Tesla: Το Cybertruck έχει πυροδοτήσει ανησυχίες στους ειδικούς οδικής ασφάλειας

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Tesla: Το Cybertruck έχει πυροδοτήσει ανησυχίες στους ειδικούς οδικής ασφάλειας
Ο ανοξείδωτος χάλυβας της εξωτερικής επένδυσής του, οι γωνίες και το βάρος του φέρονται να το καθιστούν κίνδυνο για πεζούς, ποδηλάτες και άλλα οχήματα.

Η σχεδίαση του Cybertruck της Tesla με τις έντονες γωνίες, έχει ανησυχήσει τους ειδικούς σε θέματα ασφάλειας ότι ο άκαμπτος εξωσκελετός του ηλεκτρικού pickup οχήματος από ανοξείδωτο χάλυβα, θα μπορούσε να βλάψει τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τα άλλα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Το Reuters προσέγγισε ειδικούς οδικής ασφάλειας, που είδαν βίντεο από δοκιμές πρόσκρουσης που διεξήγαγε η Tesla στο πρώτο της νέο όχημα εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια και παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια εκδήλωσης την περασμένη εβδομάδα.

Τα βίντεο δοκιμών σύγκρουσης που η Tesla μετέδωσε ζωντανά σε μια εκδήλωση στις 30 Νοεμβρίου, συζητήθηκαν έντονα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι ειδικοί που μίλησαν στο Reuters ανέφεραν ότι χρειάζονταν τα δεδομένα δοκιμών πρόσκρουσης για να καταλήξουν σε ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με την ασφάλεια.

«Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι αν κάνουν το εξωτερικό του οχήματος πολύ άκαμπτο, χρησιμοποιώντας χοντρό ανοξείδωτο χάλυβα, τότε όταν οι άνθρωποι που θα χτυπήσουν το κεφάλι τους πάνω του, αυτό θα τους προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά», είπε ο Adrian Lund, ο πρώην πρόεδρος του Ινστιτούτου Ασφάλειας Οδικών Μεταφορών (IIHS), του οποίου οι δοκιμές σύγκρουσης οχημάτων αποτελούν βιομηχανικό πρότυπο.

Η Tesla διαφήμισε τις δομές του φορτηγού, τονίζοντας ότι απορροφούν τις κρούσεις κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, δήλωσε σε μια ανάρτηση του στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Χ, ότι είναι «πολύ σίγουρος» ότι το Cybertruck θα είναι ασφαλέστερο από άλλα pickup φορτηγά για επιβάτες και πεζούς.

Το όχημα είναι το πρώτο αυτοκίνητο με εξωτερικό από ανοξείδωτο χάλυβα, από την κυκλοφορία του αυτοκινήτου DeLorean που εμφανίστηκε στην ταινία του 1985 «Back to the Future». Το υλικό της κατασκευής του έχει σπάσει ακόμη και τη μηχανή που σχηματίζει τα πάνελ, είχε αναφέρει ο Μασκ, διαφημίζοντας την ανθεκτικότητα του οχήματος.

Σύμφωνα με τον Μασκ, τα πάνελ ψυχρής έλασης από ανοξείδωτο χάλυβα έχουν σχεδιαστεί για να απορροφούν τις κρούσεις κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης.

Ο καθηγητής ασφάλειας αυτοκινήτου στο Πανεπιστήμιο George Washington, Samer Hamdar, εξέφρασε ανησυχίες για τις περιορισμένες «ζώνες τσαλακώματος», αλλά πρόσθεσε ότι άλλα χαρακτηριστικά μπορεί να το αντισταθμίσουν. Οι ζώνες τσαλακώματος είναι μέρη του αυτοκινήτου που παραμορφώνονται σε μια σύγκρουση με τρόπο ώστε να απορροφούν με μεγαλύτερη ασφάλεια την ενέργεια μιας πρόσκρουσης.

Έντονες ανησυχίες

Μεγάλο μέρος της ανησυχίας επικεντρώθηκε σε όσους θα ήταν στην άλλη... άκρη μιας σύγκρουσής με Cybertruck. «Αν τσακωθείς με άλλο αυτοκίνητο, θα κερδίσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μασκ.

Ο Ντέιβιντ Φρίντμαν, πρώην επικεφαλής της Εθνικής Διοίκησης Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας, περιέγραψε την επίδραση για τον «χαμένο» του ατυχήματος: «Αν συγκρουστείς με άλλο όχημα που έχει ζώνη τσαλακώματος και το αυτοκίνητό σου είναι πιο δύσκαμπτο, τότε το άλλο όχημα θα τσακιστεί, καθώς το δικό σου είναι πιο ανθεκτικό», είπε.

Η Τζούλια Γκρίσγουολντ, διευθύντρια του Κέντρου Έρευνας και Εκπαίδευσης για Ασφαλείς Μεταφορές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Μπέρκλεϊ, δήλωσε ότι ήταν «ανήσυχη» από τα βίντεο δοκιμών πρόσκρουσης που δημοσίευσε η Τέσλα. Ανέφερε ότι το μεγάλο βάρος των οχημάτων και η υψηλή τους επιτάχυνση «σηκώνουν «κόκκινες σημαίες» για τους μη επιβαίνοντες».

Η Tesla δεν έχει αποσαφινήσει εάν θα πουλήσει Cybertrucks στην Ευρώπη, αλλά ο επικεφαλής μηχανικός της δήλωσε ότι οι κανόνες ασφαλείας της ΕΕ που στοχεύουν στην προστασία των πεζών περιορίζοντας τις εξωτερικές προεξοχές των οχημάτων, θα μπορούσαν να καταστήσουν δύσκολη την πώληση του ημιφορτηγού εκεί.

«Ελπίζουμε η Tesla να μην φέρει αυτό το όχημα στην Ευρώπη. Ένα όχημα αυτού του μεγέθους, ισχύος και τεράστιου βάρους θα είναι θανατηφόρο για τους πεζούς και τους ποδηλάτες σε μια σύγκρουση», ανέφερε σε δήλωση το μη κερδοσκοπικό Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών που εδρεύει στις Βρυξέλλες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta readerinsiderinsider