Στενά του Ορμούζ: Δύο σούπερ τάνκερ έκαναν αναστροφή μετά την επίθεση των ΗΠΑ στο Ιράν

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Στενά του Ορμούζ: Δύο σούπερ τάνκερ έκαναν αναστροφή μετά την επίθεση των ΗΠΑ στο Ιράν
Δύο super tankers, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου το καθένα, πραγματοποίησαν αναστροφή πορείας στο Στενό του Χορμούζ, καθώς οι αμερικανικές αεροπορικές επιδρομές των ΗΠΑ στο Ιράν αύξησαν τους κινδύνους για τη ναυτιλία προς και από τον Περσικό Κόλπο.

Δύο super tankers, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου το καθένα, πραγματοποίησαν αναστροφή πορείας στο Στενό του Ορμούζ, καθώς οι αμερικανικές αεροπορικές επιδρομές των ΗΠΑ στο Ιράν αύξησαν τους κινδύνους για τη ναυτιλία προς και από τον Περσικό Κόλπο.

Τα Coswisdom Lake και South Loyalty εισήλθαν στο Στενό και άλλαξαν ξαφνικά πορεία την Κυριακή, σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης πλοίων που συνέλεξε το Bloomberg. Τα δύο δεξαμενόπλοια κινήθηκαν νοτίως και απομακρύνθηκαν από την είσοδο του Περσικού Κόλπου.

Η ηλεκτρονική σηματοδότηση και τα σήματα των πλοίων δέχονται ολοένα και μεγαλύτερες παρεμβολές στον Περσικό Κόλπο από τότε που ξεκίνησαν οι ισραηλινές αεροπορικές επιθέσεις στις 13 Ιουνίου. Παρά τις παρεμβολές και τις προσπάθειες των πλοίων να πλέουν σε μεγαλύτερη απόσταση από τις ιρανικές ακτές, τα δεξαμενόπλοια πετρελαίου και φυσικού αερίου εξακολουθούν να διέρχονται από το Στενό μετά τις αμερικανικές επιθέσεις. Ωστόσο, οι δύο αυτές αναστροφές είναι οι πρώτες ενδείξεις πιθανής ανακατεύθυνσης της ναυσιπλοΐας.

Οι πλοιοκτήτες και οι έμποροι πετρελαίου παρακολουθούν στενά για ενδείξεις ότι η κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή μπορεί να επηρεάσει τη ροή των μεταφορών. Νωρίτερα την Κυριακή, το ελληνικό υπουργείο Ναυτιλίας εξέδωσε οδηγία προς τα πλοία ελληνικής σημαίας να επανεξετάσουν την πορεία τους μέσω του Ορμούζ και να καταφύγουν σε ασφαλή λιμάνια έως ότου εξομαλυνθεί η κατάσταση, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Είναι πιθανό ορισμένα πλοία να προτιμούν να παραμένουν εκτός του Στενού εάν διαπιστώνουν πως θα υπάρξει μεγάλη αναμονή κατά την άφιξή τους στο λιμάνι φόρτωσης, δεδομένων των υψηλότερων εντάσεων.

Τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων αναφοράς είχαν ήδη αυξηθεί σχεδόν στο 90% πριν από τις επιθέσεις του Σαββατοκύριακου. Τα παράγωγα ναύλων φάνηκαν να αυξάνονται την Κυριακή το βράδυ.

Την Coswisdom Lake διαχειρίζεται η Cosco Shipping Energy και την South Loyalty η Sinokor Merchant Marine, σύμφωνα με τις βάσεις δεδομένων του κλάδου. Και οι δύο είναι πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου ή VLCC.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κίνα: Κίνδυνος «εξάπλωσης» του πολέμου Ιράν-Ισραήλ και οι επιπτώσεις του στην παγκόσμια οικονομία

Berenberg: Τι μπορεί να οδηγήσει τη Σ. Αραβία σε στρατιωτική σύγκρουση με το Ιράν και ποιος ο ρόλος της Ρωσίας

Γιατί οι παγκόσμιες αγορές «αγνοούν» τις αμερικανικές επιθέσεις στο Ιράν

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider