Έτος που θα ολοκληρωθούν σημαντικά έργα στη Πελοπόννησο είναι το 2019, ενώ τους επόμενους μήνες αναμένεται να δημοπρατηθούν δύο νέα έργα, προϋπολογισμού 600 εκατ. ευρώ για τη σύνδεση του άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα. 

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης από το βήμα του 1ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου Πελοποννήσου «Οlympia Forum» που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στην Αρχαία Ολυμπία: 

Ολοκληρώνεται η κατασκευή νέας διπλής Γραμμής στάσεων και σταθμών στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο, στη Ροδοδάφνη τον Μάρτιο του 2019, οπότε θα είναι δυνατή η κυκλοφορία συρμών στο τμήμα. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 227 εκατομμύρια ευρώ.

Μέχρι τον Μάιο του 2019 θα έχει συμβασιοποιηθεί γιατί ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός ηλεκτροκίνησης του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη, όχι μόνο δηλαδή η Γραμμή αλλά και η ηλεκτροκίνησή του.

Εξελίσσονται οι εργασίες της νέας διπλής Γραμμής στάσεων και σταθμών από τη Ροδοδάφνη μέχρι το Ρίο, που περιλαμβάνεται και η δίδυμη σήραγγα της Παναγοπούλας σε αυτό το κομμάτι, προϋπολογισμού 389 εκατομμύρια ευρώ και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης είναι τον Ιούνιο του 2020.

Το δεύτερο τρίμηνο του 2019 θα έχουμε τη συμβασιοποίηση του έργου για την κανονικοποίηση της υφιστάμενης μετρικής μονής σιδηροδρομικής Γραμμής Ισθμός – Λουτράκι με  ηλεκτροκίνηση. 

Εντός του 2019 θα δημοπρατηθεί το έργο κατασκευής υποδομής σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης και σταθμών από τη Ροδοδάφνη μέχρι το Ρίο. Ο προϋπολογισμός είναι 120 εκατομμύρια. 

Ακόμη, εντός του  2019 θα δημοπρατηθεί το έργο κατασκευής της νέας διπλής υπογειοποιημένης Γραμμής από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο. 

 Η σύνδεση Πάτρας-Πύργου-Καλαμάτας

Μέσα στο 2019 έχει προγραμματιστεί η δημοπράτηση δυο έργων συνολικού προϋπολογισμού 600 εκατομμυρίων που συνδέουν τον Άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα. 

Το ένα έργο είναι η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής Γραμμής στα τμήματα Πάτρα – Πύργος – Αλφειός – Ολυμπία και Πύργος – Κατάκολο συνολικού μήκους 132 χιλιομέτρων. Η δημοπράτηση θα γίνει εντός του δεύτερου τριμήνου του 2019 καθ' ότι είναι έτοιμο από πλευράς όλων των απαραίτητων οριστικών μελετών και αδειοδοτήσεων.

Το δεύτερο έργο αφορά την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής Γραμμής στα τμήματα Αλφειός – Καλό Νερό – Κυπαρισσία και Καλό Νερό – Πύργος συνολικού μήκους 118 χιλιομέτρων. Η δημοπράτηση είναι στο δεύτερο εξάμηνο του 2019. Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνονται οι οριστικές μελέτες.