση και από τις δύο πλευρές»

15:16

Το Papaki συναντά το μέλλον και... τη Sophia στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής

15:07

Αυξημένες οι εντολές για απομάκρυνση παράνομων τραπεζοκαθισμάτων στον δήμο Αθηναίων

15:00

Ευρωεκλογές: ΑΑΔΕ για επιστολική ψήφο - Έως 29/4 και ώρα 15:30 οι μεταβολές στοιχείων Μητρώου

14:57

Τσακλόγλου: Στην πλατφόρμα απασχόλησης συνταξιούχων έχουν εγγραφεί ήδη 75.000 άτομα

14:53

ΟΗΕ για Γάζα: Μπορεί να χρειαστούν 14 χρόνια για να απομακρυνθούν τα συντρίμμια

14:50

Στην Ευρωπαϊκή Συμμαχία για τα κρίσιμα φάρμακα η Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας

14:46

«Με απόλυτη επιτυχία» στέφθηκε η εφαρμογή του εισιτηρίου εισόδου στη Βενετία

14:44

ΕΤαΕ: Πιστωτικές εγγυήσεις έως 4,5 δισ. ευρώ στις ελληνικές τράπεζες για χρηματοδότηση ΜμΕ

14:42

Κομισιόν: Στο στόχαστρο η Shein - Ζητά αυστηρότερους όρους για ανηλίκους, προστασία συναλλαγών

gazzetta
gazzetta reader insider insider