BACKSTORY

Τα καλογυαλισμένα τρακτέρ – Τι άκουσαν οι αναλυτές από τη Mytilineos - Επιστροφή των ζόμπι;

Τα καλογυαλισμένα τρακτέρ

To αγροτικό συλλαλητήριο επισκίασε τα πάντα. Εκείνο, πάντως, που θέλω να παρατηρήσω πέραν της πραγματικής δυναμικής που ούτως ή άλλως έδωσε ο παλμός του μηχανοκίνητου εξοπλισμού των αγροτών, είναι τα καλογυαλισμένα τρακτέρ. Πολλά από αυτά θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί πως βγήκαν και από την αντιπροσωπεία. Οι αγρότες έβαλαν τα καλά τους και πραγματικά εντυπωσίασαν.

Επί της ουσίας, φαίνεται πως και η Ευρώπη αρχίζει με κάποιο τρόπο να λαμβάνει στα σοβαρά το πρόβλημα, ένα πρόβλημα που είναι σοβαρό και περιπλέκεται με τα πολλά «πράσινα» της ΕΕ. Το αν είναι διατεθειμένη να βρει τις λύσεις που θα θωρακίσουν την Ευρώπη βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα, θα φανεί το επόμενο διάστημα.

Ο Ηρακλής στο έργο....

Επιτέλους, ξεκίνησε ο Ηρακλής και επισήμως... με το Frontier II. Υπενθυμίζω, πως το Frontier III, θα χρειαστεί να περιμένει και αυτό διότι, οι εγγυήσεις δεν επαρκούν για όλους και θα χρειαστεί και άλλες. Και γιατί δεν επαρκούν; Γιατί είναι λίγες με βάση τις ανάγκες συστημικών και μη συστημικών τραπεζών.

Δίπλα στις άλλες αγορές

O κ. Πατέλης προβλέπει πως το ελληνικό χρηματιστήριο θα αναβαθμιστεί το 2024 και η υλοποίηση της αναβάθμισης αυτής θα λάβει χώρα το 2025. Απαντώντας σε αιτιάσεις πως θα είναι καλύτερο για το Ελληνικό Χρηματιστήριο να παραμείνει στις αναδυόμενες αγορές, ο κ. Πατέλης σημείωσε το αυτονόητο. Πως δηλαδ;h, η Ελλάδα ανήκει στην Ε.Ε. και η θέση της είναι δίπλα στις υπόλοιπες αγορές.

Επιστροφή των ζόμπι;

Βλέποντας χθες ΒΙΣ, ΒΙΟΤΕΡ και Μπήτρο να είναι οι εταιρείες με τη μεγαλύτερη άνοδο, οφείλω να ομολογήσω ότι αυτά που αρχίζουν να συμβαίνουν στο Χρηματιστήριο, μου θυμίζουν κάτι από το παρελθόν. Τι; Τα περίφημα που ζόμπι του 1999 που κατέφαγαν τους επενδυτές που πίστεψαν ότι είχαν ανακαλύψει φλέβα χρυσού.

Οι ειδήσεις από το γεύμα αναλυτών της Mytilineos

Αρκετές ειδήσεις προέκυψαν χθες από το γεύμα αναλυτών της Mytilineos, με τον πρόεδρο της εταιρείας ιδιαίτερα κεφάτο, να εξηγεί τη στρατηγική της εταιρείας. Ανάμεσα σε πολλά άξια σχολιασμού, που ομολογουμένως ειπώθηκαν στο γεύμα, εγώ θα σταθώ στο συνεργατικό μοντέλο της εταιρείας. Όπως εξήγησε ο ισχυρός άνδρας της Mytilineos, πρόκειται για βασικό ανταγωνιστικό της ατού. Εξάλλου, ο μετασχηματισμός της εταιρείας έγινε ακριβώς για να ενισχυθούν αυτές οι συνέργειες. Μάλιστα, χαριτολογώντας παραδέχθηκε πως πολλές φορές υπήρχε μεγάλη ανησυχία από την πλευρά των αναλυτών. Και σχολίασε ότι φέτος η Μεταλλουργία θα κονταροχτυπηθεί με την M Renewables, για το ποια από τις δύο θα έχει την υψηλότερη κερδοφορία. Έτσι κάπως, εξήγησε πώς το Energy Management team βοηθά το Αλουμίνιο να παραμείνει ανταγωνιστικό με χαμηλές τιμές ενέργειας.

Λήξη συναγερμού για τις ΥΚΩ στο ρεύμα

Λύση που θα αποσοβεί τον κίνδυνο να χρειαστεί να αυξηθούν οι χρεώσεις ΥΚΩ στους λογαριασμούς ρεύματος, δρομολογούν τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Η λύση αυτή θα αντιμετωπίζει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με το έλλειμμα στον Ειδικό Λογαριασμό (ΕΛΥΚΩ) ο οποίος χρηματοδοτείται από τις συγκεκριμένες ρυθμιζόμενες χρεώσεις.

Όπως έχει γράψει το Insider.gr, το «άνοιγμα» στον Ειδικό Λογαριασμό αναμένεται να ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024, «γυρίζοντας» πάντως σε θετικό τρέχον ισοζύγιο από τα μέσα του 2025, όταν αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η διασύνδεση Κρήτη-Αττική. Η ΡΑΑΕΥ έχει ήδη αποφασίσει να διατηρήσει αμετάβλητο το ύψος των χρεώσεων ΥΚΩ για το 2024, επισημαίνοντας ωστόσο την ανάγκη χρηματοδότησης του Ειδικού Λογαριασμού από άλλες πηγές.

Σύσκεψη για τα offshore αιολικά

Ο «χάρτης» των 10 υποψηφίων περιοχών για την υποδοχή του πρώτου «κύματος» υπεράκτιων αιολικών πάρκων, θα τεθεί επί τάπητος σε σημερινή σύσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ και της ΕΔΕΥΕΠ (Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων), η οποία είναι η αρμόδια αρχή διαχείρισης των δικαιωμάτων έρευνας και προσδιορισμού των περιοχών ανάπτυξης των έργων. Η σύσκεψη θα γίνει ενόψει της έγκρισης της ΣΜΠΕ για τις 10 περιοχές, ώστε να οριστικοποιηθούν οι τροποποιήσεις που θα γίνουν στη Στρατηγική Μελέτη, με βάση τις παρατηρήσεις που κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η βασικότερη τροποποίηση αφορά την «επαναχάραξη» της περιοχής που βρίσκεται ανοικτά της Ελούντας στην Κρήτη, καθώς κρίθηκαν εύλογες οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας. Επομένως, το συγκεκριμένο «θαλασσοτεμάχιο» θα αλλάξει θέση, ώστε να διασφαλιστεί πως δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο για αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό, από την εγκατάσταση ενός αιολικού πάρκου.

Τα δάνεια, η απομόχλευση, η «νέα σελίδα» και το capex

Μετά τη δρομολογούμενη έκδοση εταιρικού ομολόγου ύψους 130 εκατ. ευρώ, θέμα χρόνου είναι η «κλεισμένη» από καιρό έκδοση νέου κοινοπρακτικού δανείου της Intralot που θα καλύψουν οι τράπεζες, ύψους 100 εκατ. ευρώ. Άλλωστε, ήταν προϋπόθεση να προχωρήσει το retail bond πρώτα. Ο όμιλος έχει πλέον γυρίσει σελίδα ύστερα από τέσσερα χρόνια αναταράξεων και μιας επίπονης προσπάθειας για την αναδιάρθρωση του χρέους του. Βρίσκεται πλέον στην τελική φάση αναχρηματοδότησης του ομολόγου που λήγει τον Σεπτέμβριο, ενώ ως ιδιαίτερα επιτυχής κρίνεται η συνεργασία με τις ελληνικές τράπεζες. Καταγράφεται δραματική μείωση της μόχλευσης που μετά την τελευταία ΑΜΚ. Η απομόχλευση είναι σημαντική διότι διευκολύνει την αναχρηματοδότηση των δανείων, καθώς είναι εμπροσθοβαρείς οι κεφαλαιουχικές δαπάνες (capex) Ο χαμηλός δανεισμός δίνει τη δυνατότητα η εταιρεία να δανείζεται όταν κάνει έργα.

Η αποτίμηση στις ΗΠΑ

Σε σχέση με την εισαγωγή της θυγατρικής στο χρηματιστήριο στις ΗΠΑ, σημειώθηκε ότι παραμένει στα πλάνα και στο μυαλό της διοίκησης των μετόχων, ωστόσο, για την ώρα προηγείται το ομόλογο και οι άλλες κινήσεις αναδιάρθρωσης. «Με αποτίμηση εταιρείας κάτω από 1 δισ. ευρώ δεν θα έχει μακροπρόθεσμα οφέλη για να μπει στο χρηματιστήριο», ειπώθηκε χαρακτηριστικά, με την απαραίτητα σημείωση ότι μιλάμε για κεφαλαιοποίηση.

«Διεθνής τεχνολογία με ελληνική υπογραφή»,

Από τα στελέχη της Intralot έγινε αναφορά ότι ο όμιλος εστιάζει στη τεχνητή νοημοσύνη, αφενός στον τομέα του operation με στόχο να διαμορφώνεται και να γίνεται αντιληπτό το προφίλ των παικτών (αν είναι ένας παίκτης εθισμένος στο τζόγο κτλ.), αφετέρου στη σχεδίαση και παραγωγή των τεχνικών λύσεων που αναπτύσσει ο όμιλος. «Μπορούμε να προσαρμόζουμε τα συστήματά μας στις ανάγκες των πελατών πολύ γρήγορα. Στην Παιανία υπάρχει το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης με πάνω από 300 στελέχη εξειδικευμένα στην πληροφορική», αναφέρθηκε, με τους ανθρώπους της εισηγμένης να κάνουν λόγοι για τεχνολογία που παράγεται στην Ελλάδα και εξάγεται. «Διεθνής τεχνολογία με ελληνική υπογραφή», σημειώθηκε χαρακτηριστικά.

Ισχυρή επίδοση από ΤΙΤΑΝ

Ενδιαφέρον είχαν τα προκαταρκτικά αποτελέσματα 2023 που γνωστοποίησε χθες η τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ καθώς επιβεβαίωσαν την αίσθηση της αγοράς για ισχυρές επιδόσεις της εισηγμένης. Βέβαια, περισσότερα αναμένονται στις 13 Μαρτίου 2024, με τα ελεγμένα στοιχεία. Ο όμιλος αναμένεται να καταγράψει ιστορικό υψηλό κερδοφορίας το 2023, ύψους 2,54 δισ. ευρώ, λόγω της ισχυρής ζήτησης σε όλα τα κύρια προϊόντα ας, σε συνδυασμό με τα ενισχυμένα επίπεδα τιμών, τα οφέλη από την αυξημένη λειτουργική αποδοτικότητα -ως αποτέλεσμα των επενδύσεων - και τον περιορισμό του ενεργειακού κόστους. Τα κέρδη EBITDA αναμένεται να υπερβούν τα 535 εκατ. (σε σύγκριση με 331 εκατ. το 2022), ενώ τα καθαρά κέρδη του ομίλου εκτιμάται ότι θα υπερδιπλασιαστούν σε σχέση με το 2022, ξεπερνώντας τα 265 εκατ. Έτσι, τα Κέρδη ανά Μετοχή αναμένεται να κυμανθούν πάνω από 3,4 ευρώ. Ο καθαρός δανεισμός στο τέλος του έτους διαμορφώθηκε σε 660 εκατ., σε σύγκριση με 797 εκατ. τον Δεκέμβριο του 2022, ενώ ο δείκτης Καθαρού Δανεισμού προς κέρδη EBITDA αναμένεται να μειωθεί σε περίπου 1,2x.

Η Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου

Νέο διαγωνισμό για τη «Συντήρηση Παράπλευρου Οδικού Δικτύου, Οδικών Τμημάτων της Ν.Ε.Ο. και της Υψηλής Γέφυρας Ευρίπου, στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος, περιόδου 2023-2027» προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η συντήρηση των υπόψη οδικών τμημάτων, εκτιμώμενης αξίας 19,5 εκατ. ευρώ και με χρονική διάρκεια 48 μήνες, κρίνεται απολύτως αναγκαία για την διασφάλιση της κυκλοφορίας και της οδικής ασφάλειας.

TAGS: