Υπερηχητικές πτήσεις: Ελλάδα-Αυστραλία σε 4 ώρες υπόσχονται τα πρωτότυπα αεροπλάνα της ελβετικής Destinus

Η ελβετική εταιρεία Destinus σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει ένα υπερηχητικό επιβατικό αεροπλάνο με καύσιμο υδρογόνο, με το οποίο υπόσχεται να μειώσει το χρόνο του ταξιδιού από την Ευρώπη στην Αυστραλία σε μόλις τέσσερις ώρες.
Υπερηχητικές πτήσεις: Ελλάδα-Αυστραλία σε 4 ώρες υπόσχονται τα πρωτότυπα αεροπλάνα της ελβετικής Destinus

Περισσότερο από 20 ώρες πτήσης χρειάζεται σήμερα ένας επιβάτης για να ταξιδέψει από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» της Αθήνας στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας. Η ελβετική εταιρεία Destinus, η οποία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει ένα υπερηχητικό επιβατικό αεροπλάνο με καύσιμο υδρογόνο υπόσχεται να μειώσει το χρόνο του ταξιδιού σε μόλις τέσσερις ώρες.

Διαβάστε ακόμα: SABRE - Πτήση μίας ώρας από Λονδίνο σε Νέα Υόρκη με το νέο «διαστημικό αεροπλάνο» που φτιάχνουν οι Βρετανοί

Η Destinus δοκιμάζει πρωτότυπα υπεραεροσκάφη εδώ και αρκετά χρόνια. Μάλιστα στα τέλη του περασμένου έτους ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε με επιτυχία τις δοκιμαστικές πτήσεις του δεύτερου πρωτότυπου αεροσκάφους της με το όνομα «Eiger».

Η τελευταία εξέλιξη που έγινε γνωστή από τη μεριά της ελβετικής εταιρείας αφορά στη συμμετοχή της σε πρόγραμμα που εκτελείται από το Υπουργείο Επιστημών της Ισπανίας ως μέρος του σχεδίου της χώρας για την ανάπτυξη υπερηχητικών πτήσεων με υδρογόνο.

Το Κέντρο Τεχνολογικής και Βιομηχανικής Ανάπτυξης, το οποίο εποπτεύει το υπουργικό πρόγραμμα, επέλεξε το έργο ως στρατηγική πρωτοβουλία στο πλαίσιο του PTA (Σχέδιο Αεροναυτικής Τεχνολογίας). Ο όγκος των επενδύσεων στο έργο φτάνει τα 12 εκατ. ευρώ, και σε αυτό συμμετέχουν εταιρείες και τεχνολογικά κέντρα καθώς και ισπανικά πανεπιστήμια.

Ο αντιπρόεδρος Επιχειρήσεων και Ανάπτυξης Προϊόντων του Destinus, Νταβίντ Μπονέτι δήλωσε: «Είμαστε χαρούμενοι που λάβαμε αυτές τις επιχορηγήσεις, ειδικά καθώς αποτελούν σαφή ένδειξη ότι το Destinus ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική κατεύθυνση της Ισπανίας και της Ευρώπης για την προώθηση των πτήσεων με καύσιμο υδρογόνο. Για εταιρείες βαθιάς τεχνολογίας όπως η δική μας, απαιτείται πρόσβαση σε αυτά τα ταμεία ανάκαμψης της ΕΕ για τη διεξαγωγή έρευνας αιχμής και την επιτάχυνση της καινοτομίας που απαιτείται για τη διασφάλιση της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας. Με αυτές τις επιχορηγήσεις, οι λύσεις αεροπορικής κινητικότητας με υδρογόνο θα είναι ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνουν πραγματικότητα».

Η ενέργεια του υδρογόνου είναι αντικείμενο πολυάριθμων μελετών και εξελίξεων. Οι υποστηρικτές του σημειώνουν κυρίως τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, καθώς τα κύρια προϊόντα της καύσης υδρογόνου είναι η θερμότητα και το νερό.
Ωστόσο, η ποσότητα της θερμότητας που παράγεται είναι μια πρόκληση για το σχεδιασμό των αεροσκαφών.

Για να λύσουν το πρόβλημα, ερευνητές στο Royal Melbourne University of Technology (RMIT) ανέπτυξαν πρόσφατα ειδικούς τρισδιάστατα εκτυπωμένους καταλύτες. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους, οι καταλύτες λειτουργούν αποτελεσματικά ως ψυκτικός παράγοντας για την καταπολέμηση της ακραίας θερμότητας που παράγεται όταν ένα αεροσκάφος πετά με έως και 5 φορές την ταχύτητά του ήχου, δηλαδή περίπου 6.100 χλμ./ώρα. Με αυτές τις ταχύτητες, οι μελλοντικές εμπορικές αεροπορικές εταιρείες θα μπορούν να πετούν μεταξύ Λονδίνου και Νέας Υόρκης σε περίπου 90 λεπτά.

Η ελβετική Destinus υποστηρίζει ότι χάρη στην τεχνολογία της, μια πτήση από τη Φρανκφούρτη στο Σίδνεϊ δεν θα διαρκεί περισσότερο από 4 ώρες και 15 λεπτά και από τη Φρανκφούρτη στη Σαγκάη 2 ώρες και 45 λεπτά, δηλαδή 8 ώρες λιγότερο από όσο διαρκούν οι σημερινές πτήσεις.

Τον περασμένο Ιούνιο, η Destinus συνεργάστηκε με την ισπανική εταιρεία κατασκευής κινητήρων ITP Aero για τη δημιουργία ενός κέντρου δοκιμών κινητήρων υδρογόνου. Η επιχορήγηση από την ισπανική κυβέρνηση θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή μιας μονάδας δοκιμών κοντά στη Μαδρίτη - όπου θα δοκιμαστούν κινητήρες υδρογόνου που «αναπνέουν» αέρα.

Το δεύτερο μέρος της επιχορήγησης, ύψους 15 εκατ. ευρώ, θα χρηματοδοτήσει έρευνα στον τομέα σταθμών παραγωγής ενέργειας που λειτουργούν με υγρό υδρογόνο. Σύμφωνα με το Euronews, tο έργο υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, τη φιλοδοξία της Ισπανίας να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης και παραγωγής οχημάτων υδρογόνου σε διάφορους τομείς.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