Δεν χρειάζονται στατιστικά στοιχεία για να διαπιστώσει κανείς ότι τα αεροδρόμια και τα αεροπλάνα είναι πολύ πιο γεμάτα από ό,τι παλιά. Αλλά μια έκθεση της Boston Consulting Group περιγράφει πόσο γρήγορα αναπτύσσεται η ταξιδιωτική βιομηχανία. Η παγκόσμια ανασκόπηση της εταιρείας για τα ταξίδια αναψυχής, βασισμένη σε έρευνα σχεδόν 5.000 ταξιδιωτών, εκτιμά ότι οι ετήσιες καταναλωτικές δαπάνες για ταξίδια θα τριπλασιαστούν, από 5 τρισ. δολάρια το 2024 σε 15 τρισ. δολάρια το 2040.
Εάν επαληθευτεί η πρόβλεψη, ο κλάδος θα ξεπεράσει τόσο την φαρμακοβιομηχανία όσο και τη μόδα. Αυτή η δυναμική δεν προέρχεται από τις ΗΠΑ ή την Ευρώπη, σύμφωνα με την έκθεση. «Οι αναδυόμενες αγορές πρόκειται πραγματικά να οδηγήσουν σε σημαντική ανάπτυξη, χώρες όπως η Κίνα, η Ινδία και η Σαουδική Αραβία», τονίζει η Λάρα Κόσλοου, ανώτερη συνεργάτιδα στην BCG και μία από τους συγγραφέων της έκθεσης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τέλος ο κανόνας των 100 ml για τα υγρά στις πτήσεις εντός ΕΕ
Σύμφωνα με το Bloomberg, η ανάπτυξη της μεσαίας τάξης στις αναδυόμενες αγορές δημιουργεί καταναλωτές που ενδιαφέρονται για Ιeisure travel - όπως ακριβώς η άνοδος των μικρομεσαίων στις ΗΠΑ πριν από πολλές δεκαετίες. Η Κίνα πρόκειται να γίνει η χώρα με τις υψηλότερες δαπάνες για αναψυχή, οι οποίες προβλέπεται να αυξηθούν κατά περισσότερο από 10% ετησίως.
«Όλοι γνωρίζουμε ότι τα ταξίδια αναψυχής βρίσκονται σε άνοδο και αυτή η τάση συνεχίζεται εδώ και καιρό», υπογράμμισε, ενώ εξεπλάγην όταν διαπίστωσε ότι το 70% των ταξιδιωτών από αναδυόμενες αγορές προσθέτουν ένα στοιχείο αναψυχής στα επαγγελματικά τους ταξίδια, μια πρακτική που είναι πολύ λιγότερο συνηθισμένη στις ΗΠΑ. Τα εγχώρια ταξίδια εντός της χώρας καταγωγής ενός ταξιδιώτη αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία της ζήτησης.

Αλλά τα διεθνή ταξίδια αναψυχής αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό. Η BCG προβλέπει ότι θα υπερτριπλασιαστεί, από 424 τρισ. δολάρια το 2024 σε 1,4 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2040. Φυσικά, η ταξιδιωτική βιομηχανία είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθεί. Ο κλάδος αναμένεται να φτάσει τα 11,7 τρισ. δολάρια, ή το 10,3% του παγκόσμιου ΑΕΠ μέχρι το τέλος του 2025.
Στις μελέτες δεν λαμβάνονται υπόψιν οι κίνδυνοι νέων εμπορικών πολέμων ή γεωπολιτικών συγκρούσεων που θα μπορούσαν να βυθίσουν τα ταξίδια σε μεγάλες περιοχές όπως η Μέση Ανατολή καθώς η αβεβαιότητα για το μέλλον είναι ισχυρή προς το παρόν. Ωστόσο, ο ταξιδιωτικός κλάδος έχει αποδειχθεί ανθεκτικός, ενώ η τάση που ακολουθούν όλο και περισσότεροι άνθρωποι με κρατήσεις για περισσότερα ταξίδια της τελευταίας στιγμής, ακόμη και ενόψει όλης της οικονομικής αβεβαιότητας, αποτελεί ενθαρρυντικό παράγοντα.