BACKSTORY

Άλλο Παγκρήτια, άλλο Αττικής - Τα περίεργα του Athens Heart - Το υδρογόνο και ο «δυτικός» σιδηρόδρομος

Άμεση προτεραιότητα Μπάκου - Καυμενάκη - Εξάρχου, η ανάπτυξη της Παγκρήτιας

Στην αγορά υπάρχουν κάποιες φήμες -και έχουν υπάρξει και σχετικά δημοσιεύματα-  σύμφωνα με τις οποίες είναι πιθανή η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους νέους μεγαλομετόχους της Παγκρήτιας (Μπάκος – Καϋμενάκης – Εξάρχου) και για την Τράπεζα Αττικής. Ωστόσο, όσοι γνωρίζουν την οικονομική κατάσταση της τράπεζας και την αβεβαιότητα για την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου και κυρίως για το εάν αυτή θα είναι επαρκής, θεωρούν ότι ένα τέτοιο σενάριο, με αυτές τις παραμέτρους κινείται στον χώρο της απλής φαντασίας. 

Σε αυτή τη φάση οι νέοι μέτοχοι της Παγκρήτιας, όπως άλλωστε έχουν εκφράσει σε συζητήσεις τους, έχουν την ισχυρή βούληση να στηρίξουν την αναπτυξιακή προοπτική της Παγκρήτιας με την ενσωμάτωση της HSBC, η οποία διαθέτει εξαίρετο στελεχιακό δυναμικό και της Συνεταιριστικής Τράπεζας Χανίων. Από εκεί και πέρα, όπως εκτιμούν και σοβαροί τραπεζικοί κύκλοι, μία περαιτέρω συγκέντρωση στον τραπεζικό κλάδο ενδεχομένως να έμπαινε σε διαδικασία αξιολόγησης, μόνο όμως αν στο μέλλον αντιμετωπιστούν τα θέματα κεφαλαιακής επάρκειας της τράπεζας Αττικής.

Και εγένετο Moody's

Η Moody's προχώρησε στην αναβάθμιση των ελληνικών τραπεζών. Μιλάμε για όλες τις τράπεζες τις οποίες καλύπτει ο οίκος. Και την Παγκρήτια στο πλαίσιο της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας.

Υπενθυμίζεται πως ο οίκος είναι αυτός ο οποίος έχει πιο πίσω τόσο την αξιολόγηση της χώρας πολλώ δε μάλλον εκείνη των τραπεζών. Έτσι θα πρέπει να θεωρείται περίπου λογικό έως πολύ λογικό να υπάρχει τούτη η αντίδραση.

Talking points

Παρακολούθησα με προσοχή χθες τον πρωθυπουργό, στη συνέντευξή του στο Νίκο Χατζηνικολάου.

Κρατάω ως μέτρο αναπτυξιακό την εξόρυξη υδρογονανθράκων. Tα υπόλοιπα ήταν σίγουρα εκτός ανάπτυξης.

Κρατάω επίσης τη μη μείωση του ΦΠΑ, στοιχείο προβληματικό ιδιαίτερα για τους πιο αδύναμους, τα πιο φτωχά νοικοκυριά.

Eν αρχή ην η Alpha

Και από σήμερα τα αποτελέσματα των τραπεζών αρχής γενομένης με την Alpha Bank. H εκτίμηση είναι πως τα αποτελέσματα θα είναι εξόχως ικανοποιητικά και για την Alpha Bank και για τις υπόλοιπες τράπεζες.

Η «επιστρεπτέα» και οι εκλογές

Κάπως πιο χαλαρά αντιμετωπίστηκε το θέμα της επιστρεπτέας προκαταβολής. Όπως γίνεται κατανοητό δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά ενόψει εκλογών. Η χρονιά τούτη και η επόμενη θεωρούνται προεκλογικές και δυστυχώς τα μολύβια κάτω.

Κρύο δεν κάνει στην Ελλάδα

Η κορύφωση του πληθωρισμού στην Eυρωζώνη θα πρέπει να επιτευχθεί το πρώτο εξάμηνο του 2023, δήλωσε ο διοικητής της Τράπεζας της Γαλλίας Φρανσουά Βιλερουά ντε Γκαλό.

Όμως δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα, κρύο δεν έκανε ποτέ. Οι τράπεζες πιστεύουν και το υποστηρίζουν πως σύντομα θα δούμε στη χώρα μας μια αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων.

Στο roadshow του ΧΑ, δημοσιογράφοι γιοκ

Χθες μάθαμε ότι στο Road Show του Χρηματιστηρίου στο Λονδίνο με την Morgan Stanley εκτός από τον πρωθυπουργό που ξέραμε ότι θα συμμετάσχει, θα είναι και ο Αλέξης Πατέλης (σ.σ. το οποίο επίσης το ξέραμε). Επίσης ότι έχουν κανονιστεί συναντήσεις (τρομερή πρωτοτυπία) και ότι υποστηρίζεται από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες (επίσης καινοτόμο). Το καλύτερο μας το κρατούσαν για το τέλος όπου μας πληροφόρησαν ότι θα είναι κλειστό για το ευρύ κοινό και για τα Μέσα Ενημέρωσης. Και άμα θέλουμε πληροφορίες να πάρουμε τηλέφωνο...

Αφού λοιπόν θα είναι κλειστό αγαπητέ κύριε Κοντόπουλε τι να τις κάνουμε τις πληροφορίες σας; Να μας πείτε ότι όλα συνέβησαν σε μια ωραία ατμόσφαιρα; Άραγε αυτή είναι η διαφάνεια και η διάχυση της πληροφόρησης; Αφήστε... θα το κάνουμε εμείς το ρεπορτάζ μας χωρίς την αρωγή σας... Νοείται όμως η συμμετοχή του πρωθυπουργού και η εκδήλωση να είναι κλειστή για Έλληνες δημοσιογράφους; 

Τα λογιστικά της Κρέκα

Κατά τα λοιπά χθες ησύχασα όταν είδα την ανακοίνωση πως προσελήφθη η σύζυγος του βασικού μετόχου της ΚΡΕΚΑ στο λογιστήριο ως ειδική καθώς πέρασε η προθεσμία που θα μπορούσαν οι μέτοχοι να υποβάλλουν ενστάσεις για συναλλαγή με συνδεδεμένο μέρος.

Τα... ωραία του Athens Heart

Έχω λίγο μπερδευτεί με την Premia και το Athens Heart που το είχε η Doreco που είχε δάνεια 55 εκατ. ευρώ που κουρεύτηκαν και έγιναν 16 εκ ευρώ ποσό που θα δώσει η Premia για να το πάρει από την Εθνική και να το κάνει γραφεία. Προσπαθώ να το ξεδιαλύνω στο μυαλό μου και επανέρχομαι.

Το υδρογόνο και το παλιό «εκτροχιασμένο» σχέδιο για τον «δυτικό» σιδηρόδρομο 

Έτυχε να πέσει στο μάτι της στήλης δήλωση του υφυπουργού Μεταφορών για τα οφέλη από τη χρήση υδρογόνου στις μεταφορές, όπου το «καύσιμο» αυτό δύναται να αναδειχθεί σε καθοριστικό παράγοντα της ενεργειακής μετάβασης. Τούτο καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τροφοδοσία λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες, στα φορτηγά βαρέως τύπου και τα ελαφρά φορτηγά διανομής, στα τρένα, όπως επίσης και σε κλάδους του δικτύου που έχουν δυνατότητα εξηλεκτρισμού, ακόμη και σε ιδιωτικά οχήματα. Θυμήθηκε λοιπόν μια παλιά ιστορία, όπως συνηθίζει να κάνει τελευταία, που σχετίζονταν με το υδρογόνο και τον σιδηρόδρομο. 

Στις σκέψεις ανθρώπων του σιδηροδρομικού κόσμου ήταν από καιρό ένα μεγάλο έργο, αυτό της διασύνδεσης Καλαμπάκας με Ηγουμενίτσα (σχεδόν 150 χλμ.), για το οποίο λέγονταν ότι υπάρχουν και κάποιες προμελέτες. Επρόκειτο για ένα δύσκολο τεχνικά έργο, με προϋπολογισμό μάλιστα «μαμούθ» (ο λόγος γίνονταν, κατά τις ίδιες πηγές, ακόμα και για 2 δισ. ευρώ), ίσως και με τρένα που χρησιμοποιούν υδρογόνο το οποίο έχει αρχίσει να «ανεβαίνει» στην ατζέντα όσον αφορά το είδος καυσίμου καθώς θεωρείται από κάποιους και ως φτηνότερη λύση σε βάθος χρόνου.

Το σχέδιο αυτό θα μπορούσε να συνδέσει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που μάλιστα «βγήκε» προς αξιοποίηση μέσω διαγωνισμού (ΤΑΙΠΕΔ) με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα (μέσω Καλαμπάκας πρώτα). Κατά πληροφορίες, η γραμμή θα έφτανε σε χώρο που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 10 χλμ. από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (άρα θα χρειάζονταν μια μικρή επέκταση) και θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις ανερχόμενες χρήσεις logistics (θα φόρτωναν εμπορεύματα και στο τρένο με προορισμό υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και προς τα Βαλκάνια ή και την Τουρκία). Ωστόσο, το έργο έμεινε στις ελληνικές καλένδες, ίσως και λόγω κόστους.

Πάντως, πέρυσι τέτοια εποχή γίνονταν και από τον ΟΣΕ «κουβέντα» για γραμμή που θα βγάζει από τη σιδηροδρομική απομόνωση τη Δυτική Ελλάδα (νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – Ηγουμενίτσας, ύψους 1 δισ. ευρώ), αλλά άλλο τα σχέδια και οι μελέτες και άλλο η πραγματικότητα. Επίσης, η στήλη θυμάται και τα περί συμφωνιών με την πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στο πλαίσιο παλιότερης συμφωνίας για τις άγονες γραμμές) για την απόκτηση, υπέρ του Δημοσίου, τουλάχιστον 10 τραίνων υδρογόνου μηδενικών ρύπων. 

«Τρέχουν» διαγωνισμούς σε φράγματα στο υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης 

Τελικά, έχουν αρχίσει να ρολάρουν τα πράγματα με τους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ φραγμάτων και στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται. Μετά την πρόσφατη προκήρυξη δύο μεγάλων έργων (Ταυρωπού ύψους 128 εκατ. ευρώ και Μιναγιώτικου ύψους 142 εκατ. ευρώ), το υπουργείο προωθεί και άλλα τέτοια projects, έστω μικρότερου μεγέθους. Για παράδειγμα, το υπουργείο ενέκρινε τα τεύχη δημοπράτησης για την κατασκευή φράγματος στη Λακωνία (άνω των 25 εκατ. ευρώ). Επίσης, αναζήτησε συμβούλους ώστε να προετοιμάσουν διαγωνισμούς, πάλι ως ΣΔΙΤ, για νέα έργα σε Σέρρες (Αρδευτικό Δίκτυο Σερρών – Φιλλύδος, 2ο Αρδευτικό Δίκτυο ΤΟΕΒ Προβατά) ή αλλού. Υπάρχει μια κινητικότητα…

TAGS: