Παπαστεργίου: Σε τι χρησιμεύει ο Προσωπικός Αριθμός - Θα βγαίνει μία φορά για κάθε πολίτη

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Παπαστεργίου: Σε τι χρησιμεύει ο Προσωπικός Αριθμός - Θα βγαίνει μία φορά για κάθε πολίτη
Για μια πολύ σημαντική καινοτομία στον χώρο της δημόσιας διοίκησης έκανε λόγο ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου παρουσιάζοντας τον προσωπικό αριθμό.

Για μια πολύ σημαντική καινοτομία στον χώρο της δημόσιας διοίκησης έκανε λόγο ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου παρουσιάζοντας τον Προσωπικό Αριθμό, η έκδοση του οποίου θα είναι διαθέσιμη από αύριο Τρίτη, μέσω της πλατφόρμας myInfo.gov.gr.

«Ο προσωπικός αριθμός ήταν κάτι το οποίο δεν σχεδιάστηκε σήμερα. Σχεδιάστηκε πριν από τουλάχιστον πέντε χρόνια, ίσως και περισσότερο. Έρχεται να δώσει λύση σε ένα τεράστιο ζήτημα που υπάρχει στη δημόσια διοίκηση. Αλήθεια, γιατί θέλουμε το προσωπικό αριθμό; Για να έχουμε έναν 5ο αριθμό να μπερδευόμαστε; Όχι. Θέλουμε έναν ενιαίο αριθμό ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές του πολίτη στο ελληνικό δημόσιο» τόνισε ο κ. Παπαστεργίου και εξήγησε:

«Έρχεται να επιλύσει ένα τεράστιο ζήτημα ασυνέπειας, ανορθογραφίας, κυριολεκτικής και ψηφιακής, στα μητρώα του Ελληνικού Δημοσίου και πλέον το κράτος αποκτά ένα πολύ ισχυρό εφόδιο προκειμένου να έχει μια ενιαία εικόνα για τον πολίτη, προκειμένου να σταματήσουμε να ταλαιπωρούμε τους πολίτες που δυστυχώς έχουν την ατυχία να έχουν διαφορετική εικόνα, διαφορετικά στοιχεία σε κάποιο από τα μητρώα του ελληνικού Δημοσίου, να μπορούμε πλέον να εφαρμόζουμε απόλυτη και πλήρη διαλειτουργικότητα στα ζητήματα του Δημοσίου και να μπορέσουμε σιγά σιγά να παρέχουμε πλέον εξελιγμένες και ποιμένες υπηρεσίες».

«Απλοποιούμε πλέον τις διαδικασίες. Πάμε με πολύ μεγαλύτερη αξιοπιστία να ταυτοποιήσουμε τους πολίτες και να έχουμε την ενιαία και βασική τους εικόνα σε όλα τα μητρώα, καλύτερα δεδομένα για το ελληνικό Δημόσιο» πρόσθεσε.

Βασικά στοιχεία για τον προσωπικό αριθμό:

  • Αφορά σε όλους τους πολίτες που έχουν είτε ΑΦΜ είτε ΑΜΚΑ.
  • Ως προς της μορφή του, θα αποτελείται από τρία αλφαριθμητικά ψηφία, τα κοινά γράμματα του ελληνικού και του λατινικού αλφαβήτου και τον ΑΦΜ μας
  • Θα αναγράφεται στα νέα δελτία ταυτότητας και στην ηλεκτρονική μας ταυτότητα.
  • Θα βγαίνει για μια φορά και δεν θα μεταβάλλεται για κάθε Έλληνα πολίτη.

Πώς θα εφαρμοστεί στις νέες αστυνομικές ταυτότητες

«Το νέο δελτίο ταυτότητας παρέχει ισχυρή ασφάλεια, αποτρέπει τους κινδύνους πλαστογράφησης και εξαπάτησης και είναι ισχυρό ταξιδιωτικό έγγραφο εντός της ΕΕ κα όχι μόνο. Αναγράφονται μόνο τα απαραίτητα προσωπικά δεδομένα και πλέον θα περιλαμβάνει και τον Προσωπικό Αριθμό», δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να εκδοθούν περίπου 2 εκατομμύρια νέες ταυτότητες. Παράλληλα, κάλεσε τους πολίτες που επισκέπτονται τους τόπους καταγωγής τους να προτιμήσουν να εκδώσουν εκεί την ταυτότητά τους, καθώς οι χρόνοι αναμονής είναι σημαντικά μικρότεροι.

Όσον αφορά τη διαδικασία έκδοσης νέων ταυτοτήτων, η διάρκεια ραντεβού εκτιμάται στα 22 λεπτά για τους επόμενους τρεις μήνες, με τη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα να παρατηρείται στην περιφέρεια. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, έχουν ληφθεί μέτρα όπως η επέκταση του ωραρίου σε απογευματινές βάρδιες, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και η λειτουργία των υπηρεσιών και τις Κυριακές.

Τέλος, ενισχύονται οι υπηρεσίες με επιπλέον προσωπικό, ενώ το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων θα υποστηρίξει τη λειτουργία νέων κέντρων έκδοσης ταυτοτήτων. Στην Αττική λειτουργούν ήδη 29 διπλές βάρδιες σε συνολικά 78 υπηρεσίες, ενώ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν προστεθεί 43 επιπλέον σταθμοί για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Διαδικασία έκδοσης Προσωπικού Αριθμού

Η διαδικασία έκδοσης του Προσωπικού Αριθμού γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myInfo.gov.gr. Ακολουθούν τα βασικά βήματα:

Είσοδος στην πλατφόρμα: Ο πολίτης συνδέεται στο myInfo.gov.gr με τους προσωπικούς του κωδικούς (π.χ. Taxisnet).
Καταχώρηση στοιχείων: Συμπληρώνει τα απαραίτητα προσωπικά του στοιχεία που ζητούνται.
Έλεγχος και επιβεβαίωση: Η πλατφόρμα επαληθεύει τα στοιχεία και εκδίδει τον μοναδικό Προσωπικό Αριθμό.
Λήψη του αριθμού: Ο πολίτης μπορεί να κατεβάσει ή να αποθηκεύσει το έγγραφο με τον Προσωπικό Αριθμό, ο οποίος θα χρησιμοποιείται για όλες τις συναλλαγές του.

Η διαδικασία είναι γρήγορη, ασφαλής και απλοποιεί σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο και άλλους φορείς, καθώς αντικαθιστά πολλούς διαφορετικούς αριθμούς ταυτοποίησης με έναν ενιαίο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider