Έξι πηγές αβεβαιότητας για τη ΦΑΓΕ – Ανατιμήσεις έως 15,7% και μείωση όγκου πωλήσεων στο α’ εξάμηνο 2022

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έξι πηγές αβεβαιότητας για τη ΦΑΓΕ – Ανατιμήσεις έως 15,7% και μείωση όγκου πωλήσεων στο α’ εξάμηνο 2022
Πληθωριστικές πιέσεις και ραγδαία αύξηση της τιμής του γάλακτος έπληξαν την κερδοφορία του πρώτου εξαμήνου του 2022. Η μείωση του όγκου πωλήσεων και οι ανατιμήσεις έως 15,7%. Άγγιξαν το 18,1% οι ανατιμήσεις στο δεύτερο τρίμηνο. Η εικόνα των πωλήσεων σε Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία και ΗΠΑ. Οι κίνδυνοι. Τι δείχνουν οι οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας.

Σε έξι άξονες που ξεκινούν από την πορεία της πανδημίας και φτάνουν ως την επίδραση του πληθωριστικού «τσουνάμι» που πλήττει τις αγορές και την αβεβαιότητα που γεννά ο πόλεμος στην Ουκρανία, συμπυκνώνονται οι βασικοί κίνδυνοι για τη ΦΑΓΕ για το υπόλοιπο του 2022, στη σκιά της δύσκολης αρνητικής συγκυρίας που επικρατεί διεθνώς, έχοντας επίπτωση και στην ελληνική οικονομία.

Όπως επισημαίνει η διοίκηση, δημοσιοποιώντας τα οικονομικά μεγέθη της γαλακτοβιομηχανίας για το πρώτο εξάμηνο του 2022, οι κίνδυνοι ως το τέλος του χρόνου συνοψίζονται ως εξής:

-συνθήκες επιθετικού ανταγωνισμού με τις οποίες βρίσκεται εκτεθειμένη η ΦΑΓΕ στην ελληνική αγορά.

-η έκθεση στις ακραίες διακυμάνσεις που επικρατούν στην αγορά συναλλάγματος και δη σε ό,τι αφορά την ισοτιμία ευρώ – στερλίνας.

-οι αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών δύνανται να επηρεάσουν δυσμενώς τα λειτουργικά κόστη του ομίλου.

-η τρέχουσα οικονομική κρίση μπορεί να συνεχίσει να επιδρά αρνητικά στις καταναλωτικές δαπάνες που αφορούν στα προϊόντα της ΦΑΓΕ, στις αγορές της Ελλάδας, της Ιταλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ.

-ο πόλεμος στην Ουκρανία δύναται να επηρεάσει τα κόστη της γαλακτοβιομηχανίας, γεγονός που θα έχει επίδραση στα οικονομικά της μεγέθη.

-η πορεία της πανδημίας συνεχίζει να επιδρά τις δραστηριότητες της ΦΑΓΕ σε διεθνές επίπεδο.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον η διοίκηση της εταιρείας παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και είναι έτοιμη να αναλάβει δράση, είτε για να περιορίσει τους κινδύνους, είτε για να αντιμετωπίσει τις συνέπειες αυτών.

Ανατιμήσεις έως 15,7% στο πρώτο εξάμηνο

Οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ ανήλθαν σε αξία στα 279,9 εκατ. δολάρια στο πρώτο εξάμηνο του 2022, αυξημένες κατά μόλις 4,2 εκατ. δολάρια ή 1,5% σε σχέση με τις πωλήσεις των 275,7 εκατ. δολαρίων στο πρώτο εξάμηνο του 2021. Η αύξηση των πωλήσεων τροφοδοτήθηκε κυρίως από «την αύξηση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης» σε όλες τις αγορές κατά 15,7%, ενώ σε διαφορετικό μήκος κύματος κινήθηκαν οι όγκοι των πωλήσεων. Σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, οι όγκοι πωλήσεων του ομίλου μειώθηκαν κατά 10,1% σε σχέση με το πρώτο μισό του 2021.

