Σταθερός στις 53 μονάδες παραμένει για το γ’ τρίμηνο του 2015 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα συγκρινόμενος με το β’ τρίμηνο ενώ σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο παρουσιάζει πτώση τριών μονάδων.

Σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen, ο παγκόσμιος δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών σημείωσε άνοδο 3 μονάδων φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας.

Όσον αφορά στην Ελλάδα σημαντική είναι η αύξηση όσων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά, φτάνοντας το 79% των ερωτηθέντων, αυξημένο κατά 15 μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και 25 μονάδες σε σχέση με την αρχή του έτους. Παράλληλα με τις ανησυχίες για την οικονομία της χώρας, οκτώ στους 10 ερωτώμενους φαίνεται να ανησυχούν και για την προσωπική οικονομική τους κατάσταση, γεγονός που διαφαίνεται και από τα υψηλά ποσοστά όσων δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα (28% έναντι 38%) αλλά και όσων διαθέτουν τα χρήματα που τους περισσεύουν για την αποπληρωμή χρεών, πιστωτικών καρτών και δανείων (33% έναντι 26%).

Στον κλάδο της απασχόλησης, στην Ελλάδα, σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες είναι διπλάσια τα ποσοστά των πολιτών που ανησυχούν για την εργασία τους (40% έναντι 20%), την οικονομία (39% έναντι 22%) και τα χρέη/ οφειλές τους (25% έναντι 11%). Παράλληλα, αύξηση σημείωσαν η ανησυχία για την πολιτική σταθερότητα (κατά 5 μονάδες) και για τη μετανάστευση (κατά 6 μονάδες).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οκτώ στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους επιλέγοντας να αγοράζουν φθηνότερα τρόφιμα και μειώνοντας τις δαπάνες για διασκέδαση εκτός σπιτιού καθώς και τα έξοδα για ρουχισμό και παραγγελίες έτοιμων γευμάτων.