Στους ωκεανούς το πρώτο «έξυπνο» ιστιοπλοϊκό yacht που παράγει ενέργεια από τη θάλασσα

Στην εποχή που η βιωσιμότητα είναι το ζητούμενο σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας και τα πολυτελή σκάφη προσαρμόζονται στις νέες απαιτήσεις.
Στους ωκεανούς το πρώτο «έξυπνο» ιστιοπλοϊκό yacht που παράγει ενέργεια από τη θάλασσα

Στην εποχή που η βιωσιμότητα είναι το ζητούμενο σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας και τα πολυτελή σκάφη προσαρμόζονται στις νέες απαιτήσεις.

Ταξίδι σε όλο τον κόσμο χωρίς εκπομπές άνθρακα

Βασισμένο στο τρίπτυχο βιωσιμότητα, αποτελεσματικότητα και πολυτέλεια, το νεότερο μέλος του στόλου της Southern Wind, το Christened Gelliceaux, αποτελεί το πρώτο «έξυπνο» ιστιοπλοϊκό γιοτ που παράγει τη δική του ηλεκτρική ενέργεια χωρίς να επιβαρύνει το περιβάλλον με εκπομπές άνθρακα.

Το 33 μέτρων σκάφος, το πρώτο της σειράς SW108, σχεδιασμένο από τη Nauta Design σε συνεργασία με τη Farr Yacht Design, κατασκευάστηκε σε ναυπηγείο της Νότιας Αφρικής και ξεκίνησε από το Κέιπ Τάουν στα τέλη Οκτωβρίου για ένα ταξίδι σε όλο τον κόσμο.

Εικόνα

Ένα σκάφος με τον «χαρακτήρα» του ιδιοκτήτη του

Τα βασικά μέρη του σκάφους παραμένουν ίδια όμως οι ιδιοκτήτες τους μπορούν να επέμβουν στον σχεδιασμό προσαρμόζοντας ορισμένα χαρακτηριστικά στις δικές τους ανάγκες.

«Ο έξυπνος σχεδιασμός του σκάφους προσφέρει στον πελάτη κάποια στάνταρ χαρακτηριστικά, όπως το κατάστρωμα και η γάστρα, όμως ο ίδιος μπορεί να αλλάξει πολλά πράγματα στην εσωτερική διάταξη αλλάζοντας ενδεχομένως και τα χαρακτηριστικά απόδοσης του σκάφους», δήλωσε ο Σεμπάστιαν Άλεμπροτ της A2B Marine, επικεφαλής της κατασκευής του σκάφους. Για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες αυτού του πρώτου σκάφους, επέλεξαν βαθύτερη καρίνα και υψηλότερα πανιά από το αρχικό σχέδιο.

Εικόνα

Ενέργεια από τα κύματα

Στα βασικότερα «ατού» του σκάφους περιλαμβάνεται το πετρελαιοηλεκτρικό σύστημά του που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την BAE Systems. Αποτελείται από δύο γεννήτριες υψηλής απόδοσης, μια συστοιχία μπαταριών λιθίου υψηλής τάσης και ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν συνδυασμό που εξασφαλίζει πιο αποδοτική κατανάλωση καυσίμου μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές άνθρακα.

Εντυπωσιακό ωστόσο είναι το σύστημα υδροπαραγωγής του, που μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια στη θάλασσα για να επαναφορτίσει την μπαταρία του. Έτσι, οι ιδιοκτήτες του δεν χρειάζεται να ανησυχούν αν θα ξεμείνουν από καύσιμα ενώ παράλληλα μπορούν να ταξιδεύουν απεριόριστα χωρίς να επιβαρύνουν με ρύπους το περιβάλλον.

Εικόνα

Γνήσιο θαύμα βιώσιμης ιστιοπλοΐας

«Αυτό το γιοτ είναι ένα γνήσιο θαύμα βιώσιμης ιστιοπλοΐας, που μπορεί να ταξιδέψει με 35 kW και 16 κόμβους ή με 25 kW γλιστρώντας στους 14 κόμβους», προσθέτει ο τεχνικός διευθυντής της Southern Wind, Γιαν Νταμπαντί. Αυτές τις ημέρες, το πανέμορφο σκάφος Gelliceaux πλέει στις ακτές της Ναμίμπια ενώ στα μελλοντικά σχέδιά του είναι και ένα ταξίδι στα νερά της Καραϊβικής. Όσο για τα καύσιμα; Όσο υπάρχει ωκεανός και κύματα, το Gelliceaux θα πλέει ασταμάτητα χωρίς να χρειάζεται ανησυχεί…