Στις επιμέρους αγορές, οι πωλήσεις σε αξία μειώθηκαν στην Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ελλάδα κατά 14,4%, 14,1% και 9,7% αντίστοιχα, σε σχέση με τους πρώτους έξι μήνες του 2021, ενώ στον αντίποδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13,4% στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ελλάδα και ΗΠΑ κατά 20%, 17,8%, 16,3% και ΗΠΑ 4,2%, αντίστοιχα. Οι πωλήσεις εκτός της ελληνικής αγοράς ανήλθαν στο 87% του συνόλου των πωλήσεων σε αξία, έναντι του 85,4% που αντιπροσώπευαν στο πρώτο εξάμηνο της περασμένης χρονιάς.

Για τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους το μεικτό κέρδος διαμορφώθηκε στα 83,2 εκατ. δολάρια, μειωμένο κατά 22,9% συγκριτικά με το μεικτό κέρδος των 108 εκατ. δολαρίων πέρυσι. Το μεικτό κέρδος ως ποσοστό επί των πωλήσεων υποχώρησε στο 29,7% από 39,2% πέρυσι, κυρίως λόγω της μεγάλης αύξησης της τιμής του γάλακτος κατά 59,4% και 46,9% στην ελληνική και αμερικανική αγορά, αντίστοιχα.

Τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν στα 23,3 εκατ. δολάρια, μειωμένα κατά 12,5 εκατ. δολάρια ή κατά 34,9% σε σχέση με πέρυσι (35,8 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2021), ενώ τα προ φόρων κέρδη μειώθηκαν στα 8,6 εκατ. δολάρια, από 21,8 εκατ. δολάρια πριν από έναν χρόνο. Τα καθαρά κέρδη για το πρώτο εξάμηνο του 2022 υποχώρησαν στα 8,9 εκατ. δολάρια έναντι 22,8 εκατ. δολαρίων πέρυσι.

Ανατιμήσεις έως 18,1% στο δεύτερο τρίμηνο

Οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ ανήλθαν σε αξία στα 141,8 εκατ. δολάρια στο δεύτερο τρίμηνο του 2022, αυξημένες κατά μόλις 0,5 εκατ. δολάρια ή 0,3% σε σχέση με τις πωλήσεις των 141,3 εκατ. δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο του 2021. Η αύξηση των πωλήσεων τροφοδοτήθηκε κυρίως από «την αύξηση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης» σε όλες τις αγορές κατά 18,1%, ενώ και πάλι σε διαφορετικό μήκος κύματος κινήθηκαν οι όγκοι των πωλήσεων. Σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, οι όγκοι πωλήσεων του ομίλου μειώθηκαν κατά 12,2% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2021.

Στις επιμέρους αγορές, οι πωλήσεις σε αξία μειώθηκαν στην Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ελλάδα κατά 18,2%, 13% και 7,6% αντίστοιχα, σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2021, ενώ στον αντίποδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12% στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ελλάδα και ΗΠΑ κατά 21,1%, 20,9%, 15,8% και ΗΠΑ 6,8%, αντίστοιχα. Οι πωλήσεις εκτός της ελληνικής αγοράς ανήλθαν στο 86,9% του συνόλου των πωλήσεων σε αξία, έναντι του 85,8% που αντιπροσώπευαν στο δεύτερο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς.

Το μεικτό κέρδος διαμορφώθηκε στα 42 εκατ. δολάρια, μειωμένο κατά 23% συγκριτικά με το μεικτό κέρδος των 54,5 εκατ. δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο του 2021. Το μεικτό κέρδος ως ποσοστό επί των πωλήσεων υποχώρησε στο 29,6% από 38,6% πέρυσι, κυρίως λόγω της μεγάλης αύξησης της τιμής του γάλακτος κατά 69,7% και 46,3% στην ελληνική και αμερικανική αγορά, αντίστοιχα.

Τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν στα 10,8 εκατ. δολάρια, μειωμένα κατά 6,2 εκατ. δολάρια ή κατά 36,3% σε σχέση με πέρυσι (17 εκατ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο του 2021), ενώ τα προ φόρων κέρδη μειώθηκαν στα 2 εκατ. δολάρια, από 11,8 εκατ. δολάρια πριν από έναν χρόνο. Τα καθαρά κέρδη για το δεύτερο τρίμηνο του 2022 υποχώρησαν στα 3,4 εκατ. δολάρια έναντι 10,5 εκατ. δολαρίων πέρυσι.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Έρχεται «καυτό» φθινόπωρο από πλευράς ακρίβειας – Ζαλίζουν οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα

Τι κερδίζουν Coca Cola HBC και Three Cents από το deal των 45 εκατ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider