BACKSTORY

Οι πραγματικοί κοριοί - Διαχρονικό marketing - Ελλάδα καλεί Χόλυγουντ

Φραγμός....

Όχι άλλη αύξηση των επιτοκίων αλλά και δεν αναμένεται σύντομα μείωση.

Αυτά ήταν το περιεχόμενο των όσων είπε ο κ. Στουρνάρας στους FT εν αναμονή των επικεφαλής των κεντρικών τραπεζών της Ευρώπης στη χώρα μας. Και βέβαια... ο προβληματισμός για την ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή ήταν έκδηλη όπως και του κάθε νουνεχή ανθρώπου.

Η καθημερινότητα έχει απαιτήσεις

Από την άλλη πλευρά ο κ. Χατζηδάκης φρόντισε την καθημερινότητα των ευαλώτων καθώς για τους servicers σφίγγει ο συμπεριφορικός κλοιός.

Εγώ πάντως στα λεχθέντα θα ήθελα και κάποια πράγματα ακόμη να ακούσω, όπως πόσο μπορεί να καθυστερήσει ένας servicer αφού κάνει αποδεκτή την πρόταση του δανειολήπτη έως ότου υπογραφούν οι συμβάσεις. Γιατί υπάρχουν περιπτώσεις που πραγματικά ο χρόνος είναι μεγάλος.

Οι πραγματικοί κοριοί

Αυτό το θέμα με τους κοριούς- τους πραγματικούς εννοώ- που εισέβαλαν στην Ευρώπη και τελικώς και στη χώρα μας, ελπίζω να μην αποτελέσει έναν τουριστικό πονοκέφαλο.

Πάντως το πρώτο ξενοδοχείο χτυπήθηκε, ενώ και πολλά Airbnb έχουν μεγάλο πρόβλημα ακούω, ιδιαίτερα στο κέντρο. Όσοι έχουν πάει στρατιώτες νομίζω με καταλαβαίνουν αλλά δεν φαντάζομαι τους τουρίστες να αλείφουν με πετρέλαιο κάθε βράδυ τα κρεβάτια τους για να κοιμηθούν.

Κέρδη με ουρά

Ταβάνι πιάνουν τα κέρδη των ευρωπαϊκών τραπεζών, καταγράφει η DBRS, εφόσον τα επιτόκια δεν αναμένεται να αυξηθούν άλλο, άμεσα τουλάχιστον! Ετοιμαστείτε και για τα δικά μας από τις αρχές Νοεμβρίου. Σεισμός από τα έσοδα τόκων και προμηθειών αναμένεται να γίνει στις ανακοινώσεις τρίτου τριμήνου. 

Διαχρονικό marketing

Πάντως ο Απόστολος Βακάκης αν μη τι άλλο ξέρει να κάνει marketing και να συγκεντρώνει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας. Χθες και πάλι στη Συνέλευση της Jumbo έβαλε φωτιά, δείχνοντας τους επιχειρηματίες για την κερδοσκοπία στην αγορά αλλά και εξηγώντας ότι τρέχει να μοιράσει μέρισμα φοβούμενος ότι θα αυξηθεί η φορολογία στις διανομές. Δεν ξέρω από που του προέκυψε αλλά αν ανατρέξουμε στα όσα έχει πει την τελευταία διετία χάνουμε τον λογαριασμό. Για παράδειγμα, θυμάμαι στις αρχές του 2023, τον Μάρτιο είχε πει «ότι δεν σχεδιάζει να δώσει πρόσθετο μέρισμα - τουλάχιστον προς το παρόν - αν και η εταιρεία του πάει "εκνευριστικά καλά"». Τελικά είδαμε όλοι τι έγινε. 

Η επιδείνωση σε τζίρο και η αναμονή για κέρδη

Η Παπουτσάνης χθες ανακοίνωσε τζίρο μειωμένο κατά 11% και εξαγωγές στο 53% του τζίρου. Δεν ανακοίνωσε κερδοφορία, ούτε έδωσε ένδειξη. Εμείς όμως θυμόμαστε ότι στο εξάμηνο ανέφερε πως «η Εταιρεία αναμένει περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας, και ιδιαίτερα του περιθωρίου μικτού κέρδους, το οποίο αναμένεται να είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο β’ εξάμηνο του 2022, όπου κατά την διάρκειά του, οι τιμές των υλικών και της ενέργειας κυμάνθηκαν στα ανώτατα επίπεδα». Υποθέτουμε ότι θα το δούμε και στην πράξη αν και επισημαίνουμε ότι ο τζίρος στο εξάμηνο ήταν μειωμένος κατά 4% και στο εννεάμηνο η κατάσταση επιδεινώθηκε.

Παιχνίδι για λίγους το online grocery delivery

Παιχνίδι για λίγους και με γερό στομάχι (και με μεγάλο πορτοφόλι) αποδεικνύεται το online delivery προϊόντων σουπερμάρκετ, όπως φαίνεται και από την αποχώρηση του Pop Market από την ελληνική αγορά. Η εταιρεία είχε ξεκινήσει δυναμικά το 2021 από μια ομάδα με πλούσια εμπειρία στον κλάδο και έφτασε μέσα σε ένα χρόνο να λειτουργεί πέντε dark stores, αφού είχε λάβει μια σημαντική seed χρηματοδότηση. Όταν όμως έχεις να ανταγωνιστείς μεγαθήρια, όπως η Delivery Hero (efood) και η Wolt, τα πράγματα είναι δύσκολα.

Ελλάδα καλεί Χόλυγουντ

Εθνικό Περίπτερο θα έχει η Ελλάδα στην American Film Market, μια από τις μεγαλύτερες αγορές της παγκόσμιας οπτικοακουστικής βιομηχανίας που διοργανώνεται στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια. Εκεί το Enterprise Greece και το ΕΚΟΜΕ θα παρουσιάσουν τα προγράμματα cash rebate και φορολογικής απαλλαγής για την παραγωγή ταινιών και σειρών στη χώρα μας. Στόχος είναι να συνεχίσουν να έρχονται ξένες παραγωγές, όπως γίνεται με αυξανόμενο ρυθμό τα τελευταία χρόνια. 

TAGS: