Μεγαλύτερα κίνητρα στις επιχειρήσεις για να αποκτήσουν στόλο ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μεγαλύτερα κίνητρα στις επιχειρήσεις για να αποκτήσουν στόλο ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μεταξύ των αλλαγών που προωθούνται στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οι εταιρείες θα μπορούν πλέον να υποβάλουν αίτημα υπαγωγής για την αγορά ή μίσθωση έως και 10 οχημάτων, όπως και να αποσύρουν ίσο αριθμό οχημάτων με τον αριθμό που αιτούνται προς επιδότηση.

Στη μεγαλύτερη ευελιξία στις επιχειρήσεις, για τη δημιουργία εταιρικών στόλων από ηλεκτρικά οχήματα, στοχεύει μεγάλο μέρος των βελτιώσεων που πρόκειται να γίνουν άμεσα στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Αυτό προκύπτει από έγγραφο του Αυτοτελούς Τμήματος Ηλεκτροκίνησης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο κατατέθηκε από το ΥΠΕΝ στη Βουλή, στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Το έγγραφο απαριθμεί επτά αλλαγές που πρόκειται να δρομολογηθούν άμεσα στο πρόγραμμα, αρκετές από τις οποίες «αγγίζουν» τα ηλεκτρικά οχήματα που προορίζονται για επαγγελματική χρήση.

Έτσι, μία βασική τροποποίηση είναι πως οι εταιρίες θα έχουν την δυνατότητα να υποβάλουν αίτημα υπαγωγής για την αγορά ή μίσθωση έως και 10 οχημάτων, έναντι 3 ή 6 για νησιωτικές περιοχές όπως ισχύει. Επίσης, οι επιχειρήσεις θα έχουν την δυνατότητα απόσυρσης ίσου αριθμού οχημάτων με τον αριθμό που αιτούνται προς επιδότηση.

Παράλληλα, οι εταιρίες θα έχουν την δυνατότητα υποβολής αιτήματος υπαγωγής για την αγορά και εγκατάσταση «έξυπνων» φορτιστών σε ποσοστό ίσο με 50% επί των οχημάτων που αιτούνται προς ενίσχυση, υπό την προϋπόθεση ότι η χρήση τους θα είναι αμιγώς εταιρική, και όχι για εμπορικούς σκοπούς, και θα τεκμαίρεται το δικαίωμα εγκατάστασης στον τόπο υλοποίησης.

Τέλος στην υποχρέωση αγοράς μετά τη χρονομίσθωση

Την ίδια στιγμή, εταιρίες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους του τουρισμού, της διανομής κατ' οίκον και της διανομής δεμάτων (courier) θα έχουν τη δυνατότητα να επιδοτούνται για την αγορά έως 10 ποδηλάτων, προωθώντας με τον τρόπο αυτό την μικροκινητικότητα και το last mile της αλυσίδας διανομής. Επιπλέον, προβλέπεται η άρση της υποχρέωσης αγοράς του οχήματος στο πέρας της περιόδου χρονομίσθωσης (leasing), κίνητρο το οποίο αναμένεται να έχει ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις στους εταιρικούς στόλους.

Όσον αφορά τα ταξί, το ποσό της απόσυρσης θα αυξηθεί στις 5.500 ευρώ, ωστόσο ειδικά για τον στόλο των ταξί προβλέπεται συνολικά αύξηση του ποσοστού και ποσού επιδότησης αξιοποιώντας και πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τα δίκυκλα και πιο συγκεκριμένα τις κατηγορίες από L5e έως L7e, αυτές δηλαδή στις οποίες περιλαμβάνονται τα μικροαυτοκίνητα, προβλέπεται αύξηση του μέγιστου ποσού επιδότησης, το οποίο θα διαμορφωθεί στις 2.500 ευρώ έναντι των 800 ευρώ που ισχύει σήμερα, με στόχο την προώθηση των τετράτροχων μικρού μεγέθους (λόγω χαρακτηριστικών, μέγιστης ταχύτητας κλπ, ταξινομούνται στην κατηγορία δικύκλων, τρικύκλων αν και το κόστος αγοράς τους κυμαίνεται ανάμεσα στις 8.000 και 11.000 ευρώ).

Απολογισμός του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Στο έγγραφο γίνεται επίσης απολογισμός της πορείας του «Κινούμαι Ηλεκτρικά», επισημαίνοντας ότι μέχρι τις 2 Αυγούστου είχαν υποβληθεί 14.990 αιτήσεις, εκ των οποίων είχαν ελεγχθεί 14.005 και είχαν εγκριθεί ως προς την υπαγωγή τους 11.002, δηλαδή ποσοστό 78,5%.

Ο αριθμός των αιτημάτων ολοκλήρωσης έφτανε τις 4.650, εκ των οποίων είχαν ελεγχθεί και ολοκληρωθεί επιτυχώς 2.500 και έχουν πληρωθεί 1.430.

Το συνολικό ποσοστό επιδότησης που αντιστοιχεί στο πλήθος αυτό των πληρωμένων αιτήσεων ανέρχεται σε 1.460.501,21 ευρώ. Προς υπογραφή είναι νέα απόφαση πληρωμής, η οποία αφορά σε 336 αιτήσεις συνολικού ποσού επιδότησης 353.355,65 ευρώ.

Κατά συνέπεια, η συνολική απορρόφηση των αιτημάτων που έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα ανερχόταν σε 13.941.070 ευρώ, δηλαδή ποσοστό 31% επί του εγκεκριμένου προϋπολογισμού του «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider