Σε αχαρτογράφητα νερά κινείται ο ελληνικός σιδηρόδρομος, όπως και το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Όπως αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, σε διαδικτυακή συζήτηση το μεσημέρι της Δευτέρας, το πλήγμα της πανδημίας για την εταιρεία ήταν τεράστιο, αφού η πτώση των εσόδων άγγιξε το 65% τον Μάρτιο και το 96% τον Απρίλιο, «διαγράφοντας» πλήρως το γεγονός ότι το πρώτο δίμηνο του 2020 ήταν πολύ καλύτερο από το αντίστοιχο του 2019.

Πάει πίσω το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων

Σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη, η μητρική Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) έχει μέχρι σήμερα επενδύσει περί τα 50 εκατ. ευρώ για το σχέδιο έλευσης πέντε νέων τρένων και περί τα 16 εκατ. ευρώ για το νέο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης. Καθώς το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας είναι εμπροσθοβαρές, είναι λογικό πως «θα πάει πίσω» λόγω της Ιταλίας, σημείωσε.

Περιγράφοντας αναλυτικότερα το σχέδιο για την έλευση πέντε νέων τρένων, εξήγησε πως μόνο το πρώτο από τα πέντε θα έρθει το φθινόπωρο όπως ήταν προγραμματισμένο, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα θα πρέπει να αναμένονται με καθυστέρηση περίπου έξι μηνών.

«Νοικιάζουμε 13 μηχανοστάσια σε όλη την Ελλάδα από τον πρώην ΕΕΣΤΥ από το 2013. Τα 13, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, έχουν πάνω από μισό αιώνα ζωής στα οποία δεν επενδύθηκε ούτε ένα ευρώ τα τελευταία χρόνια», σημείωσε.

Συνεχίζοντας ανέφερε πως σύντομα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ανακοινώσει το νέο επενδυτικό της πρόγραμμα, ενώ πρόσθεσε πως «οι επενδύσεις είναι συνδεδεμένες με τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη».

Νέα κανονικότητα στον Προαστιακό της Αθήνας

Ο κ. Τσαλίδης έκανε λόγο για μια νέα κανονικότητα για τον Προαστιακό της Αθήνας. Τα δρομολόγια έχουν πυκνώσει, ενώ έχει αξιοποιηθεί και η συνδρομή δύο συρμών που χρησιμοποιούνται στον περιφερειακό Λάρισα-Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, έχει υιοθετηθεί νέο σύστημα εισιτηρίων, προκειμένου να αποφεύγεται ο συνωστισμός.

«Στον Προαστιακό μπορούμε να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή πόσα εισιτήρια έχουν εκδοθεί. Αν ξεπερνιέται ο κανόνας του 50%, τότε αυτόματα σταματά και η διαδικασία έκδοσης εισιτηρίων», εξήγησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.

Δεν έχουν ολοκληρωθεί οι δοκιμές για το Κιάτο-Αίγιο

Αναφορικά με το δρομολόγιο Κιάτο-Αίγιο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας γνωστοποίησε πως «δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι δοκιμές», καθώς εκκρεμεί μια σήραγγα.

«Καθώς το τρένο είναι το μοναδικό μέσο που έχει συνεχή ροή αέρα, εκτιμώ πως θα ανοίξει πριν το καλοκαίρι αν το επιτρέψουν οι συνθήκες», τόνισε επίσης.

Ερωτηθείς για το εάν υπάρχει πρόγραμμα πύκνωσης των δρομολογίων Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ο κ. Τσαλίδης τόνισε πως η εταιρεία αναμένει τις κυβερνητικές αποφάσεις.

Νέοι συρμοί ΗΣΑΠ

Παράλληλα, ο κ. Τσαλίδης τόνισε πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι έτοιμη να λάβει μέρος στον διαγωνισμό για τους νέους συρμούς του ΗΣΑΠ, υπό την προϋπόθεση να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός. «Έχουμε την τεχνική δυνατότητα να το κάνουμε», συμπλήρωσε.

Μέτρα

Από την πρώτη μέρα που επιβλήθηκε το lockdown στη χώρα, εξήγησε ο κ. Τσαλίδης, η εταιρεία έλαβε όλα τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας, ενώ βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τη Διεθνή Ένωση Σιδηροδρόμων για τα επόμενα βήματα.

«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ανέστειλε ούτε μια σύμβαση που είχε το δικαίωμα να το κάνει. Δεν δούλεψε με προσωπικό εκ περιτροπής που είχε δικαίωμα να το κάνει. Καταβάλαμε κανονικά το δώρο. Η συντήρηση ακόμη και όταν τα τρένα είναι ακινητοποιημένα χρειάζεται. Λειτουργούσαμε», ανέφερε για να επισημάνει πως το διοικητικό προσωπικό έκανε χρήση του καθεστώτος της τηλεργασίας. «Είχαμε ένα μόνο κρούσμα κορονοϊού, το οποίο έχει επιστρέψει στο σπίτι του. Όταν επανέλθουμε στην κανονικότητα θα δούμε τι θα κάνουμε», τόνισε, σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του.

Διεκδικεί αποζημίωση

Σε ερώτηση για το εάν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζει να διεκδικήσει αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας γνωστοποίησε πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προβεί σε όποια ενέργεια κρίνει απαραίτητη, καθώς πρόκειται για μια πληττόμενη επιχείρηση.

«Το υπουργείο είναι ενημερωμένο για την απώλεια εσόδων. Ο κλάδος έχει δεχθεί μεγάλο πλήγμα και αναμένουμε τα μέτρα της κυβέρνησης. Εκτίμησή μου είναι πως η όποια απόφαση ληφθεί θα πρέπει να είναι οριζόντια», εξήγησε ο κ. Τσαλίδης.